Orange Romania a pierdut 175.000 de clienti trimestrul trecut, iar veniturile s-au cifrat la 220 milioane euro
In primul trimestru din 2012 operatorul telecom Orange a obtinut in Romania venituri in valoare de 220 milioane euro, in scadere cu 1% fata de perioada similara din 2011. Numarul de clienti a scazut cu 175.000, spre 10,08 milioane, iar venitul mediu pe utilizator (ARPU) a fost de 82 euro. France Telecom a raportat la nivel de grup profit operational cu 8% mai mic si o scadere cu 3% a veniturilor.
In primele trei luni ale acestui an, Orange Romania a obtinut venituri in valoare de 220 milioane de euro, rezultate ce corespund in totalitate asteptarilor companiei. Ultimul trimestru evidentiaza o tendinta de revenire a veniturilor totale, cu o descrestere de doar 1,1% comparativ cu perioada corespunzatoare anului trecut, arata comunicatul Orange.
La 31 martie 2012, Orange Romania avea 10.087.025 clienti, iar venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) a fost de 82 Euro. In decursul acestui trimestru au fost cu 53% mai multe numere portate in retea decat in perioada similara a anului trecut.
La 31 decembrie 2011, Orange Romania avea 10.262.065 milioane de clienti (n.a SIM-uri valabile), in scadere cu circa 2,2% fata de un numar de 10,5 milioane utilizatori la sfarsitul lui 2010. Operatorul a raportat in 2011 venituri in valoare de 937 milioane euro, in scadere cu 3,6%
Inceputul anului 2012 arata in continuare o crestere a pietei de tablete si smartphone-uri. Astfel, numarul de tablete vandute s-a triplat comparativ cu primul trimestru al anului trecut, iar volumul vanzarilor de smartphones a crescut in primul trimestru al anului 2012 cu 44%. Aceasta crestere a sustinut o majorare de 23% a numarului de utilizatori de internet pe mobil, spune compania.
„Ne-am propus sa devenim un „digital coach” si sa facilitam accesul la lumea digitala. Strategia noastra este conceputa in aceasta directie, pentru ca dorim sa le oferim clientilor nostri posibilitatea sa foloseasca la maximum dispozitivele pe care le au, sa se conecteze, sa comunice si sa socializeze mai usor. In plus, dorim ca ei sa beneficieze de avantajele serviciilor Orange permanent, indiferent unde s-ar afla, si sa lucreze mai eficient atunci cand calatoresc”, spune Jean-Francois Fallacher, CEO Orange Romania.
La nivel de grup, France Telecom a raportat scaderea cu 8% a profitului operational, de la 3,73 miliarde euro, la 3,,43 miliarde euro, in timp ce vanzarile au scazut cu 2,7%, spre 10,9 miliarde euro.