CNA sanctioneaza mai multe posturi TV si ia masuri contra spoturilor Eugenia, Volkswagen Crafter si Hervis
HotNews.ro
CNA a amendat, marti, posturile OTV, Antena 1, Antena 3, B1 TV si a emis o somatie publica pentru Realitatea TV, pentru diverse abateri in emisiunile difuzate de acestea. Tot marti, CNA a decis sa interzica difuzarea spotului TV pentru Eugenia, in care apar doi copii in „ipostaze nepotrivite varste”, un spot pentru Volkswagen Crafter si doua reclame pentru Hervis Sports&Fashion, acestea din urma fiind reclamate de detinatoarea licentei Intersport in Romania.
- O amenda de 50.000 de lei a fost data postului OTV pentru mai multe editii ale emisiunii „Dan Diaconescu Direct” din iulie si august, referitoare la primarul Capitalei, Sorin Oprescu. Forul audiovizual a apreciat ca acestea au incalcat prevederile referitoare la informarea obiectiva si corecta a publicului, favorizarea liberei formari a opiniilor, dreptul oricarei persoane la propria imagine si la viata privata.
- Antena 1 a fost amendata cu 12.000 de lei si Antena 3 – cu 10.000 de lei pentru mai multe editii ale emisiunii „In gura presei” difuzat in perioada septembrie-noiembrie a.c., apreciind ca acestea au incalcat prevederile referitoare la dreptul oricarei persoane la propria imagine. In cazul postului Antena 1 (care a dat in reluare emisiunea), sanctiunea a tinut cont si de faptul ca a difuzat editiile respective la o ora destinata audientei generale, dimineata, fiind incalcate prevederile referitoare la protectia copiilor si la clasificarea programelor.
- B1 TV a primit o amenda de 5.000 de lei pentru ca, pe 11 noiembrie, a difuzat informatii neverificate in legatura cu perchezitiile ce ar fi avut loc la sediul unui birou parlamentar local si la sediul unei firme apartinand unui deputat. Postul a dat o dezmintire dupa doua zile.
- Realitatea TV a primit o somatie publica pentru ca, in emisiunea „Realitatea de la 09.00” din 2 octombrie, a difuzat un material intitulat „Lege impotriva cultelor religioase”, fara sa tina cont de prevederile din codul audiovizualului care obliga radiodifuzorii sa aiba rigoare si acuratete in redactarea si prezentarea stirilor, iar intre subiectul tratat si imaginile ce insotesc comentariul sa existe o conexiune reala.
- CNA a decis marti sa interzica difuzarea spotului TV pentru produsul Eugenia, spot realizat de agentia Candiso si in care apar doi copii in „ipostaze nepotrivite varstei”. Decizia CNA a fost luata in conditiile in care, dupa cum a aratat Sorin Predescu, director de creatie al Candiso, citat de Mediafax, spotul respectiv nu mai este difuzat de doua saptamani si a fost inlocuit cu o varianta noua, ce a avut in vedere pozitia exprimata de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC), potrivit caruia comportamentul copiilor din spot este „nepotrivit varstei”.
- Tot in sedinta de marti, CNA a cerut intrarea in legalitate in cazul unui alt spot, pentru Volkswagen Crafter, pe baza unui punct de vedere al RAC. Potrivit acestuia, afirmatia din spot, ca autoturismul este „cel mai economic autovehicul din clasa sa”, este „incompleta si neclara cu privire la criteriile” avute in vedere, dupa cum precizeaza Mediafax.
- CNA a luat si o decizie de intrare in legalitate pentru doua spoturi publicitare ale Hervis Sports&Fashion, la reclamatia societatii Genco Trade, detinatoare a licentei exclusive a marcii Intersport pe teritoriul Romaniei. Potrivit Mediafax, reclamatia sustinea ca Hervis discrediteaza Intersport si foloseste elemente de identitate ale Intersport. CNA a considerat ca reclamele respective incalca reglementarile ce interzic „orice forma de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugereaza publicului ori il instiga sa renunte la alte produse sau servicii similare ori asemanatoare identificabile”.