Business report: Managerul privat al Tarom, constrans sa plece din companie in noiembrie. Pana atunci, fara atributii; Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene: Banii de la UE vor ajunge direct la companiile contractante prin banca; Hidroelectrica: a fost nevoie de un an pentru planul de reorganizare
Hidroelectrica: a fost nevoie de un an pentru planul de reorganizare. Situatia Hidroelectrica a fost si inca e mai complicata decat se credea acum un an. Planul de reorganizare ar fi trebuit finalizat de jumatate de an, dar abia acum a ajuns la forma finala. Hidroelectrica ar trebui sa iasa din insolventa cel tarziu la inceputul lunii viitoare. Cel putin asa sustineau reprezentantii Ministerului Economiei si ai administratorului judiciar in urma cu cateva saptamani. Intrarea in normalitate depinde acum de tribunal, unde judecatorul trebuie sa aprobe planul de reorganizare inainte ca acesta sa fie supus adunarii generale a creditorilor. Hidroelectrica a intrat in insolventa pe 20 iulie anul trecut, cu datorii estimate, initial, la 4,3 miliarde lei. Intre timp au mai aparut cativa creditori, care ar fi majorat datoriile daca ar fi fost acceptate de administratorul judiciar. Tabloul final al datoriilor arata ca societatea va avea de achitat 3,59 miliarde lei catre creditori, alte 760 milioane lei fiind inscrise sub conditie. Conform Euro Insol, administratorul judiciar, creantele revendicate s-au ridicat la 5,4 miliarde lei, catre 381 de creditori, insa datorii in valoare de 1,1 miliarde lei au fost respinse, informeaza Capital.
Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene: Banii de la UE vor ajunge direct la companiile contractante prin banca. Functionarii romani care se ocupa de gestionarea fondurilor europene isi vor primi sporurile dupa ce vor fi evaluati conform criteriilor de performanta ale Comisiei Europene, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene, invitatul special al editiei Gandul Live de vineri. El a aratat ca evaluarea de final de an din prezent „de multe ori se face ca sa fie facuta”. Ministrul a mai precizat totodata ca a discutat cu premierul Victor Ponta implementarea unui sistem de virare a banilor europeni prin banca, de la Comisie pana la companiile care contracteaza lucrarile finantate din fondurile comunitare. In prezent, procedura este mai complicata si implica transferul banilor de la Comisie, catre Ministerul de Finante, care trimite la fiecare minister in parte, de unde ajung apoi la beneficiari.
UE si FMI dau asigurari ca Grecia va primi urmatoarea transa din pachetul de asistenta financiara. Grecia are asigurata urmatoarea transa din pachetul de asistenta financiara daca va continua programul economic stabilit cu creditorii internationali, au anuntat vineri reprezentanti ai zonei euro si ai Fondului Monetar International. Seful Eurogrupului, Jeroen Dijsselbloem, a explicat ca expertii UE si FMI intentioneaza sa finalizeze in iulie analiza progreselor inregistrate de Grecia in reducerea deficitului bugetar. Mentinerea programului de austeritate este o conditie a acordarii unei noi transe din pachetul de asistenta financiara de 130 miliarde de euro (172 miliarde de dolari), anunta Capital.
Gazprom a preluat o centrala din Belgia. Compania Gazprom a preluat de la grupul italian Enel o centrala electrica pe gaz de 405 MW din Belgia, evaluata la 265 milioane de dolari, grupul rus reusind sa patrunda pe piata productiei de energie din Europa de Vest, informeaza Mediafax. Gazprom a incheiat un acord preliminar cu Enel pentru preluarea centralei electrice de la Marcinelle, Belgia, a declarat, la Sankt Petersburg, directorul general al Enel, Fulvio Conti. „Ne reducem prezenta in partea aceea a Europei”, a afirmat Conti. Un purtator de cuvant al Gazprom a precizat ca cele doua companii urmeaza sa semneze un memorandum in cursul zilei de ieri. n ultimii ani, Gazprom si-a indreptat atentia tot mai mult catre Asia, in contextul dezvoltarii rapide a extractiei de hidrocarburi din zacaminte situate sub formatiuni de roci de sist in SUA, noteaza Bursa.ro
Managerul privat al Tarom, constrans sa plece din companie in noiembrie. Pana atunci, fara atributii. Demetriade a fost numit director executiv. Christian Heinzmann, managerul privat al Tarom, a semnat astazi o anexa la contract prin care accepta reducerea mandatului de la patru ani la un an, astfel ca belgianul va parasi compania in luna noiembrie, au declarat pentru „Adevarul” surse din Tarom. In sedinta de astazi a Consiliului de Administratie s-a decis retragerea atributiilor de director general ale lui Heinzmann, dar si numirea lui Nicolae Demetriade in functia de director executiv. Consiliul de Administratie al Tarom a decis astazi sa-i retraga atributiile lui Heinzmann si sa-l numeasca pe Nicolae Demetriade director executiv cu atributii, au declarat pentru „Adevarul” surse apropiate discutiilor. Demetriade a mai fost director general al companiei de stat Tarom. El a fost numit recent membru in Consiliul de Administratie al companiei. „Managerului privat i s-a cerut sa semneze aceasta anexa si a acceptat. Decizia urmeaza sa fie prezentata boardului chiar in sedinta de astazi”, au declarat sursele citate.
Dupa 30 de ani, s-a incheiat litigiul dintre Metalexportimport si Thyssen Stahl & Otto Wolff. Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a respins ieri cea de-a treia contestatie in anulare depusa de Metalexportimport impotriva firmelor Thyssen Stahl GmbH (anterior Thyssen Krupp Steel Beteiligungen GmbH), Otto Wolff Handelgesellschaft GmbH si Otto Wolf America, punand punct procesului inceput de Metalexportimport cu 30 de ani in urma. Cel mai lung proces din Romania si unul dintre cele mai lungi din lume a ajuns la final. Prin hotararea de ieri, ICCJ a reconfirmat decizia de respingere a actiunii Metalexportimport – formulata in urma cu 30 de ani – respectiv a consolidat solutia pe care Inalta Curte a pronuntat-o de trei ori pana acum. Obiectul litigiului dintre cele doua parti, inceput in urma cu 30 de ani, l-a constituit actiunea formulata de Metalexportimport pentru plata unei daune de 30 milioane de dolari, reprezentand contravaloarea a 68.246 de tone de tabla groasa livrata, pretins neachitata de cele trei companii, plus dobanda aferenta, scrie economica.net
Renault Nissan adopta o platforma modulara comuna. Folosirea in comun a diferitor platforme tehnice nu este o noutate in cadrul Aliantei Renault-Nissan, parteneriat care se bazeaza de 14 ani, printre altele, tocmai pe partajarea solutiilor tehnice. Pentru viitor, cei doi constructori vor folosi o noua platforma modulabila, care va sta la baza a nu mai putin de 11 modele Renault si 3 modele Nissan ce urmeaza sa fie lansate pana in 2020. Noua platforma se numeste Common Module Family (CMF) si este de tip modulabil, compusa din patru componente. Acestea formeaza partea din fata si cea din spate a sasiului, compartimentul motor si habitaclul, la care se adauga un sistem electric comun, noteaza 24auto.ro