Sari direct la conținut

Carolyn Everson, Facebook: Regulile "designului social" in marketing

HotNews.ro
Carolyn Everson, Foto: Festival of Media
Carolyn Everson, Foto: Festival of Media

Obiectivul Facebook este sa transforme marketingul dupa regulile „designului social” care sta la baza retelei sociale, reguli potrivit carora oamenii, nu companiile sunt cei indreptatiti sa comunice mesajele pe care le considera relevante privind un brand sau altul. Carolyn Everson, vicepresedinte Facebook pentru vanzari directe globale, a prezentat marti, in cadrul evenimentului The Festival of Mediadesfasurat la Montreux, Elvetia, „principiile designului social” aplicate de reteaua sociala inclusiv in domeniul comunicarii de brand.

Principiile prezentate de Carolyn Everson:

  • Oamenii, cu tot ceea ce-i intereseaza pe ei, sunt mai importanti decat continutul
  • Impartasirea informatiei de orice fel trebuie sa fie simpla si rapida
  • Putini oameni pot sa-i puna pe multi altii in miscare
  • Cei care-ti sunt sau ti-ar putea fi prieteni sunt acolo

Carolyn Everson a argumentat aceste reguli prin cateva cifre valabile pentru piata americana si care arata importanta comunitatilor de prieteni in orice domeniu:

  • peste jumatate din populatia SUA isi ia informatiile la zi de la prieteni
  • 60% dintre locurile de munca ocupate sunt gasite prin intermediul prietenilor
  • 90% dintre americani au mai multa incredere in prietenii lor decat in critici atunci cand vine vorba despre recomandari muzicale
  • 15 milioane de oameni devin prieteni pe Facebook in fiecare zi

Evolutia comunicarii de brand pe Facebook, din perspectiva lui Carolyn Everson:

  • mai intai, companiile si-au facut propriile pagini de Facebook
  • in a doua faza, ele au intrat in cursa sa stranga cat mai multi fani, faza „inca esentiala”
  • intr-o a treia faza, companiile au inceput sa intre in dialog cu fanii brandurilor lor
  • a patra faza a inceput cand companiile i-au lasat pe oameni sa poarte mesajul de brand in propriile lor comunitati. „Mai important este sa-l asculti pe consumator, nu sa i te adresezi”
ARHIVĂ COMENTARII
CuNume • 2023-12-25 13:39:56
Și eu care credeam că este lupta din supermarket pentru cotlet si ouă, masa îmbelșugată, băutura până cădem sub masă. Iar femeia trebuie musai să nu mai fie bună de nimic până cu două zile înainte de revelion când trebuie să înceapă iar să gătească. Mie îmi place cel mai mult spiritul de Crăciun din supermarket. Acolo suntem neoaș! Când ne uităm chiorâș la colegii de cumpărături, dar mai ales la lucrătorul comercial care, dacă transpiră la cât de repede trebuie sa pună marfa pe raft, de ce transpiră, iar dacă nu transpiră, de ce nu transpiră. Crăciun fericit!
3 5
ex nihilo • 2023-12-25 14:13:01
Ai uitat să treci in listă «răstitul la bocanci» - după masă - și cozile la Urgențe. Crăciun fericit!
3 5
Bestiarus • 2023-12-25 14:10:51
Ce nu inteleg, de 2000 de ani, cum de nu s-au gandit sa aduca o gravida care sa nasca chiar in iesle ca spectacolul sa fie complet.
3 8
CogitoErgoSum. • 2023-12-25 16:27:55
Adevarata minune este ca inca mai exista oameni care se duc la biserica tinand cont ca toti stiu ca preotii nu vor decat sa se capatuiasca..
2 9
ninel28 • 2023-12-25 16:31:56
Minunea este că voi încă sunteți stat în stat în secolul XXI, fără facturi, fără impozite, multă miere în glas și-i prostiți pe marea majoritate că faceți doar bine. Dar binele e doar pentru voi, voi cei care sunteți neprihăniți..
2 9
ranuhasu • 2023-12-25 23:57:38
Tu esti miracolul, Daniel: doctorand plecat la studii in Elvetia cand Romania era o dictatura inchisa; este antreprenorul care a reusit sa faca Biserica afacere profitabila, omul care stie tot ce misca. Te admiram cu ochii umezi cu totii, de la Ion Iliescu la Dan Franculescu. Tu mergi peste capetele tuturor, ca un rockstar cu har, aferim!
1 2
dumnezeu • 2023-12-26 11:26:37
banii. bani mulți, neimpozitsabili, luați gratis de la proști cu sau fără amestecul statului. ăsta e miracolul bor!
0 3
naxxar • 2023-12-26 13:11:19
A simțit nevoia Glaurung să dea iar lecții de pioșenie și moralitate.
0 3
INTERVIURILE HotNews.ro