Sari direct la conținut

Pro TV anunta ca din 3 ianuarie canalele PRO nu vor mai fi receptionate de abonatii Romtelecom (Dolce DTH). PR Manager Pro TV: "Nu excludem continuarea negocierilor"

HotNews.ro

Pro TV anunta miercuri ca „Romtelecom nu a agreat conditiile de reinnoire cerute de PRO TV pentru contractul de retransmisie a canalelor de televiziune din portofoliul PRO TV S.A”, astfel ca „serviciul Dolce DTH si alte servicii de retransmisie ale Romtelecom nu vor mai retransmite aceste canalele incepand de joi, 3 ianuarie 2013”.

Cu toate acestea, ambele parti spera sa ajunga la o intelegere, PR Managerul Pro TV, Maria Apostol, declarand pentru pentru Paginademedia.ro ca „Nu excludem continuarea negocierilor”.

Mai mult, Paginademedia.ro precizeaza, citand surse apropiate negocierilor, ca exista posibilitatea ca Dolce si Pro TV sa ajunga la o intelegere chiar miercuri, in ultima zi de contract.

Romtelecom si Pro TV negociaza de mai multe luni cu privire la reinnoirea contractului de retransmisie, fara a ajunge insa la un acord, astfel ca, incepand de joi, 3 ianuarie, cand expira contractul, cele 11 canale detinute de grupul PRO (Pro TV, Pro TV International, Pro TV HD, Acasa TV, Acasa Gold, Acasa HD, Pro Cinema, Sport.ro, Sport.ro HD, MTV Romania, VH 1) nu vor mai fi difuzate pe platformele de satelit si IPTV ale Romtelecom (Dolce si Docle TV).

In schimb, NextGen (operatorul de cablu al Romtelecom) si-a anuntat abonatii, in ultima zi a anului 2012, ca toate canalele grupului PRO vor ramane in continuare in grilele analogice si digitale ale sale.

Potrivit Romtelecom, „pe parcursul negocierilor, Pro TV S.A. a solicitat Romtelecom o crestere semnificativa a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, in mod automat, costuri mai mari pentru clientii Romtelecom”.

De cealalta parte, Pro TV S.A. sustine ca „Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele Pro TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele Pro TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom”.

Surse din piata media sustin ca grupul PRO ar fi cerut venituri de trei ori mai mari fata de cele de pana acum.

La data de 30 septembrie 2012, Romtelecom avea peste 1,21 milioane abonati la serviciile TV (DTH, IPTV si Cablu).

  • Pro TV este singurul post pe care Romtelecom este obligat sa-l retransmita in continuare, dar numai pe platforma de cablu, nu si pe platforma DTH Dolce. Aceasta, pentru ca postul Pro TV este singurul din grupul PRO pentru care se aplica principiul „must carry” – referitor la posturile libere la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, pe care cablistii (dar nu si operatorii DTH) sunt obligati sa-i includa in grile in functie de audienta.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro