Cum au evoluat in 2010 afacerile agentiilor care impart publicitatea in media din Romania
Criza economica s-a facut simtita si in randul agentiilor de media in 2010. O parte dintre acestea au inregistrat cifre de afaceri mai mari decat in anul precedent, unele – cum este cazul Media Investment, ajunsa pe primul loc in randul agentiilor, dupa cifra de afaceri – raportand cresteri substantiale. Altele, insa, au inregistrat o scadere a afacerilor si au luptat sa mentina profitul cat mai aproape de nivelul lui 2009 sau chiar peste, dupa cum arata datele publicate de Ministerul de Finante.
Migratia unor conturi mari de la o agentie la alta si fluctuatiile bugetelor media, efectele prabusirii abrupte pe care piata de publicitate a suferit-o in 2009, decizia unor companii de a-si administra pe cont propriu bugetele si-au pus amprenta pe evolutia agentiilor de media in 2010.
- Agentia Initiative apreciaza, in ultimul sau raport privind evolutia pietei de publicitate din Romania, Media Fact Book 2011, ca in 2010 cheltuielile nete media s-au ridicat la 316 milioane de euro, iar anul acesta vor scadea la circa 306 milioane de euro.
Afacerile principalelor agentii media din Romania, in 2010:
Agentie – CA 2009 (euro) – CA 2010 (euro) – Profit 2009 (euro) – Profit 2010 (euro)
Media Investment – 34,84 mil – 45,08 mil (+10,23 mil) – 2,55 mil – 2,74 mil (+184.258)
House of Media- 5,59 mil – 5,87 mil (+276.365) – 45.304 – 593.198 (+547.894)
Mediaedge:cia – 30,59 mil – 30,88 mil (+292.558) – 139.178 – 629.273 (+490.095)
Zenith Media – 41,26 mil – 38,91 mil (-2,35 mil) – 1,07 mil – 1,33 mil (+256.979)
Mindshare Media – 25,63 mil – 17,45 mil (-8,17 mil) – -1,45 mil – 531.848
Starcom MediaVest – 41,09 mil – 33,75 mil (-7,33 mil) – 1,31 mil – 854.727 (-459.843)
McCann Erickson* – 55,51 mil – 44,34 mil (-11,16 mil) – 1,73 mil – 1,55 mil (-177.803)
Initiative Media – 35,91 mil – 38,25 mil (+2,33 mil) – 688.699 – 475.586 (-213.113)
MediaCom – 17,42 mil – 23,10 mil (+5,68 mil) – 241.008 – 494.803 (+253.795)
Media Planning Group – 7,12 mil – 8,50 mil (+1,37 mil) – 94.140 – 169.157 (+75.017)
United Media – 18,04 mil – 17,64 mil (-392.727) – -423.949 – -495.133
Optimedia- 14,84 mil – 10,06 mil (-4,77 mil) – 410.932 – 262.874 (-148.058)
* McCann Erickson reuneste atat bugetele agentiei de media Universal McCann cat si pe cele ale agentiei de creatie McCann Erickson