Sari direct la conținut

Mihai Paun, Ascend NetSolutions: Sa nu exploatezi social media in prezent este ca si cum in 1990 ai fi spus ca nu ai fax

Smile Media
Mihai Paun, Foto: webPR.ro
Mihai Paun, Foto: webPR.ro

In ultima vreme orice mix de marketing online bine facut include obligatoriu prezenta in retelele sociale. Unii consumatori prefera sa comunice prin intermediul microbloggingului (Twitter), altii sunt activi in grupurile de discutii din retelele profesionale (LinkedIn), early adopter-ii stau zilele acestea pe Pinterest, insa indiscutabil, cei mai multi clienti si potentiali clienti sunt de gasit pe Facebook.

Pentru a-i aborda pe toti, inainte de crearea si dezvoltarea unei prezente in retelele sociale trebuie aleasa strategia potrivita pentru a exploata la maximum aceste oportunitati. Uneori, o strategie gresita poate avea chiar efecte adverse celor scontate, ducand la dezastre la capitolul imagine si chiar pierderea definitiva a clientilor.

„In primul rand trebuie ales mesajul sau tipurile de mesaje pe care vrei sa le transmiti ca si companie, sa identifici tipul de rezultate pe care le doresti, si abia apoi sa alegi mediul de comunicare. De obicei, competentele interne ale departamentelor de marketing sunt de multe ori supraestimate, alegerea conceptului si ulterior realizarea unei campanii de succes pe retelele sociale. Campaniile care sa antreneze cu adevarat comunitatile, pentru realizarea unui impact solid prin initiativele lansate, campanii care masoara precis interactiunii „fanilor” au nevoie de un partener cu expertiza in acest domeniu. Acest partener trebuie sa aiba atat expertiza la nivel de construire a strategiei cat si competente tehnice necesare pentru realizarea aplicatiilor” spune Mihai Paun, CEO al companiei Ascend Netsolutions.

Marketingul pe retele sociale este inca atipic deocamdata si de multe ori se asimileaza mesajelor de awarness. Rezultatele campaniilor nu sunt direct cuantificabile, insa genereaza beneficii de imagine a brand-ului pe termen lung, asa se rezuma conceptia cel mai des intalnita in piata. Opinia lui Mihai Paun in privinta masurarii rezultatelor unor astfel de campanii este insa una mai transanta:

„Instrumentele actuale de activare in social media ofera extrem de multe variante de masurare a rezultatelor si de valorificare a acestor rezultate. Alegerea celor potrivite face diferenta pentru dezvoltarea unei strategii de social marketing cu un real succes. Pentru un business operat in online, un tracking precis al clientilor prin gestionarea corecta a traseului unui utilizator atras printr-o campanie de marketing pe facebook de exemplu, este indicatorul indispensabil care ajuta la calcularea precisa de return on investment. In ceea ce ne priveste, la Ascend NetSolutions, avem intotdeauna grija ca partenerii nostri sa identifice indicatorii potriviti pentru analiza influentei pe care social media o are in cele din urma direct asupra cresterii veniturilor”.

Este obligatorie prezenta in social media, se preteaza marketingul in retelele sociale la orice tip de companie? Oficialul Ascend NetSolutions ne raspunde „Eu nu as spune ca este o problema de optiune, ci de interpretare; sa nu exploatezi social media in prezent este ca si cum in 1990 ai fi spus ca nu ai fax sau in 2000 ca nu ai o adresa de email a companiei; clientii si partenerii de business isi pierd increderea in produsele tale si in tine ca si companie, si nu pot fi blamati pentru asta”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro