Sari direct la conținut

EPISODUL III Marile investitii IT facute de Guvern din bani publici si europeni: De ce sa faci o analiza pentru a vedea ce noi servicii intra intr-un portal web pentru IMM-uri daca acel contract a fost atribuit deja?

HotNews.ro

Dupa ce a atribuit in aceasta luna un contract de 4,2 milioane lei pentru un nou portal web – „Portalul IMM-urilor din Romania” prin care se promite interoperabilitatea intre IMM-uri si accesul la 30 de aplicatii pentru interactiunea cu institutiile publice, Ministerul pentru Societatea Informationala a anuntat miercuri ca va demara o analiza pentru a identifica serviciile electronice care raspund nevoilor pietei si nu sunt disponibile in prezent. Vezi ce raspunde Ministerul la intrebarea HotNews.ro: Cum explicati faptul ca mai intai ati atribuit contractul si abia acum faceti analiza pentru a vedea ce servicii electronice vor fi oferite de noua platforma?

Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) a revenit miercuri cu detalii referitoare la proiectul „Portalul IMM-urilor din Romania”, un contract de peste 4,1 milioane lei (inclusiv TVA) atribuit in aceasta luna catre asocierea formata din Ascenta IT Services SRL – parte a companiei norvegiene Computas AS – Power Net Consulting si Evolva Trend Consultant. Amintim ca lansarea efectiva a sistemului pentru publicul larg va avea loc in toamna acestui an.

  • In prima faza a proiectului, va fi efectuata o analiza al carei scop este definitivarea listei de servicii pe care noua platforma o va oferi. Bazata pe studiul serviciilor oferite in prezent de alte platforme, analiza are drept scop identificarea serviciilor electronice care raspund nevoilor pietei si nu sunt disponibile in prezent. Rezultatele analizei, incluzand noile servicii, vor fi finalizate pana la sfarsitul lunii iunie.
  • Elaborarea listei de servicii care vor fi oferite prin aceasta platforma va fi urmata de construirea propriu-zisa a platformei, principalele etape in executia acesteia fiind: dezvoltarea sistemului, testarea functionala si integrata, popularea cu date a bazelor de date, dezvoltarea continutului electronic si, nu in ultimul rand, instruirea utilizatorilor sistemului.
  • Ministerul pentru Societatea Informationala a initiat deja discutii cu alte institutii publice care au implementat platforme si portaluri de informare si servicii destinate IMM-urilor in vederea realizarii interoperabilitatii bazelor de date. Integrarea cu alte platforme va permite IMM-urilor care se vor inscrie pe aceasta portal sa acceseze direct si serviciile oferite de alte platforme”, a comunicat miercuri MSI.

HotNews.ro a cerut Ministerului sa explice de ce abia acum, dupa atribuirea contractului, se realizeaza o analiza pentru a vedea ce noi servicii electronice vor fi incluse in portalul web. Cine se uita pe Caietul de Sarcini al licitatiei (vezi documentul atasat) va gasi foarte putine date concrete despre serviciile efective ce vor fi oferite prin noul portal web. Nicidecum lista celor „30 de aplicatii prin care utilizatorii sistemului pot interactiona cu institutiile publicementionate de Ministerpe 4 martie 2013 cand a anuntat incheierea licitatiei.

  • Faza de analiza este specifica oricarui proiect IT, spun oficialii MSI

Reprezentantii MSI spun ca faza de analiza este specifica oricarui proiect IT si ca a fost prevazuta in caietul de sarcini (vezi documentul atasat)

  • „Toate etapele proiectului, inclusiv faza de analiza a proiectului, au fost prevazute in caietul de sarcini, elaborat in 2010. Faza de analiza este specifica si necesara oricarui proiect IT, in cadrul managementului de proiect. In aceasta faza, stabilim la nivel de detaliu posibilitatile de interoperare, formatele de interconectare cu alte sisteme existente etc.
  • In acest moment, exista o lista de 40 de posibile aplicatii, din care se vor alege 30, in functie de anumite cerinte restrictive impuse de institutiile cu cu care ne vom interconecta, infrastructura hardware etc. In faza de analiza se vor determina aplicatiile fezabile si din punct de vedere al partenerilor MSI. Avand in vedere termenele foarte lungi necesare unei licitatii publice, exista posibilitatea ca anumite sisteme informatice sa se modifice/actualizeze din punct de vedere hardware si software. Astfel, proiectul va tine cont in dezvoltarea platformei de necesitatile actuale ale IMM-urilor si institutiilor cu care IMM-urile interactioneaza”, a declarat pentru HotNews.ro Decebal Popescu – Coordonatorul Proiectului ‘Dezvoltarea interoperabilitatii bazelor de date destinate IMM-urilor’.

Amintim faptul ca HotNews.ro a semnalat la inceputul acestei luni, cand Ministerul pentru Societatea Informationala a anuntat atribuirea acestui contract, ca astfel de proiecte adresate IMM-urilor mai exista, inclusiv la Ministerul Economiei. HotNews.ro a cerut MSI sa explice ce aduce nou acest portal web comparativ cu portalul One Stop Shop, implementat de Ministerul Economiei din iunie 2011 cu 1,2 milioane euro.

Oficialii MSI au oferit o explicatie neasteptata: portalul lansat de Ministerul Economiei contine doar informatii si nu aplicatii interoperabile cu sisteme ale institutiilor publice cum o va face noul „Portal al IMM-urilor”.

Aceasta in conditiile in care mesajul de pe prima pagina a portalului One Stop Shop este urmatorul:

„Acest portal ofera intreprinderilor mici si mijlocii din Romania informatii, indrumari si mijloace moderne de interactiune cu administratia publica. Totul intr-un singur loc! Online!”.

Citeste si:

Invitam cititorii HotNews.ro sa ne semnaleze si alte proiecte IT inutile sau chestionabile facute de guvernele succesive in sectorul IT.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro