Laurens van den Acker, designer sef Renault: Pozitionam Dacia ca fiind o marca nordica, germanica si vrem ca Renualt sa fie perceputa ca fiind o marca latina
Marcile Dacia si Renault nu sunt in concurenta, ci se completeaza reciproc fiindca Dacia trebuie perceputa ca fiind robusta, cu spirit germanic, in timp ce Renault e dominata de spirit latin, a spus intr-o discutie cu presa romana la Geneva designerul sef al Renault, Laurens van den Acker. El mai spune ca noul Logan va avea elemente de design de la Duster si nu va mai fi low-cost, astfel incat clientilor sa nu le fie rusine sa-l incerce, a declarat omul care a fost adus la Renault sa schimbe radical designul marcii franceze care a fost neinspirat in ultimii ani.
Chemat sa modernizeze radical designul Renault
Van de Acker este unul dintre cei mai cunoscuti designeri auto si de aproape doi ani a fost adus sa imbunatateasca imaginea grupului Renault la capitolul design, dupa cativa ani in care modelele au suferit la acest capitol. Olandezul a contribuit la crearea a trei concepte Renault: DeZir, Captuir si R-Space si vor urma alte trei. „Trebuie sa facem masini pentru toate etapele vietii, suntem o marca generalista”, spune Van den Acker.
El a fost adus la Renault in 2009 pentru a schimba cu totul designul marcii, in ideea de a incepe un nou capitol. „La Dacia nu e nevoie de o schimbare radicala in design fiindca lucrurile merg foarte bine”.
Renault Captur
Foto: Hotnews
In maxim doi ani vor fi prezentate toate cele sase concepte, insa Van den Acker spune ca va veni vremea ca Renault sa prezinte la marile saloane auto si modele de serie cu noua directie de design, nu doar concepte. El admite ca aceste concepte sunt extravagante in comparatie cu masinile de serie, insa spune ca ele vor da masinilor de strada elementele unei directii coerente de design, lucru care a lipsit la Renault in ultimii ani.
Dacia, marca nordica, germanica. Renault, dominata de spirit latin
Vanzarile Dacia au crescut sustinut in ultimii ani, iar acest lucru ridica intrebarea daca nu cumva au de suferit vanzarile marcii Renault din cauza ca multi clienti prefera masini ceva mai ieftine ale Dacia.
„Ne-am gandit cum sa pozitionam Renault fata de Dacia, astfel ca am spus ca Renault e mai latina, iar Dacia e mai nordica, mai germanica, Renault va ramane mai senzuala, Dacia mai robusta, Renault am vrea sa fie emotionala, iar Dacia, mai rationala. In acest fel cele doua marci nu se canibalizeaza, ci atrag clienti diferiti”, spune seful de design al grupului.
„In prezent nu sunt mari diferente intre Clio 3 si Sandero, iar Clio are zile grele din cauza modelului Dacia. Totusi, la generatia viitoare vor fi diferente mai mari, Clio 4 va fi senzual, iar noul Sandero va fi mai de calitate, mai bine executat”.
Viitorul Logan se va inspira din Duster si nu va mai avea aspect low-cost
„Duster e pentru mine un bun punct de plecare fiindca nu e cumparat doar pentru pretul sau, ci si fiindca arata bine, astfel ca viitorul Logan se va inspira mai mult din Duster, decat din Logan-ul existent acum pe piata”.
Logan berlina a fost intens criticata pentru cum arata, iar designerul sef al Renault admite ca masina a fost cumparata doar fiindca era ieftina si spatioasa si considera ca viitorul Logan trebuie sa fie dezirabil si ca aspect. „Logan a fost dezvoltat intr-un mod utilitarist, iar oamenii l-au cumparat mai ales pentru pret si pentru spatiu, insa generatia urmatoare trebuie sa fie mai dezirabila si nu vreau sa le fie clientilor rusine ca testeaza Logan-ul, vreau sa fie o experienta pozitiva. Cand am facut primele teste interne cu noua generatie Logan cei care au participat au spus ca nu mai arata a low-cost si asta e adevarat. Nu-l mai numim low-cost, am schimbat si numele platformei si va fi mai bun si la interior, dar si la exterior”. Designerul nu exclude posibilitatea ca pe viitor interioarele modelelor Dacia sa difere mai mult, nu sa porneasca de la aceeasi idee, precum in prezent.
„Primul Logan a fost o masina cinstita, dar cinstit e un lucru dificil fiindca poate insemna de multe ori simplist. Si Volkswagen e o masina onesta uneori, dar vorbim de un tip diferit de calitate. (…) Poti da unei masini un design care sa o faca sa arate mai dura, sa arate a masina scumpa”, spune omul chemat sa schimbe cu totul designul Renault.
Intrebat daca pe MPV-ul pe care Dacia il va lansa la anul se vor regasi elemente de pe Duster, olandezul a spus ca design-ul modelului era terminat cand a venit el la Renault.
Crearea unor concepte Dacia nu este o prioritate
„Cand discut despre a face viitoare concepte Dacia, oamenii imi spun ca Dacia nu ar trebui sa faca masini – concept deoarece clientii vor sa fie siguri ca banii sunt cheltuiti intelept pe crearea de produse, nu crearea de imagine, fiindca acestor clienti nu le pasa de concepte. Totusi, Duster concept a dovedit ca exista interes pentru ele, insa crearea de concepte Dacia nu este o prioritate fiindca ne-am concetrat pe construirea noii imagini Renault. In orice caz, mi-ar placea sa fac un concept Dacia”.
Ce masini i-au placut la Geneva
Intrebat ce masini i-au placut la salon, designerul a dat exemplu BMW Vision Connecteddrive, Mini Rocketman, noutatile Volkswagen si noul Lamborghini Aventador.
Cine este Laurens Van den Acker
S-a nascut in 1965 in Olanda si de la varsta de 25 de ani este designer, prima masina la care a contribuit fiind un Bugatti. Din 1993 in 1996 a lucrat la Audi, iar apoi a trecut la Ford unde a ajuns sef al strategiei de design, in 2005. Din 2006 pana in 2009 a fost sef de design la Mazda unde a coordonat crearea a trei concepte: nagare, Ryuga si Hakaze. Din mai 2009 este sef de design la Renault, inlocuindu-l pe cunoscutul Patrick Le Quement. Olandezul a fost adus pentru a revigora designul Renault care a fost in ultimii ani neinspirat.