Afacerile RCS&RDS si UPC in 2011: Primul si-a redus pierderea neta cu 82,2% pana la 2,95 milioane euro/Al doilea a avut o pierdere neta de 73,5 milioane euro, in scadere cu 52,8%
Primii doi mari operatori de comunicatii prin cablu, RCS&RDS si UPC, si-au redus semnificativ pierderile financiare anul trecut, arata datele de la Ministerul de Finante. RCS&RDS a inregistrat o cifra de afaceri de 478,7 milioane euro (2,02 miliarde lei), in crestere cu 14,4% fata de anul anterior si o pierdere neta de 2,95 milioane euro (12,5 milioane lei), in scadere cu 82,2% fata de anul 2010. De cealalta parte, UPC a raportat o cifra de afaceri de 103,4 milioane euro (438,2 milioane lei), in scadere cu 7,6% fata de 2010 si o pierdere neta de 73,5 milioane euro, in scadere cu 52,8% fata de anul anterior.
In 2011, RCS&RDS avea un numar mediu de salariati care se ridica la 6910 persoane, in crestere fata de 2010, cand acest numar a fost de 5853 angajati. UPC a inregistrat anul trecut un numar mediu de salariati de 1605 persoane, in crestere fata de 2010 cand acest numar s-a ridicat la 1562 angajati.
Calculele s-au facut tinand cont de cursul mediu anual anuntat de BNR pentru anii 2011 (1 euro/ 4.2379 lei) si respectiv 2010 (1 euro/4.2099 lei).
RCS&RDS sustine ca ar avea aproape trei milioane de clienti la serviciile de televiziune (cablu si satelit). UPC Romania a raportat pentru primul trimestru din acest an un numar total de peste 1,14 milioane clienti, in crestere usoara cu 3500 de clienti fata de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor grupului Liberty Global.
Numarul total de abonati la serviciile TV era de 5,85 milioane la finalul anului trecut, in crestere cu 2% fata de sfarsitul anului 2010, conform datelor autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM). Pe parcursul anului trecut, numarul abonatilor prin retele de cablu a crescut cu 7%, in timp ce numarul abonatilor prin retele satelit (DTH) a scazut cu 5%, insa in a doua jumatate a anului numarul acestora din urma a revenit pe crestere (+2%). Retelele de cablu au atras 61% din numarul total al abonatilor la servicii TV (cu 3 puncte procentuale mai mult decat cu un an in urma), 38,5% dintre abonati optand pentru retele satelit si 0,5% pentru tehnologia IPTV.