HARTA INTERACTIVA Metrorex, dupa ce a fost lasat fara bani de investitii: Pot aparea amanari sau sistari temporare ale lucrarilor la tronsonul Drumul Taberei-Universitate
Sumele alocate pentru proiectul „Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate” au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie. De la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii. O astfel de diminuare de fonduri are si consecinte negative. „Urmare acestui aspect, pot aparea intarzieri, amanari sau in cel mai rau caz, sistari temporare ale lucrarilor, cu consecinte negative in plan economic, financiar si social”, potrivit unui raspuns oficial al Metrorex furnizat la solicitarea HotNews.
Raspuns Metrorex – ref. M5
Foto: Hotnews
Mai mult, reprezentantii companiei afirma ca ar fi necesara suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei in vederea respectarii clauzelor contractuale. „Pentru obiectivul sus amintit (n.red.Magistrala 5), in cadrul contractului de executie statii si tunele pe sectiunea Raul Doamnei – Hasdeu este necesara suplimentarea fondurilor cu suma de 99.200 mii lei in scopul respectarii clauzelor contractuale si a graficului de executie”, arata Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
(Vezi raspunsul Metrorex atasat in stanga – foto)
UPDATE17:00Metrorex a revenit cu un nou raspuns care il contrazice pe primul.
„Ordonatorul de credite – Ministerul Transporturilor si Infrastructurii s-a asigurat insa ca prin rectificarea bugetara sumele alocate sa fie suficiente pentru derularea lucrarilor pana la sfarsitul acestui an, urmand ca pentru anul viitor suma necesara sa fie prinsa in buget”, arata Metrorex in cel de-al doilea raspuns.
–
www_server_root = ‘http://worker.contentchannel.ro/player’; if(typeof flowplayer == ‘undefined’) { document.write(”); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split(‘.’); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/3f6cf6147588273b3b5518c49d9a0739/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
Guvernul a aprobat in luna august proiectul de rectificare bugetara pe anul 2012. Premierul Victor Ponta a afirmat atunci ca in urma rectificarii s-au asigurat sumele necesare reintregirea salariilor bugetarilor si restituirea acelor parti din pensii incasate in mod ilegal. De asemenea, s-au asigurat banii pentru insotitorii persoanelor cu dizabilitati si pentru angajarea a 564 de judecatori si grefieri.
Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost redus, în urma rectificării, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei, cea mai mare parte a banilor fiind tăiaţi de la cofinanţarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile postaderare, respectiv suma de 1,01 miliarde lei.
In luna august, stadiul lucrarilor era conform graficului proiectului, potrivit unor raspunsuri oferite de ing. Ioan Ursu, responsabil tehnic cu executia pe intreg santierul Magistrala 5 pe site-ul oficial al proiectului.
„In general, stadiul lucrarilor este conform graficului proiectului, constructorii Magistralei 5 de metrou au reusit peste vara sa recupereze usoara intarziere de o luna cauzata de greutatile intampinate in identificarea arhitecturii unora dintre utilitatile care trebuie relocate. Lucrul la unele dintre statii este chiar usor mai avansat. Echipa de constructori este pregatita sa recupereze eventualele intarzieri neprevazute, daca acestea vor aparea, astfel incat, pana la sfarsitul acestui an, la toate cele 10 statii sa se finalizeze construirea peretilor mulati si a planseelor si sa se inceapa escavatiile in interior si realizarea tunelurilor de metrou”, spunea Ioan Ursu.
M5 – Raul Doamnei – Eroilor 2:
- Lungime: 6,2 km + 1 km
- Numar statii: 9 + 1 (si un depou)
- Constructor lot 1.1 – Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania)
- Constructor lot 1.2 – Max Bogl (Germania) – Max Boegl (Romania)
- Cost: 215 milioane euro (fara TVA) / 50% bugetul de stat – 50% BEI
- Termen de finalziare: 2015
Lungimea liniei de metrou Raul Doamnei – Eroilor 2, care face parte din tronsonul 1, are 10 statii, intre Raul Doamnei si Hasdeu (Opera), este de 6,2 km si va deservi 300.000 de locuitori ai zonei. Lucrarile inaugurate in toamna 2011 ar trebui sa fie finalizate in 2015.
Tronsonul de metrou Drumul Taberei – Eroilor va face parte din Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon.
Contractul pentru realizarea M5 Taul Doamnei – Hasdeu are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA, finantarea fiind asigurata in proportie de 50% de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si 50% de la bugetul de stat.
Metrorex a selectat, la finele lunii februarie anul 2011, consortiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania) pentru a realiza tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu – Lot 1.1. Tot la icneputul anului 2011, Metrorex a selectat Asocierea Max Bogl (Germania) – Max Boegl (Romania) pentru constructia lotului 1.2 – Statia, Depoul si Galeria de legatura Valea Ialomitei.
HARTA INTERACTIVA cu Magistrala M5 si stadiul lucrarilor la statiile de metrou
- Da click pe elementele de pe harta (linii si statii de metrou) pentru mai multe informatii
- Da click pe statiile de pe Magistrala M5 pentru a citi care este stadiul lucrarilor
- Deschide meniul „Legend” de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
Harta de baza – Bing Maps Road – Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.
Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta „Bing Maps Road” a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de „Gheorghe Gheorghiu-Dej” pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.