In plina lupta politica, TVR isi proclama misiunea, viziunea si valorile de institutie in slujba "interesului public"
„Interesul public”, „pluralismul ideilor” si „jurnalismul responsabil” sunt principalele valori pe care Televiziunea publica si le-a proclamat vineri, intr-un anunt publicat pe propriul site. TVR isi defineste „misiunea, viziunea si valorile” care ar urma sa stea la baza unei Carte TVR, in cadrul unui „proiect strategic de reformulare a misiunii publice”, demarat in septembrie anul trecut, in parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent. Anuntul vine in ajunul campaniei electorale si in contextul in care presiunile politice asupra TVR se intensifica: ieri, CA al TVR a desfiintat functia de Director Productie Editoriala si Programe, directorul Dan Radu afirmand ca este vorba despre un „cadou din partea unui CA numit politic”.
Potrivit unei informari transmise vineri de TVR si publicate pe propriul site, „interesul public, pluralismul ideilor si opiniilor si practica responsabila a jurnalismului sunt principalele valori pe care televiziunea publica isi va axa activitatea”, alaturi de inovatie, creativitate si diversitatea programelor.
In acelasi anunt, viziunea TVR este sumarizata in doua randuri: „TVR isi doreste sa devina televiziunea de referinta a romanilor, un spatiu viu de dezbatere publica, deschis si accesibil tuturor opiniilor si orientarilor din societate”.
„Misiunea TVR”, descrisa in anuntul de vineri:
- Furnizam informatie onesta, echidistanta si actuala, care stimuleaza formarea unei opinii proprii, neinfluentate, asupra realitatilor romanesti si internationale.
- Promovam educatia, in toate dimensiunile ei.
- Incurajam gandirea critica si implicarea responsabila a cetateanului.
- Oferim divertisment de calitate, sprijinind productiile si producatorii autohtoni.
- Suntem aproape de publicul nostru, atat prin continutul editorial, cat si in comunicarea directa.
„Valorile” esentiale ale TVR, descrise in anunt:
- Interesul public si increderea publicului in noi
- Pluralismul ideilor si opiniilor, in conditii de impartialitate si echilibru
- Jurnalismul responsabil. Promovam inalte standarde profesionale si etice
- Inovatie si creativitate
- Diversitate in programe si abordari
TVR mentioneaza ca cele trei componente – misiunea, viziunea si valorile – vor sta la baza Cartei TVR, document ce „va stabili in detaliu modul de operare al institutiei si valorile sale fundamentale”. De acum inainte, „valorile se vor concretiza in instrumente practice de lucru, in capitole ample, astfel incat, la finalul proiectului, publicul platitor de taxa TV, societatea civila, angajatii TVR si politicienii sa aiba la dispozitie cel mai important document de pozitie al Televiziunii Romane: Carta TVR”, arata anuntul institutiei.
Acesta il citeaza si pe Alexandru Lazescu, presedinte-director general al TVR, potrivit caruia:
- „Prin definirea si comunicarea explicita a valorilor si a misiunii sale, televiziunea publica se adapteaza noii realitati din industria media, pentru ca platitorii de taxa TV, pe de o parte, si angajatii TVR, pe de alta parte, sa se regaseasca in ceea ce Televiziunea Romana le ofera. TVR isi propune si consolidarea rolului Ombudsmanului, perceput ca reprezentant al publicului in cadrul TVR”.
Anuntul a fost facut la doar o zi dupa ce Consiliul de Administratie al TVR a decis sa desfiinteze postul de director Productie Editoriala si Programe, ocupat de Dan Radu, venit in Televiziunea publica odata cu Alexandru Lazescu in 2010. Dan Radu a descris decizia drept „un cadou” venit „din partea unui CA numit politic”. Vezi detalii despre decizia de joi a CA al TVR
TVR a lansat proiectul de redefinire a misiunii sale de televiziune publica impreuna cu Centrul pentru Jurnalism Independent, in septembrie 2011.