Seful vanzarilor de publicitate Antena Group, Cristian Mucichescu, paraseste compania
Seful vanzarilor de publicitate ale Antena Group, Cristian Mucichescu, a declarat, luni, pentru HotNews.ro ca nu mai lucreaza la aceasta companie si ca ultima sa zi de lucru a fost 19 iulie. Despre plecarea lui a scris initial, vineri, ReporterVirtual.ro. Mucichescu a spus pentru HotNews.ro ca despartirea s-a petrecut „in termeni foarte ok”. El a declarat, insa, ca nu comenteaza mai mult pe aceasta tema. Luni, ReporterVirtual.ro a publicat un material despre rolul pe care Mucichescu l-ar fi avut in elaborarea „ordonantei publicitatii”, ce a lovit anul acesta agentiile de media si care a fost atribuita de piata trustului lui Dan Voiculescu. In acelasi material, seful vanzarilor Antena Group este descris drept „tapul ispasitor” gasit de trust in fata reactiei agentiilor de publicitate.
Cristian Mucichescu a preluat conducerea vanzarilor de publicitate Antena TV Group (Antena 1, Antena 2, Euforia Lifestyle TV si GSP TV) in urma cu doar un an si jumatate, in ianuarie 2012, dupa ce, in prealabil, a condus agentia de media OMD. Inainte de OMD, el a lucrat, tot in tabara agentiilor de media, ca executive director la Media Direction (2002-2008) si director de dezvoltare la Mindshare (2000-2001), dupa ce a lucrat mai multi ani in presa (Radio Romania, apoi Zigzag Magazin, apoi Evenimentul Zilei).
Revista Forbes scria, recent, ca in primul trimestru al acestui an Antena 1 a avut mai multa audienta de publicitate decat in aceeasi perioada a anului trecut, livrand clientilor cu 22,4% mai multe puncte de audienta (moneda de schimb pe piata publicitatii TV). Aceeasi sursa scrie ca „ofensiva trustului Intact (…) pe piata publicitatii a dat roade in acest an” si ca trustul Intact, prin televiziunile sale, „a reusit sa furnizeze mai multa audienta decat Pro TV S.A.”. Piata a fost marcata, in prima parte a anului, de cresterea preturilor aplicate de Pro TV, care a eliminat rebate-ul din relatia cu agentiile, dar mai ales de ordonanta de urgenta 25/2013, prin care este limitat rolul agentiilor de media in circuitul banilor de publicitate TV – ordonanta pe care presedintele Basescu a trimis-o, luna aceasta, spre reexaminare.