Business Report: Bancile momesc clientii cu credite prin card tot mai "ieftine"; Vagoanele romanesti, la mare cautare in Brazilia; Criza, profiturile declarate si impozitele lor. De ce nivelul moderat de taxare nu e suficien; Ferrari este cel mai puternic brand din lume
Bancile din centrul zonei euro, mai putin dependente de imprumuturile de la BCE. Bancile din tarile aflate in centrul uniunii monetare si-au redus dependenta de creditele acordate de Banca Centrala Europeana (BCE), insa statele de la periferia acesteia inca se bazeaza pe finantele institutiei cu sediul in Frankfurt, anunta presa internationala. Conform datelor Bundesbank (banca centrala germana), bancile din Germania aveau datorii de 49,5 miliarde euro (66,1 miliarde dolari) catre BCE la finele lui ianuarie 2013, cu 23,6 miliarde euro mai putin decat in luna precedenta. Datele sugereaza ca bancile germane au rambursat anticipat o parte din creditele pe trei ani contractate prin programul de urgenta derulat de BCE la finele lui 2011, respectiv la inceputul lui 2012 (LTRO). Presa internationala arata ca, in 12 februarie, in sectorul bancar din Franta erau utilizate facilitati de credit de 152,7 miliarde euro obtinute de la BCE, fata de 179 miliarde euro in luna anterioara. Practic, declinul vine din operatiunile de refinantare pe termen lung, care s-au redus cu 25,6 miliarde euro, scrie Bursa.ro.
Vagoanele romanesti, la mare cautare in Brazilia. Sa faci business intr-o piata lipsita de proiecte pentru produsele tale, nu este deloc un lucru usor. Valer Blidar a demonstrat ca se poate: acum vagoanele lui merg pe alte continente. In urma cu 12 ani, a decis sa investeasca intr-un domeniu cu potential, „la acea vreme”, constructia de vagoane. Iar de curand a pus bazele unui nou business, conex chiar, constructia de tramvaie. Despre Valer Blidar se poate spune ca este un antreprenor care incurajeaza investitiile locale si militeaza pentru parteneriatele interne. Timpul a demonstrat insa, cel putin in cazul lui, ca nu este suficient. Asa ca, in prezent, Astra Vagoane Calatori, numele fabricii pe care antreprenorul o detine la Arad, lucreaza mai mult pentru export si mai putin pentru piata romaneasca, anunta Capital.ro.
Criza, profiturile declarate si impozitele lor. De ce nivelul moderat de taxare nu e suficient. Contributia impozitului pe profit la asigurarea veniturilor bugetarea a scazut semnificativ de la inceputul crizei, de la 7,9% in anul 2008 pana la 5,6% in anul 2012. Scaderea s-a produs de la an la an, dar ritmul s-a diminuat treptat, fiind de asteptat o plafonare a acestei contributii in anul 2013. De altfel, ponderea in PIB a sumelor colectate din impozitarea activitatii profitabile a sectorului privat s-a stabilizat la 1,9%. In volum absolut, minimul de circa 10 miliarde lei a fost atins, dupa cum era de asteptat, in anul 2010. Acest cuantum este cu aproape 3 miliarde lei mai mic decat valoarea consemnata in anul de varf al economiei romanesti, 2008, si nu a crescut decat anemic in 2011 si 2012. De altfel, in pofida cresterii nominale, in anul de crestere economica cu 2,2% (2011), ponderea impozitului pe profit colectat de stat a scazut atat ca parte din venituri cat si prin raportare la PIB, informeaza Cursdeguvernare.ro.
Soseaua de centura, de doar 12,6 km, la care s-a lucrat sapte ani, are nevoie din nou de reparatii. Soseaua care ocoleste orasul de pe Calea Aradului pe Calea Lugojului, va intra in reparatii in luna martie. Au aparut probleme in zonele podurilor. Nicio lucrare de drum din zona Timisoarei nu pare sa fie fara probleme. Daca despre lucrarile de mantuala de la autostrada Arad-Timisoara, ori de pe bulevardele din oras s-a tot vorbit, iata ca nu avea cum sa scape nici soseaua de centura. Doar este vorba de o sosea de 16,6 kilometri realizata in sapte ani, care imediat dupa inaugurare a mai avut nevoie de reparatii. La jumatatea lunii martie, soseaua de centura va intra din nou in reparatii avand in vedere problemele aparute in zona podurilor, pline de denivelari care pun in pericol siguranta circulatie, scrie Adevarul.
Proiect pentru listarea mult visata a 10% din Hidroelectrica. Ministerul Economiei a elaborat un proiect de Hotara-re de Guvern privind listarea Hidroelectrica. Strategia Guvernului este vanzarea unui pachet de actiuni nou emise prin oferta publica de majorare a capitalului social al Hidroelectrica. Majorarea capitalului social al companiei prin oferta publica primara se va realiza cu respectarea dreptului preferential de subscriere al actionarilor privati exis-tenti ai Hidroelectrica, respectiv Fondul Proprietatea, la pretul de vanzare al actiunilor nou emise. Proiectul de act normativ prevede emiterea unui pachet de actiuni suplimentar reprezentand 2,49% din capitalul social existent, pentru asigurarea subscrierii in cadrul dreptului de preferinta al Fondului Proprietatea de a-si pastra cota de participatie detinuta anterior majorarii capitalului social. Astfel, autoritatile asigura posibilitatea de a putea fi oferit spre subscriere potentialilor investitori pe piata de capital a unui pachet de actiuni nou emise reprezentand 10% din capitalul social al Hidroelectrica, anunta Bursa.ro.
Bancile momesc clientii cu credite prin card tot mai „ieftine”. In ultima perioada, mai multe banci au redus considerabil dobanzile la cardurile de credit, pana la concurenta cu creditele de nevoi personale. Oricat ar parea de „iefine”, cardurile de credit pot atrage dupa sine costuri uriase daca nu sunt folosite cu maxima atentie. Dupa ce anul trecut bancile au apasat la maximum pedala pe dobanzile la creditele de consum, acestea coborand la minime istorice, de cateva luni, tot mai multe banci apeleaza la majorarea dobanzilor pentru aceste credite. Singurele produse care se ieftinesc chiar accelerat sunt cardurile de credit. Astfel, tot mai multe banci incearca sa isi atraga clientii cu dobanzi din ce in ce mai mici la finantarile cumparaturilor prin carduri de credit, dobanzile ajungand sa rivalizeze cu acelea de la creditele de consum cele mai ieftine din piata, informeaza Capital.ro.
Ferrari este cel mai puternic brand din lume. Ferrari este cel mai puternic brand. Si nu este doar opinia milioanelor de fani ai Calutului Cabrat din intreaga lume sau a clientilor care aleg sa cumpere an de an masinile construite la Maranello, ci potrivit clasamentului anual pe care il realizeaza Brand Finance – una dintre mai importante institutii in evaluarea brandurilor. Ferrari ocupa pozitia intai in topul celor mai puternice branduri in 2013, inaintea celor de la Google, Coca-Cola, PwC si Hermes, pe o lista care include 500 dintre cele mai importante companii din lume. Datorita capacitatii sale, compania de la Maranello nu poate concura cu branduri multinationale in termeni de incasari. Cu toate acestea, evaluarea brandului ia in calcul si alte masuratori de brand, cum ar fi profitul net, incasarile pe client, investitia in marketing si publicitate, la fel ca si parametrii calitativi, cum ar fi interesul fata de brand si loialitatea, scrie 24auto.ro.
MigrationWatch UK: Imigrantii romani si bulgari ar castiga in Marea Britanie de cinci ori mai bine decat acasa. E absurd sa se sugereze ca nu va exista un aflux semnificativ. Situatia imigrantilor romani si bulgari care ar urma sa vina anul viitor in Marea Britanie ar fi mult mai buna, chiar si daca ar urma sa fie platiti cu salariul minim pe economie, decat in tara lor de origine, sustine un studiu publicat marti de MigrationWatch UK. Luand in considerare diferentele dintre cheltuielile zilnice, studiul a concluzionat ca un muncitor ar castiga de 4 sau 5 ori mai mult decat acasa, o familie cu 2 copii ar castiga de 8 sau 9 ori mai bine si aceeasi familie ar castiga de 4 ori mai bine decat o familie platita cu salariul mediu pe economie acasa. Totodata, un muncitor care economiseste 20% din salariu in Marea Britanie, ar putea strange in fiecare saptamana salariu minim pe 2 saptamani castigat acasa in timp ce o familie ar economisi suma echivaleta salariului minim pe 2 sau 3 saptamani, anunta EurActiv.ro.