Record de viteză pe căile ferate din România – O locomotivă a atins 210 km/h la centrul de testare de la Făurei
Trenurile românești de pasageri au o viteză medie de 45 km/h, dar în centrul de testări de la Făurei, unde s-au efectuat lucrări de reparații, o locomotivă a atins 210 km/h, spun cei de la CFR SA. Trenurile au mai atins de câteva ori în trecut viteze de peste 200 km/h la Făurei, dar și pe linia București – Ploiești, însă doar trenuri de test.
Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.
Ce spune CFR SA
CFR SA a desfășurat în perioada 2 mai – 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galați, lucrările de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), iar joi 8 iunie 2023 s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă CFR Călători care a atins viteză maximă de circulație de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare.
Astfel, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, executate de specialiștii feroviari ai SRCF GALAȚI, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h, pe o linie de cale ferată din România!
Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:
– înlocuire traverse
– buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km)
– profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km
– verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stȃlpi LC
– lucrări de reparaţie a cablului colector între stȃlpii SBC
– lucrări de reglare a pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC
Inelul Mare de la Făurei – caracteristici tehnice:
– lungime 13,7 km
– 6 podețe și 4 treceri la nivel
– două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
– lungimea aliniamentelor de 1000 m și 950 m