Sari direct la conținut

Intalnire on-line: Unde se duc banii din publicitatea institutiilor publice romanesti? Ciprian Nicolae si Ioana Avadani / CJI au discutat online cu cititorii

HotNews.ro
Ioana Avadani si Ciprian Nicolae, Foto: Colaj / Sursa: Arhiva personala
Ioana Avadani si Ciprian Nicolae, Foto: Colaj / Sursa: Arhiva personala

Un raport dat marti publicitatii de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) arata ca piata de publicitate publica din Romania este in continua crestere, intr-o perioada in care piata de publicitate in ansamblul ei scade de cativa ani. Raportul arata ca publicitatea publica ar putea depasi 35 de milioane euro in 2011, dar ca transparenta este limitata si controlul modului cum sunt cheltuiti banii lasa de dorit. Autorii studiului CJI, Ioana Avadani si Ciprian Nicolae au discutat online cu cititorii HotNews.ro despre proportiile si efectele „publicitatii care nu se vede”.

Ce spune, intre altele, raportul „Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!„:

  • In cadrul studiului au fost verificate procedurile de achizitii (licitatii si cereri de oferte) publicate pe e-licitatie.ro si a fost analizata respectarea regulilor de publicare a anunturilor/invitatiilor de participare pe publicitatepublica.ro
  • Creste numarul de proceduri de achizitii de servicii publicitare, dar pierd teren masurile prin care pot fi controlate eficienta si oportunitatea respectivelor achizitii
  • “Pretul cel mai mic” ramane cel mai des folosit criteriu de atribuire, in defavoarea criteriului “oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic”
  • doar 45-50% din totalul procedurilor au avut anunturi/invitatii de participare in sistemul publicitatepublica.ro
  • exista in continuare autoritati si institutii care nu numai ca nu publica anunturi/invitatii pe publicitatepublica.ro, dar nici nu sunt inregistrate ca autoritati contractante pe acest site
  • Ioana Avadani: „In 2010 au fost adoptate reglementari legale care, in opinia Guvernul aveau sa accelereze absorbtia fondurilor europene. De accelerat poate au accelerat-o, 115 din cele 137 milioane lei din procedurile analizate provin din proiecte europene, dar doar in detrimentul transparentei si raspunderii autoritatilor.

Vezi informatii detaliate despre rezultatele studiului „Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!”

Nota redactiei:

  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro