Sari direct la conținut

Corpul de control al primului – ministru: RATB a inregistrat pierderi de 3,6 milioane la cantina si bufetele din incinta. 300.000 de lei – mancarea, bautura si cafeaua pentru conducerea RATB

HotNews.ro

In perioada 2010-2012, RATB a inregistrat pierderi de 4,7 milioane lei dintre care 3,6 milioane la cantina si bufetele Regiei, 751.000 lei la Casa de odihna din Predeal si circa 390.000 lei la Asociatia Sportiva, potrivit raportului Corpului de Control al primului-ministru dat publicitatii duminica. RATB a mai cumparat 6 stilouri in valoare de circa 10.500 lei pe care le-a facut cadou membrilor din Consiliul de Administratie si a cheltuit bani din subventia alocata pentru diferenta de tarif pentru a acoperi pierderile inregistrate de cantina si bufetele din Cadrul Regiei, Asociatiei Sportive, Casei de odihna Predeal si Centrului de Sanatate. Controlul a fost solicitat de primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

Potrivit raportului Corpului de Control al primului-ministru, in perioada 2010-2012 la RATB s-au inregistrat urmatoarele nereguli:

– in 2010-2012 s-au inregistrat pierderi de 4,7 milioane lei dintre care 3,6 milioane la cantina si bufetele din incinta Regiei, 751.000 lei pentru Casa de odihna din Predeal si circa 390.000 lei pe Asociatia Sportiva;

– in perioada 2010-2012 in evidentele contabile ale RATB s-au inregistrat cheltuieli de protocol de circa 450.000 lei, dintre care circa 300.000 lei reprezinta cheltuieli cu produse de cantina, produse de patiserie, bauturi si cafea pentru conducerea Regiei;

– in 2010 RATB a dat circa 10.500 lei pe 6 stilouri cu penita de aur si platina – 1 stilou Mont Blanc de 1,718 lei si alte 5 stilouri de la aceeasi firma – 1,354 lei fara TVA. Stilourile au ajuns la membrii din Consiliul de Administratie al RATB.

– in perioada 2006 -2009, RATB a constituit provizioane de 51 milioane lei pentru compensarea creantelor fata de Municipiul Bucuresti, inregistrare ca urmare a neachitarii in totalitate a subventiilor reprezentand diferenta de tarif pentru protectie sociala, iar in 2010 – 5,8 milioane lei. Prin constituirea provizioanelor s-a diminuat profitul Regiei si a fost pagubit bugetul local cu 30,7 milioane lei;

– RATB a cheltuit bani din subventia de 1 miliard de lei pe perioada 2010-2011 si pentru subventionarea curselor preorasenesti desi trebuia sa dea bani doar pentru masinile care circula in Bucuresti;

– RATB a acoperit din banii de subventie pierderile inregistrate de cantina si bufetele din Cadrul Regiei, Asociatiei Sportive, Casei de odihna Predeal si Centrului de Sanatate, in total 12 milioane de lei;

– Regia Autonoma de Transport Bucuresti a incheiat, in data de 25.01.2011, un contract de asociere cu Astra Vagoane Calatori S.A., prin care partile s-au obligat sa retehnologizeze si sa amenajeze un flux tehnologic pentru productia de tramvaie moderne cu podea 100% coborata, la punctul de lucru Uzina de Reparatii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei, la un cost de productie estimat la 1.600.000 EUR. La nivelul Regiei nu se cunoaste cum a fost stabilita oportunitatea asocierii, intrucat nu a fost identificat niciun document din continutul caruia sa reiasa efectuarea unui studiu de fezabilitate in acest sens. Pana la momentul incheierii contractului de asociere, RATB proiectase si fabricase un tramvai modern cu podea partial coborata 60%, denumit „Bucur”, care a raspuns cerintelor de trafic si de exploatare din Bucuresti, la un cost de productie de aproximativ 800.000 euro. Contractul de asociere a fost semnat, in calitate de director al Uzinei de Reparatii „Atelierele Centrale” din cadrul Regiei si de catre Scarlat Mihai care, in perioada 01.09.2011 – 11.10.2011, a detinut, in acelasi timp, calitatea de salariat al Regiei Autonome de Transport Bucuresti si al S.C. Astra Vagoane Calatori SA. Potrivit Raportului Corpului de Control, contractul de asociere s-a incheiat in urma derularii unei proceduri netransparente de alegere a asociatului. In etapa premergatoare incheierii contractului de asociere, Regia a realizat un studiu de piata formal, limitandu-se la trimiterea, in data de 14.12.2010, a unei scrisori de intentie catre mai multi producatori de tramvaie, prin care a propus incheierea unui acord de cooperare in scopul producerii unor tramvaie adaptate la conditiile de trafic si de exploatare din Bucuresti.

– directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Popescu Viorel, a dispus infiintarea functiei de presedinte al Asociatiei Sportive si l-a numit in aceasta functie pe Ionescu Mircea, presedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucuresti. Infiintarea acestei functii s-a realizat fara a se tine seama de avizul de legalitate negativ emis de Serviciul juridic contencios din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

Guvernul va sesiza Directia Nationala Anticoruptie (DNA) asupra neregulilor identificate in activitatea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) in perioada 2010-2012.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro