Sari direct la conținut

Consumul de combustibil, marca si pretul sunt cele mai importante criterii pentru cei care vor sa-si ia masina – studiu GFK

HotNews.ro

Consumul redus de combustibil e un factor tot mai important pentru cei care vor sa-si ia masina, acest criteriu devansand si pretul, arata un studiu realizat de GFK pe parcursul lui 2010. Doar 5% dintre cei intrebati au intentia sa-si ia masina noua in urmatoarele sase luni, procentul fiind la jumatate fata de situatia din 2008, arata studiul Gfk.

La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarca o crestere a importantei consumului de combustibil, devansand astfel pretul. In plus, 60% dintre preferintele romanilor se indreapta in 2010 mai degraba spre masini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat in 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii. In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010.

In medie, in 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele sase luni este de 5% la nivelul intregii populatii. Acest procent este comparabil cu cel inregistrat in 2009 – de 6%- dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia (12%) si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani (13%).

Studiul Motobus a analizat pentru prima data luna trecuta si obiceiurile de consum ale romanilor privind asigurarile auto. Astfel, doar 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Chiar daca top cinci criterii in alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita de asigurare. In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%).

Dintre posesorii de masini noi, 38% au in prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie in care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

GfK MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia pietei auto din Romania si care poate furniza detalii referitoare la: structura parcului auto (cine detine ce masini – marca, model, caroserie, cumparata noua sau second hand etc), intentia de cumparare a unui automobil (marca, model, nou sau second hand), criteriile in alegerea acestuia, modalitatile de plata preferate si surse de informare cu privire la piata auto.

Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproximativ 1.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada analizata pentru informatiile de mai sus a fost ianuarie-decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro