Business Report: Vosganian: "Pana miercuri voi alege o formula pentru salvarea Oltchim"; Hatistul timbrului de mediu. Cum ar putea fi aplicata noua taxa auto; Cazul clientului obligat sa achite anticipat creditul catre Volksbank. De ce nu-l va executa silit banca?
Vosganian: „Pana miercuri voi alege o formula pentru salvarea Oltchim”. Soarta Oltchim va fi decisa miercuri, ne-a declarat ministrul Economiei, Varujan Vosganian, care isi doreste sa aleaga, pana atunci, solutia pentru salvarea si redresarea combinatului. Domnia sa ne-a explicat: „Am cerut Guvernului, in sedinta din aceasta saptamana, un ragaz pana la urmatoarea sedinta, ca sa ma pot consulta cu reprezentantii combinatului valcean si cu bancile creditoare, cu sindicatele si cu alti specialisti, in privinta solutiei pentru salvarea Oltchim. In sedinta de miercuri a Guvernului, am prezentat o nota privind starea actuala a combinatului. De asemenea, am prezentat patru variante privind viitorul Oltchim: continuarea activitatii in formula actuala, reorganizarea, privatizarea si lichidarea voluntara”. „Pana miercurea viitoare trebuie sa aleg o solutie pentru Oltchim, pe care sa o prezint Guvernului, care trebuie sa ia decizia finala”, scrie Bursa.ro.
Cazul clientului obligat sa achite anticipat creditul catre Volksbank. De ce nu-l va executa silit banca? Prevederile legii la care instanta s-a raportat atunci cand a dat sentinta arata ca doar consumatorul are posibilitatea de a cere rezilierea contractului. Cum clientul nu a cerut acest lucru decizia ar putea fi eronata. Procesul valceanului Elvis Uta cu banca de unde a luat un credit in valoare de 100.000 de franci elvetieni ar putea fi un precedent valoros pentru institutiile de credit care se confrunta cu mii de cazuri similare. Totusi, acelasi proces are toate sansele sa fie doar o eroare a instantei de judecata. Capital a prezentat pe larg istoricul cazului aici. Pe scurt este vorba despre un client care a invocat caracterul abuziv al comisionului de risc si caruia instanta i-a dat dreptate intr-un mod la care cu siguranta nu se astepta. Magistratii de la Judecatoria Ramnicu Valcea au obligat banca sa-i restituie omului suma platita sub forma de comisioane insa a decis si rezilierea contractului de credit, anunta Capital.ro.
Bugetul pe 2013 (III). Impactul majorarii salariului minim. Majorarea salariului minim de la 700 lei la 800 lei lunar se va resimti de facto numai in sectorul privat si nu va afecta cheltuielile bugetare. Este unul dintre elementele centrale pe care a fost construit bugetul pe anul 2013, efectul urmand a fi resimtit numai pe segmentul privat al economiei. Explicatia este ca indexarea cu 7,4% a salariilor de la stat, efectuata la finele anului trecut a dus nivelul minim al salariului brut la 812 lei. Asadar, in principiu nu exista nici un motiv pentru ca specialistii FMI sa nu agreeze consfintirea prin lege a majorarii salariului minim si uniformizarea lui pentru stat si zona privata. Dimpotriva, ar trebui sa rezulte o majorare a incasarilor bugetare, prin aplicarea cotelor de impozitare la un cuantum mai mare declarat conform legii, informeaza Cursdeguvernare.ro.
Hatistul timbrului de mediu. Cum ar putea fi aplicata noua taxa auto. Noile detalii privind timbrul de mediu ridica o serie de intrebari proprietarilor de autoturisme si mediului de afaceri. Am aflat ca va fi vorba de o taxa perceputa o singura data pentru intreaga perioada de rulare a masinii, ca va fi cel mai probabil achitata de cumparator si ca se va calcula in functie de gradul de poluare. Totodata, doar autotusimele o vor plati, nu si vehiculele comerciale, si nici cele dotate cu motoare electrice si de tip Euro 6. Vestea a bucurat, desigur, producatorii de masini noi ai caror clienti nu vor avea de achitat timbrul de mediu sau doar o taxa foarte mica. „Este normal ca Guvernul sa emita o taxa care sa urmeze principiul respectat in intreaga Comisie Europeana – poluatorul plateste”, a spus Constantin Stroie, reprezentant Dacia, scrie EVZ.
Investitie de 18 milioane euro la Jucu. Unul dintre cele mai importante centre logistice din regiune va fi construit langa fosta fabrica Nokia. Compania germana Karl Heinz Dietrich International Exped SRL, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata logisticii, va investi 18 milioane de euro in parcul Industrial Tetarom III de la Jucu. Acolo va ridica un depozit logistic, care va avea in final, adica in anul 2015, o suprafata totala de 30.000 de metri patrati. In prima faza, depozitul va ocupa 10.000 de metri patrati, iar aceasta prima structura, care va genera in 2014 80 de locuri de munca direct, va fi gata peste aproximativ un an si o luna. Investitorul german va ocupa, in total, 4,4 hectare de teren din parcul industrial de la Jucu ce apartine companiei Tetarom, subordonata Consiliului Judetean Cluj. „Am semnat contractele la notar, iar compania germana a primit dreptul de superficie pentru aceasta suprafata”, a spus presedintele Consiliului Judetean Cluj, Horea Uioreanu. Acest lucru inseamna ca administratia judeteana va pastra dreptul de proprietate asupra terenului, iar compania germana va plati o chirie anuala, anunta Romania Libera.
Autoritatile lucreaza la noua lege a retrocedarilor. ANRP estimeaza despagubirile la circa 8,7 – 9 miliarde euro. Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor estimeaza despagubirile pe care statul le mai are de platit fostilor proprietari deposedati abuziv de regimul comunist la circa 8,7 – 9 miliarde euro, ceea ce reprezinta 6,5% din PIB-ul estimat pe anul 2013, potrivit unui memorandum adoptat, miercuri, in sedinta de guvern. In document se fac propuneri pentru incadrarea in termenul acordat de CEDO statului roman pentru solutionarea problemei restituirii proprietatilor (15 mai 2013). Astfel, pana pe data de 30 ianuarie 2013, Comitetul interministerial privind procesul de reformare a legislatiei si procedurilor din domeniul res-tituirii proprietatilor trebuie sa elaboreze si sa prezinte pentru prima lectura proiectul de lege privind reglementarea restituirii proprietatilor, potrivit memorandumului. George Baesu, presedintele ANRP, ne-a precizat ca pana la finalul lunii trebuie predata prima varianta a proiectului, informeaza Bursa.ro.
Chevrolet Corvette – 60 de ani de la debut. Noul Corvette Stingray soseste la New York dupa 60 de ani de la debutul sau la Salonul Auto Motorama. In urma cu sase decenii, spectatorii stateau la rand pe eleganta artera Park Avenue din New York, asteptand sa vada revolutionarul model Chevrolet Corvette, etalat la Salonul Auto Motorama al General Motors. Acum, Corvette revine la New York, marcand momentul de importanta istorica prin prezentarea noului Chevrolet Corvette Stingray 2014. Acesta a fost lansat la inceputul acestei saptamani, la editia din 2013 a Salonului Auto de la Detroit. Prezentarea primului model Chevrolet Corvette a avut loc la hotelul Waldorf Astoria, pe 17 ianuarie 1953. In acel an, peste 1,4 milioane de oameni i-au admirat, in cadrul mai multor expozitii din SUA, designul cu linii curbe si abordarea futurista, scrie 24auto.ro.