Retelele internationale de media isi ajusteaza prognozele privind piata de publicitate in 2012
Retelele internationale ZenithOptimedia, GroupM si Magna Global si-au revizuit in sens negativ prognozele privind evolutia cheltuielilor de publicitate la nivel global pentru 2012, apreciind ca acestea vor creste anul viitor, dar intr-un ritm mai lent decat apreciau anterior. Un nou raport ZenithOptimedia, citat de Reuters, apreciaza ca piata globala de publicitate va creste cu 4,7% in 2012, in timp ce GroupM si Magna Global, citate de Brand Republic, estimeaza o crestere de 6,4%, respectiv 5% pentru anul viitor.
ZenithOptimedia aprecia, in octombrie, ca la nivel global cheltuielile de publicitate vor creste cu 3,6% in 2011 si cu 5,3% in 2012. Acum, aceeasi retea estimeaza o crestere de 3,5% anul acesta si de 4,75 anul viitor. Potrivit Reuters, motivul acestei diminuari consta in efectele crizei euro asupra nivelului de incredere ce se simte in mediul de afaceri. ZenithOptimedia isi motiveaza estimarea ca totusi aceste cheltuieli vor creste si anul viitor prin faptul ca, spre deosebire de perioada de inceput a crizei (2008), companiile dispun acum de bani pe care sunt pregatite sa-i cheltuie pentru a-si creste cota de piata. Alte elemente luate in considerare sunt revirimentul economic al Japoniei dupa cutremurul de la inceputul acestui an si campionatul european de fotbal de anul viitor.
- Zenith Optimedia – parte a grupului Publicis – estimeaza pentru 2012 o crestere de 2% a pietei de publicitate in Europa Occidentala, de 3,6% pentru America de Nord si apreciaza ca pietele in curs de dezvoltare (altele decat America de Nord, Europa Occidentala si Japonia) isi vor creste cota de piata de la 32,3% in 2011 la 35,9% in 2014.
Pe de alta parte, GroupM si-a revizuit estimarile privind cresterea economica in 2012 de la 6,7% in urma cu cinci luni la 6,4%, in conditiile in care revirimentul pietei de publicitate din Japonia a fost „mai viguros” decat se astepta, in vara, aceasta retea. In ceea ce o priveste, reteaua Magna Global si-a redus cu 1,5 puncte procentuale prognoza privind cheltuielile de publicitate in 2012, pana la 6,4%, motivand prin „deteriorarea perspectivelor macroeconomice”. Magna Global apreciaza, insa, ca piata de publicitate va creste in continuare datorita evolutiilor din pietele in curs de dezvoltare, Jocurilor Olimpice, Campionatului European de Fotbal si alegerilor prezidentiale din SUA, dupa cum relateaza Brand Republic.