Eurobarometru: 85% dintre romani se uita zilnic sau aproape zilnic la televizor
Canalul media utilizat cu cea mai mare frecventa de catre romani este televiziunea, 85% dintre acestia declarand ca se uita la televizor in fiecare zi sau aproape in fiecare zi, potrivit studiului Eurobarometru, care arata ca un procent similar se inregistreaza si in ansamblul Uniunii Europene, transmite Mediafax.
Celelalte mijloace de comunicare sunt insa mai putin utilizate decat in Uniunea Europeana, potrivit studiului. Astfel, 32% dintre romani spun ca asculta zilnic radioul, 16% citesc presa scrisa, iar 30% utilizeaza internetul, mai putin cu 24, 16 si respectiv 15 procente decat media europeana.
In ceea ce priveste internetul, daca se iau in considerare doar marile orase, utilizarea zilnica se ridica la 54%, adica acelasi grad de utilizare ca in ansamblul UE.
Studiul mai arata ca doar 25% dintre romani se considera bine informati in ceea ce priveste temele europene. Prima sursa de stiri despre problemele politice europene este televizorul (81%), urmat de internet, cu 8%. Televizorul este considerat si pe ansamblul Uniunii Europene ca prima sursa de informare (61%), urmat de presa scrisa (14%). Presa scrisa este aleasa, in Romania, ca prima sursa de doar 2% din populatie, se mai arata in studiul Eurobarometru.
Atunci cand cauta informatii despre politicile si institutiile UE, romanii folosesc ca surse televizorul (55%), internetul (23%), radioul (21%), discutiile cu rude sau prieteni (20%) si abia apoi ziarele (13%). Rolul de informare scazut acordat presei scrise este intalnit in doar cateva alte tari europene, cum ar fi Letonia (15%), Lituania (17%) si Polonia (16%), in timp ce media relevanta inregistrata la nivelul Uniunii Europene este de 32%.
Aproximativ o treime dintre romani considera ca televiziunea, ca principala sursa de informare, vorbeste atat cat trebuie despre afacerile europene, iar aproximativ jumatate dintre romani considera ca Uniunea este prezentata in mod obiectiv.