Pasajul rutier subteran dinspre DN 1 (Fantana Miorita) cu iesiri spre Bd. Kiseleff si Bd. Expozitiei a fost aprobat de Comisia tehnica de urbanism
Comisia tehnica de urbanism de pe linga Primaria Municipiului Bucuresti a decis miercuri solutia tehnica pentru pasajul subteran rutier de la Casa Presei. Dupa luni de discutii si numeroase variante prezentate, s-a decis ca pasajul sa fie facut doar intr-un singur sens. Va pleca de pe DN1, dupa Fantana Miorita, sub Piata Presei se va bifurca, un tunel iesind pe Bd. Kiseleff linga Strandul Tineretului, iar celalalt tunel – pe Bd. Expozitiei.
Planul urbanistic zonal este realizat de arhitectul Dorin Stefan.
Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea obiectivului, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Editilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2011.
Comisia a mai decis ca la capatul tramvaiului 41 de la Casa Presei sa se amenajeze o parcare subterana, unde cei care doresc sa mearga mai departe in oras cu transportul in comun sa-si poata lasa masina. Nu stim inca numarul de locuri. Aici va fi si un nod intermodal – o statie comuna de tramvai, autobuz si metrou (cind va fi gata magistrala 1 Mai – Otopeni, lucrari care nu au inceput inca).
Sub spatiul verde din fata Casei Presei va mai fi amenajata o parcare subterana.
In baza deciziei luate de Comisie, arhitectul-sef va da avizul de urbanism.