CNA: Spoturile publicitare pentru margarina Rama, interzise de la difuzare pe posturile TV
Doua spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei „Campioni la micul dejun”, au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata marti de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), care a considerat ca acestea incalca legislatia audiovizualului, informeaza Mediafax.
CNA a analizat, marti, campania publicitara pentru margarina Rama „Campioni la micul dejun”, pentru copiii din clasele I-IV, promovata de Nadia Comaneci.
Potrivit CNA, un spot publicitar pentru margarina Rama a fost difuzat in emisiunea „Observator” difuzata pe 20 iunie, la Antena 1. Spotul a fost difuzat si in emisiunea „Esential” din 21 iunie, de la Antena 3.
Pe de alta parte, si Kanal D a difuzat un spot publicitar pentru margarina Rama, pe 20 iunie, in pauza publicitara din timpul emisiunii de stiri, potrivit monitorizarii CNA.
In aceste spoturi se spune ca Rama si Nadia Comaneci „promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate”, fiind difuzate si declaratii ale acesteia pe acest subiect.
Membrii CNA au considerat ca aceste spoturi incurajeaza copiii sa manance margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
www_server_root = ‘http://worker.contentchannel.ro/player’; if(typeof flowplayer == ‘undefined’) { document.write(”); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split(‘.’); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/3929016e1ccfd16b90acea479514f90d/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
De asemenea, membrii CNA au considerat ca spoturile pentru margarina Rama au incalcat articolul 120, alineatele 2 si 3 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia „Nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda. In publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare”.
La propunerea Laurei Georgescu, presedintele CNA, Consiliul a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate a acestor spoturi, fapt care inseamna ca respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate pana la modificarea lor astfel incat sa respecte reglementarile in vigoare.
Pe de alta parte, tot in sedinta de marti, CNA a decis sa amendeze Antena 1 cu 10.000 de lei, din cauza ca in emisiunea „Neatza cu Razvan si Dani” din 21 iunie a fost facuta promovare la margarina Rama, prezentandu-se „beneficiile sandvisului cu grasimi sanatoase sau cu margarina tartinabila” care contine Omega 3 si Omega 6.
Membrii CNA au considerat ca in acest caz televiziunea a incercat sa faca telepromovare, insa nu a respectat prevederile articolului 27 din Legea audiovizualului, potrivit caruia „(1) Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor”.
Sanctiunea in acest caz a fost aplicata tot la propunerea Laurei Georgescu si a fost votata in unanimitate de membrii CNA.
Pe de alta parte, CNA a interzis si in martie 2010, de la difuzarea pe posturile TV, trei spoturi publicitare pentru Rama, din cauza ca in respectivele clipuri nu era precizata cantitatea maxima de 20 de grame de margarina recomandata zilnic pentru consum.