Doru Buscu a cumparat marca Academia Catavencu cu 1.304.322 euro fara TVA
1.304.322 de euro fara TVA, este pretul pentru care Doru Buscu a cumparat joi marca Academia Catavencu, scoasa la licitatie dupa ce Catavencu SA a intrat in faliment. Pretul de pornire a fost de 149.322 euro fara TVA.
La licitatie s-au prezentat doua persoane: Doru Buscu si un imputernicit al jurnalistei Sabina Fati de la ‘Romania libera’, Radu Soldanescu. Acesta din urma s-a retras la pasul 154 al licitatiei (fiecare pas – 7.500 de euro), cand pretul total a ajuns la 1.304.322 euro fara TVA (1.617.359 euro inclusiv TVA). Imputernicitul Sabinei Fati s-a oprit de cateva ori pe parcursul licitatiei, de aproape o ora, pentru a calcula daca merge mai departe.
Tot joi sunt scoase la licitatie un apartament de trei camere in Stefanestii de Jos, apartinand Catavencu (pret de pornire 103.390 euro fara TVA), autoturisme (pret total de pornire 190.000 de euro fara TVA) si aparatura si birotica (pret pornire – 96.905 fara TVA). Pentru apartamentul de trei camere si pentru aparatura si birotica nimeni nu a cumparat caietul de sarcini.
Imputernicitul Sabinei Fati nu a dorit sa faca declaratii pe marginea licitatiei.
UPDATE Doru Buscu, dupa licitatia pentru marca Academia Catavencu, a tinut sa aminteasca faptul ca membrii fondatori ai revistei au incasat o suma importanta in momentul in care pachetul majoritar a fost preluat de Realitatea Media, cu cativa ani in urma. Doru Buscu, dupa licitatie:
- O parte din bani sunt din conturile mele, o parte din conturile colegilor mei si pentru partea imprevizibila – pe care nu am luat-o in calcul in cadrul acestei licitatii – urmeaza sa am discutii. Licitatia a depasit cu mult asteptarile mele si pregatirea mea financiara. Insa oricum mergeam pana la capat, nu puteam lasa marca pe mana unui personaj ca Adamescu (Dan Adamescu, proprietar ‘Romania libera’ – n.r.).
- Ceea ce ati vazut, pe de alta parte, nu a fost tocmai o licitatie in care ambele parti isi doreau un produs. A fost intalnire intre mine – care doream sa recuperez aceasta marca, sa o scot din cosmarul in care a fost pierduta – si un adversar foarte bizar, care pur si simplu a dorit, presupun, sa puna mana pe acest titlu. E greu de imaginat ca cineva sa poata sa cumpere marca Academia Catavencu, sa plateasca atat de multi bani pe ea, fara sa stie pe ce da banii, fara sa vorbeasca cu jurnalistii, fara sa sune pe unul dintre ei. Stiti ca echipa de la Catavencu de 21 de ani lucreaza impreuna. (…) Sa vii cu geanta de bani sa ridici licitatia doar asa, fara nicio ratiune economica, suna foarte suspect.
- Este o victorie ingandurata. Am la dispozitie cinci zile sa platesc suma. Va trebui de acum incolo sa vad cum reusesc sa fac acest lucru.
- Intrebat daca printre actionari se vor numara si alti oameni din echipa Catavencu? Pretul licitatiei repune in discutie toate aceste lucruri. Acum, in mod clar trebuie sa cautam un partener – banca, grup, fond de investitii… Nu exclud nimic. Insa a te muta de la un mogul la alt mogul nu e tocmai un lucru pe care ni-l dorim.
- In continuare vom edita ziarul. In momentul in care intram in posesia marcii exista un plan foarte mare. Catavencu nu e doar o revista, e un brand. (…) De drept, aceasta marca trebuie sa fie a lor (a echipei care lucreaza la revista – n.r.).
- Grupul pe care il controleaza Adamescu si care are Romania Libera are probleme uriase cu ziarul. (…) Stiu ce inseamna pierderile in presa, stiu ce inseamna o publicatie careia ii merge bine sau care urmeaza sa moara. Avand aceasta experienta cu Romania libera, sa vii sa licitezi o suma mare de bani – e o suma mare pentru o publicatie in momentul acesta – nestiind ce cumperi, nediscutand cu nimeni nu e logic. Nu business-ul a interesat, ci altceva.
- Despre suma licitata: Nu ii consider bani de recuperat, ii consider o investitie. Marca urmeaza sa mareasca afacerea. (…) Miza este ca marca sa fie scuturata de toate reziduurile de imagine negative care au ramas pe reverul ei, nemeritate, si sa fie relansata. Cei care privesc astazi presa ca pe un ziar sau un site online gresesc foarte mult.
- Intr-o lume normala, pretul acesta ar fi fost absolut in regula. Ba chiar mic. Insa in momentul in care un cotidian pierde milioane de euro pe an, 1,6 milioane de euro este o suma la care trebuie sa te gandesti foarte serios.
- Revista va exista in continuare. (…) Aceste lucruri sunt stabilite prin lege. Noi nu am fost stapanii acestei publicatii, noi am facut-o. Publicatia a fost controlata de un administrator special, toate deciziile au fost luate de un tribunal. Daca era ilegal sa apara revista, nu mai aparea, nu ne puteam impotrivi.