MAE a lansat licitatia pentru crearea unui portal electronic de facilitare a procesului de obtinere a vizelor, contract in valoare estimata de 16,5 milioane lei
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a lansat o licitatie deschisa pentru implementarea E-Viza, un portal electronic pentru facilitarea procesului de obtinere a vizelor, contract a carui valoare este estimata la 16,5 milioane lei (fara TVA) si va fi finantat cu fonduri UE, potrivit unui anunt publicat joi in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Sistemul va fi un serviciu public via internet ce-i va sprijini pe doritori la intocmirea dosarului de aplicare in vederea obtinerii vizei pentru Romania, si, totodata, va reprezenta o interfata cu actualul sistem de vize al Romaniei – SNIV (necesar pentru spatiul Schengen).
Conform documentatiei de licitatie, acest portal de aplicare nu vizeaza gestionarea efectiva a cererilor de viza pentru Romania, care este responsabilitatea actualului sistem de acordare a vizelor pentru Romania – SNIV, ci va juca doar rolul de interfata electronica intre SNIV si utilizatorii aplicanti in cadrul portalului. Astfel, aplicarea cererilor de viza prin intermediul acestui portal comporta doua faze, si anume:
- Pre-aplicare: Este principala faza a aplicarii, pe parcursul careia aplicantul se informeaza asupra procesului de acordare a vizei si isi construieste dosarul de aplicare. Acest dosar contine o parte din informatiile necesare angajatilor serviciilor consulare romane pentru acordarea vizei, care, ulterior, vor fi transmise catre sistemul SNIV.
- Post-aplicare: Este faza in care aplicantul este instiintat de decizia cererii acordarii vizei pentru Romania, decizie care se ia in sistemul SNIV, si, in cazul in care aceasta este favorabila, aplicantul va mai putea beneficia si de alte informatii necesare.
Beneficii preconizate pentru utilizatorii aplicanti:
- Reducerea timpului total necesar aplicarii pentru viza;
- Aplicare comoda si eficienta in orice moment de acasa, de la birou sau de la orice alta locatie dotata cu un computer si conexiune la internet;
- Posibilitatea de a continua o sesiune de constituire a dosarului de aplicare, daca aceasta a fost intrerupta;
- Acces facil la informatiile de suport in domeniu, cum ar fi cele legislative sau procedurale;
- Reducerea numarului de deplasari la sediile serviciilor consulare romanesti;
- Posibilitatea de programare online a intilnirilor de la sediile consulatelor romanesti;
- Posibilitatea de a primi confirmarea ca documentele necesare obtinerii vizei sunt sau nu conforme cu legislatia in domeniu, pe baza incarcarii in portal a unor copii electronice ale acestora;
- Increderea ca, atunci cand se va prezenta la ghiseul consulatului, aplicantul a furnizat pe parcursul fazei de pre-aplicare toate informatiile necesare;
- Posibilitatea de consultare a legislatiei si procedurilor de lucru in domeniu prin intermediul echipamentelor tip info-kiosk instalate in sediile serviciilor consulare romane.
Beneficii preconizate pentru angajatii serviciilor consulare romane:
- Calitatea buna a datelor dintr-un dosar de aplicare, deoarece majoritatea acestora vor fi introduse chiar de aplicant;
- Importanta economie de timp deoarece, in cazul datelor introduse de aplicant, nu va mai fi nevoie de introducerea manuala a acestora in sistemul actual de vize, SNIV;
- Reducerea pana la eliminare a comunicarii prin intermediul postei;
- Reducerea timpului de lucru dedicat unui dosar prin posibilitatea efectuarii unor verificari in regim automatizat sau partiale;
- O mai mare flexibilitate in procesul de acordare a vizei, prin introducerea posibilitatii de creare electronica a dosarului de aplicare, pe langa modalitatea folosita in prezent;
- Eficientizarea procesului de acordare a vizei prin posibilitatea de monitorizare centralizata a dosarelor electronice in vederea aplicarii;
- Sprijinirea procesului decizional in domeniul acordarii vizelor prin posibilitatea furnizarii unor indicatori pe baza unui sistem de audit si raportare;
- O mai buna trasabilitate pe perioada constituirii dosarelor aplicantilor;
- Facilitate de tip ‘self-service’ cu ajutorul careia angajatii serviciilor consulare romane pot efectua diverse operatiuni de administrare a contului in Portal sau solicitari catre utilizatorii cu rol de management in domeniu;
- Reducerea substantiala a numarului de aplicanti prezenti in salile de asteptare ale serviciilor consulare romane;
Echipamentele hardware centrale tip server vor fi localizate in Romania, la Bucuresti. Componentele hardware pentru posturile consulare ale Romaniei vor fi localizate la posturile respective din intreaga lume. Singura autoritate romana implicata in implementarea proiectului e-Viza este Ministerul Afacerilor Externe (MAE), se mai arata in documentatia de licitatie.
In privinta criteriilor de eligibilitate pentru participarea la aceasta licitatie, ofertantii interesati ar trebui sa aiba o cifra medie de afaceri globala (CA) de cel putin 32.979.100 lei pe ultimii trei ani incheiati.
In privinta capacitatii tehnice necesare, ofertantul interesat trebuie sa demosntreze ca a derulat in ultimii 3 ani stabiliti pana la data depunerii ofertelor, maxim 3 contracte, in care au fost prestate servicii de implementare software (analiza, proiectare, dezvoltare, testare), livrare prod hardware (licente, echipamente), servicii de punere in functiune a echipamentelor, servicii de instruire, pentru implementarea unui sistem informatizat online al unui serviciu public pentru cetateni, accesibil in mai multe locatii raspandite geografic la nivel cel putin regional.
Valoarea cumulata a contractelor prezentate pentru demonstrarea experientei similare in domeniul furnizarii solutiei informatice trebuie sa fie de cel putin 15.606.749 lei.
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 12 septembrie 2012, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 17 septembrie. Deschiderea ofertelor va avea loc pe 18 septembrie 2012.
Mai multe detalii in documentul atasat.