Probleme recente cu portarea numarului de telefon? ANCOM sustine ca nu a primit nici o plangere si ca a cerut informatii suplimentare la Orange si Vodafone
De la intrarea in vigoare pe 2 septembrie a noilor reguli de reducere la maxim 3 zile a procedurilor administrative de portare a unui numar de telefon, autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) nu a primit nicio plangere de la utilizatorii finali cu privire la procesul de portare, a precizat pentru HotNews.ro conducerea autoritatii. Declaratia vine dupa ce HotNews.ro a relatat joi situatia unui abonat care a relatat ca de doua zile nu mai poate fi apelat din reteaua Vodafone dupa ce pe 4 septembrie si-a portat numarul din aceasta retea in reteaua Orange. Oficialii Orange au confirmat ca circa 160 de clienti s-au confruntat cu anumite probleme in urma implementarii recente ale noilor reguli, dar ca aceste situatii au fost corectate.
Precizarile ANCOM privind implementarea recenta a regulilor de reducere a perioadei in care poti sa-ti muti numarul de telefon dintr-o retea intr-alta (portabilitate):
- „De la intrarea in vigoare la 1 septembrie a noilor conditii tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon ANCOM nu a primit nicio plangere sau sesizare de la utilizatorii finali cu privire la procesul de portare.
- Implementarea noilor conditii tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon au presupus modificarea software atat la nivelul bazei de date centralizata, cat si la nivelul bazei de date a fiecarui operator implicat in procesul de portare a numerelor de telefon. ANCOM a implementat o baza de date de test, diferita de baza de date de productie, pe care furnizorii au efectuat teste anterior datei de 2 septembrie 2012 pentru a verifica modificarile software necesare implementarii noilor conditii de portare. Astfel, implementarea noilor conditii de portare s-a realizat fara intreruperea proceselor normale de portare.
- Referitor la functionarea bazei centralizata operata de ANCOM, incepand cu data de 03.09.2012, nu au fost semnalate sau identificate disfunctionalitati de natura sa afecteze desfasurarea normala a proceselor de portare, atat pentru procesele de portare initiate inainte de data de 03.09.2012, cat si pentru procesele initiate incepand cu aceasta data.
- In legatura cu situatia punctuala semnalata, ANCOM a solicitat operatorilor implicati, Orange si Vodafone o serie de informatii suplimentare, cu privire la functionarea sistemelor proprii IT in aceasta perioada.
- Asa cum este mentionat si pe site-ul www.portabilitate.ro, la sectiunea Cine si cum te protejeaza, in cazul in care un utilizator final intampina dificultati in desfasurarea procesului de portare si acestea nu sunt remediate de furnizorii implicati, acesta se poate adresa ANCOM”.
Relatarea unui abonat care a vrut sa-si porteze numarul din Vodafone in Orange:
- „Portarea a fost anuntata si realizata pe 04.09.2012 intre orele 9-13. SIM-ul Vodafone s-a dezactivat, iar eu am putut initia apeluri imediat dupa pranz. Dupa care persoanele care au incercat sa ma sune sau sa-mi trimita mesaje m-au contactat ca sa-mi spuna ca nu pot fi apelat, ca mesajul este „Acest numar nu este alocat”. Mesajele trimise spre mine: „cannot be delivered”.
- Am inceput sa sun la relatii clienti Orange in 04.09.2012 dupa-amiaza. Am fost asigurat ca asa decurge portarea, ca trebuie sa astept 24 de ore din momentul portarii pentru primire apeluri.
- In data de 05.09.2012, dupa cele 24 de ore, preluarea apelurilor pe numarul portat era in continuare imposibila; am sunat la relatii clienti, unde mi s-a spus ca toate portarile efectuate in 3 si 4 septembrie 2012 sunt afectate de aceasta problema (n.a de la Relatii cu clientii Orange abonatul de mai sus a primit explicatia ca totul este din cauza deciziei recente a ANCOM cu reducerea numarului de zile pt portare) si ca urmeaza sa se rezolve cat mai repede.
- In data de 06.09.2012, dupa peste 48 de ore, preluarea apelurilor pe numarul portat era in continuare imposibila; am revenit la relatii clienti, unde mi s-a spus acelasi lucru: ca toate portarile efectuate in 3 si 4 septembrie 2012 sunt afectate de aceasta problema si ca departamentul tehnic spera sa rezolve azi, cel tarziu maine, fara sa poata da un termen sigur”.
HotNews.ro a verificat aceste informatii si a sunat la numarul respectiv. Din Orange si Cosmote se poate suna, dar din Vodafone nu.
Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange Romania au oferit urmatorul raspuns:
- „Incepand din 01/09 au intrat in vigoare noi reguli de business cu privire la procesul de portabilitate, aplicate din 03/09 – prima zi lucratoare. Acestea au ridicat o serie de situatii punctuale, la care au fost expusi o parte dintre clientii ce au trecut prin acest proces (aproximativ 160 de clienti). Situatiile punctuale identificate au fost investigate si corectate„.
Durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii unui numar de telefon, adica a posibilitatii de a-ti pastra numarul de telefon atunci cand iti shimbi furnizorul, s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, conform unei decizii a autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM) care a intrat in vigoare la data de 2 septembrie. Incepand cu aceasta data, termenul de activare a unui numar portat este de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene.
- Pentru mai multe detalii citeste si: Durata procedurilor prin care iti poti schimba operatorul dar pastra numarul de telefon s-a redus de la 10 la 3 zile