Statul acorda subventii de pana la 3.700 de euro celor care-si iau masini electrice, mai putin decat promisese initial
Cei care isi iau masini electrice vor primi facilitati de pana la 3.700 de euro din pretul vehiculului, a anuntat Ministerul Mediului, dupa ce ordonanta a fost aprobata in sedinta de Guvern. Facilitatile pentru cei care isi iau hibride sunt la jumatate in comparatie cu cele pentru masinile electrice, iar aceste vehicule vor putea fi achizitionate si prin programul Rabla unde se vor acorda doua tichete pentru cei care vor sa-si ia hibride si patru, pentru cei care isi iau electrice. Ministrul Borbely promitea zilele trecute ca facilitatile vor ajunge la maxim 5.000 de euro, insa iata ca in lege sunt cu 25% mai mici.
Persoanele fizice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care predau spre casare autovehicule uzate in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, beneficiaza, pentru anul 2011, de un numar de pana la 4 tichete valorice, astfel:
a) 2 tichete valorice pentru achizitionarea unui autovehicul hibrid, in schimbul predarii spre casare a unui autovehicul uzat;
b) 4 tichete valorice pentru achizitionarea unui autovehicul electric, in schimbul predarii spre casare a unui autovehicul uzat.
Persoanele fizice, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice care nu caseaza autovehicule uzate, dar care achizitioneaza autovehicule hibrid sau electrice beneficiaza de:
a) o reducere de 10%, dar nu mai mult de 1.800 de euro din pretul de comercializare a autovehiculului hibrid achizitionat;
b) o reducere de 20%, dar nu mai mult de 3.700 de euro, din pretul de comercializare a autovehiculului electric achizitionat.
Ministrul Mediului declara pe 6 aprilie ca institutiile publice care isi vor lua masini electrice prin Programul Rabla vor beneficia de o prima de casare de 5.300 de euro, de sase ori mai mare decat cea standard. Pentru institutiile care isi vor lua masini electrice – insa nu prin Rabla – statul intentiona sa acorde o subventie de cel mult 25% din valoarea masinii, mai spunea atunci Laszlo Borbely.
„Trebuie sa facem o analiza de pret ca sa ne asiguram ca nu exageram cu facilitatile”, declara atunci ministrul care spunea ca pentru inceput aceste masini se vor adresa institutiilor publice si anumitor companii, dar vor deveni atragatoare pentru persoanele fizice doar cand va exista si o infrastructura de incarcare.
In prezent Mitsubishi si Citroen au fiecare la vanzare cate un model electric de clasa mica ce costa peste 35.000 de euro. Renault a prezentat luni in Capitala doua vehicule electrice, insa le va lansa propriu-zis spre finele anului.