Pe scurt: Jurnalistul roman Mihai Munteanu, nominalizat la Premiile Daniel Pearl. Studiu despre perceptia romanilor asupra publicitatii
HotNews.ro
Jurnalistul roman Mihai Munteanu, care a condus o echipa internationala de reporteri pentru o serie de materiale de investigatie despre coruptie si crima organizata prin intermediul companiilor offshore, a fost nominalizat la Premiile Daniel Pearl, scrie Paginademedia.ro. Iar un studiu realizat GfK Romania pentru IQads arata ca doar 5% dintre respondenti sunt de parere ca nu i-ar deranja mai multa publicitate.
- Jurnalistul roman Mihai Munteanu a fost nominalizat la Premiile Daniel Pearl pentru o serie de materiale de investigatie despre coruptie si crima organizata, scrie Paginademedia.ro. Articolele au fost grupate sub genericul Offshore Crime Inc., iar in limba romana au fost publicate de HotNews.ro in noiembrie 2010. Jurnalist la Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP), Mihai Munteanu a condus o echipa internationala de reporteri pentru acest proiect, coordonat de un alt jurnalist roman, Paul Cristian Radu. Seria de anchete a OCCRP descrie „cum la nivel global, industria offshore functioneaza in retele transfrontaliere prin care se spala bani, se traficheaza droguri si arme si se ascund functionari sau politicieni corupti din diferite guverne ale lumii. Despre cum se creeaza companii internationale, cum se camufleaza indivizi controversati in tarile lor si cum se fenteaza autoritatile fiscale”, scrie sursa citata.
- Doar 5% dintre participantii la un studiu realizat de GfK Romania pentru publicatia online IQads sunt de parere ca nu i-ar deranja mai multa publicitate. In urma cu 9 ani, 12% afirmau acest lucru. Studiul mai arata ca 77% dintre respondenti sunt de parere ca reclamele ofera, cateodata, detalii practice sau folositoare legate de un nou produs, arata un comunicat GfK pe tema raportului furnizat IQads. 58% dintre respondenti apreciaza ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva. Comunicatul mai noteaza, sumar, ca folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, dar mai mare in Bucuresti, unde este mai mare si procentul celor care cred ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva. Studiul a fost realizat in doua etape – printr-un studiu Omnibus pe un esantion de 1000 de persoane (rezultate reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de peste 15 ani, eroare de esantionare de maxim +/-3%), respectiv printr-un studiu online (esantion: 500 de respondenti, prezentat drept reprezentativ pentru populatia de 15-55 de ani, utilizatori de Internet din mediul urban). Vezi comunicatul GfK aici