Ziua Mondiala a Libertatii Presei: Reporteri fara Frontiere adauga nume noi la lista "pradatorilor" libertatii de informare. In Romania, CRP indeamna jurnalistii sa recastige respectul publicului
De la inceputul anului 2012, un jurnalist a fost ucis, in medie, la fiecare cinci zile in intreaga lume, potrivit organizatiei Reporteri fara frontiere, care joi, de Ziua Mondiala a Libertatii Presei, a dat publicitatii o noua lista a inamicilor presei, ce include de aceasta data 41 de „pradatori” ai libertatii de informare.
- Tot cu ocazia Zilei Mondiale a Libertatii Presei, CRP afirma ca in Romania presa „are nevoie de un nou suflu, jurnalistii trebuie sa recastige respectul publicului”. Vezi mesajul CRP mai jos
Reporteri fara Frontiere afirma ca primul trimestru al acestui an a dovedit ca cei mai brutali „pradatori” ai libertatii de informare, „in frunte cu Bashar Al-Assad din Siria si militiile islamiste din Somalia”, se pot comporta „precum niste adevarati macelari”. Organizatia arata ca revoltele ce au schimbat regimuri in lumea araba anul trecut nu au reusit sa duca la o scadere a numarului celor care sunt ostili liberei informari.
Printre cele sase personalitati sau institutii incluse in premiera pe lista „pradatorilor” se numara Consiliul Suprem al Fortelor Armate din Egipt, agentiile de informatii din Pakistan si liderul nord-coreean Kim Jong-Un.
Tot cu ocazia Zilei Mondiale a Libertatii Presei, CRP afirma ca in Romania presa „are nevoie de un nou suflu, jurnalistii trebuie sa recastige respectul publicului”.
Clubul Roman de Presa a dat la randul sau publicitatii un mesaj cu ocazia Zilei Mondiale a Libertatii Presei, in care indeamna mass-media romanesti „sa isi asume o definire noua a propriilor valori si standarde”. CRP apreciaza ca pentru presa romaneasca principala problema este functionarea „in regim de avarie” ca urmare a crizei economice.
Potrivit CRP:
- „Presa are nevoie de un nou suflu, jurnalistii trebuie sa recastige respectul publicului”
- „Anul 2012 trebuie sa fie pentru mass-media romanesti momentul de la care sa isi asume o definire noua a propriilor valori si standarde, dupa ce, in ultimii doi ani, principala sa preocupare a fost supravietuirea intr-un context economic dificil”
- „Continuarea functionarii mass-media in regim de avarie devine daunatoare atat pentru integritatea valorilor profesiei noastre, cat si pentru succesul mass-media ca afacere performanta.”
- Un suflu nou poate fi dobandit prin „managementul inspirat, motivarea jurnalistilor talentati, politicile editoriale conectate cu agenda reala a publicului, respectarea fara rabat a regulilor autoreglementarii profesiei”.
- „Jurnalistii, la randul lor, trebuie sa constientizeze ca profesia noastra are nevoie acuta de recastigarea respectului publicului si de o relatie corecta, echilibrata cu factorii de autoritate.”