Business Report: Povestea celei mai mari daune din istoria asigurarilor; Tarile ipotetice ale nebunilor cu bani; Afaceri de peste 160 mil. lei pentru firmele care ridica masinile din Bucuresti
Radu Opaina si ibovnica sa infidela: „Gigacaloria”. De cum a iesit de pe bancile facultatii, la varsta cand un tinar viseaza sa faca cariera in profesia pentru care s-a pregatit, el si-a ales o ocupatie de pensionar: administrator de bloc. O nisa care pentru el s-a dovedit a fi mai mult decat o banala sinecura. In cativa ani a intrat, prin televizor, in casele romanilor. Cu o notorietate de invidiat, a fost curtat de pesedisti, de pedelisti si conservatori. A ocupat una dintre cele mai importante functii publice din cadrul Primariei Capitalei. A candidat, chiar, la primaria Bucurestiului. Acum, la 44 de ani, a albit si merge usor garbovit, semn ca varstnicii locatari de la bloc, de pe urma carora traieste, i-au transmis semnele unei batraneti venite inainte de vreme. Radu Opaina rosteste, in discursul sau, obsesiv, un cuvant: gigacalorie. Spune ca si-ar dori-o ca amanta, ca sa o posede dupa bunul sau plac. Chestie de gusturi. Integral in EVZ.
Povestea celei mai mari daune din istoria asigurarilor. In 1991, aeronava prezidentiala a Romaniei a izbucnit in flacari dupa un zbor de pregatire. Pagubele s-au ridicat la peste 33 milioane dolari, iar Astra Asigurari le-a acoperit integral. In Romania postrevolutionara, in medie, la fiecare patru ani un avion apartinand unei companii locale a suferit o dauna totala. Per ansamblu, mai mult de cinci aeronave au fost distruse integral, in diverse tipuri de incidente, din 1991 pana in prezent. Liderul pietei locale de profil plateste inca pentru un eveniment catastrofal petrecut in 1995. Evenimentul care a generat cea mai mare dauna s-a petrecut insa in 1991, cand aeronava prezidentiala a luat foc, iar asiguratorul, Astra, a trebuit sa plateasca despagubiri de aproximativ 33 milioane de dolari. Astra este, de altfel, si compania care asigura integral flota Tarom, relateaza Romania Libera.
Viitorul manager privat al Romgaz ar putea castiga 4,5 milioane de euro anual. Ministerul Economiei neaga. Informatia apare intr-un proiect trimis Guvernului spre aprobare. Potrivit Mediafax, proiectul a fost asumat de ministrul Economiei, Ion Ariton, si de cel al Transporturilor, Anca Boagiu, in subordinea carora se afla majoritatea companiilor care vor avea manageri privati. Cu doar cateva ore inainte de aparitia acestei stiri, premierul Emil Boc declara ca nivelul de salarizare si criteriile de performanta pentru managerii privati vor fi decise de catre firmele de head-hunting care vor fi angajate in acest sens. Luand in calcul algoritmul indicat in document pentru stabilirea remuneratiei managerului privat si raportat la cifra de afaceri si profitul din anul 2010, precum si la numarul de angajati si castigul mediu lunar din companii in acest an, rezulta ca managerul care va coordona activitatea Hidroelectrica ar avea o indemnizatie bruta lunara de 53.692 euro plus 2,7 milioane euro din profit, iar cel care va conduce Romgaz ar beneficia de o indemnizatie bruta de 43.246 euro plus 4,5 milioane euro din profit, informeaza Adevarul.
Tarile ipotetice ale nebunilor cu bani. Miliardarul Peter Thiel, fondatorul PayPal si coproprietar al Facebook, YouTube si LinkedIn, continua sa investeasca masiv in proiectul sau de a construi o noua „tara” in mijlocul oceanului Pacific. Insa proiectul lui Thiel, in care acesta a bagat deja 1,25 mld. dolari nu este nici primul, nici singurul dintr-o lunga serie de natiuni utopice. Micronatiunea a fost creata in 2001 de americanul Travis McHenry. Teritoriul cel mai important pe care-l pretinde „ducatul” consista in Tara Marie Byrd, din Antarctica. McHenry s-a hotarat sa infiinteze o noua tara dupa ce a descoperit ca nicio natiune nu pretinsese drepturile asupra teritoriului respectiv. Americanul si-a asumat rolul de conducator al tarii, a trimis documente oficiale celorlalti membri ai Tratatului Antarctic si a batut o moneda proprie. Integral in Capital.
Top 10 cele mai surprinzatoare jucarii ale miliardarilor lumii. Un top realizat de BusinessInsider scoate in evidenta cele mai neobisnuite si costisitoare „jucarii” achizitionate recent de miliardarii lumi. Lider in clasament cu cea mai scumpa achizitie, actorul Leonardo di Caprio, si-a cumparat recent prima masina de lux cu propulsie hibrida, modelul 2012 Fisker Karma. Pretul de pornire pentru un astfel de autovehicul este de 100.000 de dolari, dar asta nu inseamna ca duce lipsa de potentiali clienti. Pe lista de asteptare se afla deja Al Gore si Colin Powell. Daca lui di Caprio ii plac masinili, Donald Trump se da in vant dupa avioane. Miliardarul poseda un Boeing 757 poleit cu aur: baile au armaturi din aur, iar centurile de siguranta sunt incrustate cu acelasi metal pretios. De asemenea, Trump si-a pus numele atat pe exteriorul avionului cat si pe aproape orice mobilier din interior. Miliardarul a cumparat avionul de la co-fondatorul Microsoft, Paul Allen pentru 100 de milioane de dolari, scrie Money.ro
Marea problema a economiei romanesti. E prea mica si are o tumora. Politicienii! Cea mai mare companie din Romania, Petrom, a facut afaceri de 4,4 miliarde de euro in 2010. Pare mult? In comparatie cu polonezii de la PKN Orlen, liderii Top 500 Companii din regiune realizat de Deloitte, sunt niste bieti copilasi. Polonezii, care activeaza tot in domeniul energiei, au avut o cifra de afaceri de 21 de miliarde de euro anul trecut. E drept ca Petrom sta mult mai bine la marja, cu un profit de 520 de milioane de euro, in vreme ce polonezii au pastrat in buzunare 665,5 milioane de euro, la afaceri de 5 ori mai mari. Performanta a Petrom sau conditiile specifice de piata, contracte si legaturi cu politicul din Romania? Daca trecem la un alt domeniu in care cel putin in aparenta performam, auto, Dacia a urcat pe locul 42, dar cele 2,7 miliarde de euro ce reprezinta cifra sa de afaceri din 2010 inseamna doar un sfert din Skoda si ceva mai mult de jumatate din Audi Ungaria, Fiat Polonia sau Volkswagen Slovacia, relateaza Business Cover.
Afaceri de peste 160 mil. lei pentru firmele care ridica masinile din Bucuresti. Firmele care opereaza in domeniul ridicarilor auto din Capitala au atras o cifra de afaceri totala de aproape 40 de milioane de euro in anul 2010. Cu toate ca veniturile sunt impresionante, profiturile sunt destul de mici. Dintre cele sase companii care sunt agreate sa presteze aceasta activitate in Bucuresti, doar Supercom, Ilcor si Euronautica au bilant pozitiv. Supercom a reusit sa obtina profit (829.632 de lei), dar este de remarcat ca la cifra de afaceri si profitul companiei au contribuit si serviciile de salubritate si deszapezire prestate in Sectorul 2, activitatile fiind comasate sub acelasi acoperis. Ilcor Auto Eco a strans peste jumatate de milion de lei profit la o cifra de afaceri de 7 milioane. Euronautica Motors a avut cifra de afaceri de 9,5 milioane de lei, dar profitul a fost de numai 53.452 de lei. Firma detinuta de grupul Rosal care ridica autoturismele din Sectorul 3 a cerut la inceputul anului insolventa si se afla in reorganizare judiciara dupa ce a declarat pierdere de aproape 8 milioane lei la o cifra de afaceri de doar 12 milioane de lei. Compania CFR Transauto nu a depus bilantul la Finante pe anul 2010, dar din rezultatele pe anul 2009 se vede ca societatea a raportat pierdere de 3,6 milioane de lei, la aceasta fiind coroborata si activitatea de transport de bunuri. Integral in Financiarul.
Un calculator cu Windows 8 va porni in mai putin de 10 secunde. Noul sistem hibrid de shutdown si boot implementat in Windows 8 reduce timpul de pornire al unui PC, prevazut cu hard disc de tip SSD, (solid state disk) cu 30% pana la 70%, potrivit lui Gabe Aul, director of program management in Windows. Windows 8 va putea rula pe o gama larga de PC-uri, deoarece nu consuma multe resurse, conform reprezentatilor Microsoft. Astfel, Windows 8 va putea rula pe PC-uri care au procesoare de doar 1 GHz, 1 GB memorie RAM, si 16 GB spatiu liber pe hard disc, pentru sistemele pe 32 de biti, valorile fiind duble pentru sistemele pe 64 biti. Despre Windows 8 se mai stie ca va avea un sistem de logare prin recunoastere faciala si va putea fi incarcat pe un hard disc extern si rulat pe diferite dispozitive, scrie Capital.