Sari direct la conținut

​FOTOGALERIE Salonul auto de la Geneva – De la primul Ferrari cu tractiune integrala la renasterea Golf-ului cabrio

HotNews.ro
, Foto:
, Foto:

​Volkswagen Golf cabrio revine pe piata, Lancia vrea sa se relanseze si innoieste intreaga gama, Ferrari vine cu primul model cu tractiune integrala, iar Renault vine cu un model care sa arate ca isi imbunatateste designul. La salonul auto de la Geneva se anunta o invazie a masinilor electrice, segment unde intra si Rolls Royce, dar nu lipsesc nici masinile de peste un milion de euro si nici cele de sapte locuri. Ford ar trebui sa prezinte un concept al masinii ce urmeaza a fi produsa la Craiova, iar Dacia nu a confirmat nimic, insa nu ar fi exclus sa vedem un concept. Intra in articol pentru a citi despre cele mai importante masini ce vor fi prezente la Geneva.

Informatia pe scurt:

– Cateva masini de volum vin in noi generatii: Chevrolet Aveo sedan, Kia Rio, Hyundai i40, iar Skoda isi innoieste atat logo-ul, cat si design-ul.

– Ferrari aduce primul model cu tractiune integrala, Lamborghini aduce inlocuitorul lui Murcielago.

– Rolls Royce vine cu primul model 100% electric, Porsche aduce un hibrid, iar Pagani va prezenta o masina de peste un milion de euro.

– Renault aduce un SUV cu care spera sa-si imbunatateasca imaginea la capitolul design, Fiat vine cu un model de sapte locuri, iar Lancia isi innoieste intreaga gama, cu ajutor de la Chrysler.

– Honda si Toyota aduc masini electrice de mici dimensiuni, Nissan vine cu o masina sport 100% electrica.

– BMW aduce o versiune electrica de seria 1, Audi vine cu un concept de A3, iar Mercedes lanseaza C Klasse Coupe.

– Volkswagen readuce pe piata Golf cabrio, Aston Martin reinvie numele Virage, iar italienii de la Bertone creeaza un model compact pentru Jaguar.

– Volvo si Range Rover aduc automobile hibride ce se pot reincarca la priza.

– E de asteptat sa vedem un concept al MPV-ului Ford ce va fi produs de la final de 2011 la Craiova.

Alfa Romeo 4C GTA

Italienii nu au confirmat insa, dar presa a scris ca la Geneva am putea vedea un coupe de doua locuri cu greutate totala redusa si tractiune spate. Masina 4C GTA ar urma sa fie produsa in Italia si sa fie lansata in Europa la final de 2012, putand fi si modelul care semnaleaza intoarcerea marcii italiene in SUA. Coupe-ul ar fi un urmas indirect al coupe-ului Duetto Spider a carui productie a fost oprita acum 17 ani. In ultimul timp s-a zvonit ca Volkswagen ar fi interesata sa cumpere Alfa Romeo, insa grupul Fiat a spus clar ca nu e de vanzare.

Audi A3 Concept

​Audi prezinta la Geneva un concept sedan care da indicii despre noul A3 sedan care ar trebui sa iasa pe piata peste doi ani. In versiunea de concept masina de 4,4 metri lungime va dispune de un motor de 2,5 litri, 408 CP, iar ca design sunt preluate si elemente de la A6 si A8. Prima generatie A3 a aparut in 1996, a treia iese pe piata in 2012. Conceptul A3 sedan are 4,44 metri lungime, cu 18 cm mai putin decat VW Jetta si 26 cm mai putin decat A4 sedan. E de asteptat ca versiunea de serie sa apara in 2013, iar Audi spera ca vanzarile vor fi propulsate in zone unde sedan-urile sunt la moda (Rusia, China, America de Nord).

Aston Martin Virage

Dupa mai bine de un deceniu, marca engleza detinuta de fonduri arabe de investitii readuce numele Virage in gama sa printr-un model ce va fi plasat intre DB9 si DBS. Virage va fi disponibila in versiunile coupe si cabrio, va avea un motor de 490 CP si poate ajunge in 4,6 secunde de la 0, la 100 km/h. Aston Martin a mai folosit numele Virage pentru un automobil care a fost produs in circa o mie de bucati intre 1989 si 2000.

BMW Vision ConnectedDrive si ActiveE

BMW prezinta la Geneva coupe-ul de doua locuri Vision ConnectedDrive a carui idee principala este conectarea la diverse surse, astfel incat soferul sa primeasca informatii in timp real despre trafic, locuri pe care le cauta, parcari si altele. Masina comunica printr-o antena cu alte vehicule din trafic si poate afisa informatiile sub forma unui display 3D. Germanii mai aduc si conceptul ActiveE, model 100% electric derivat din seria 1 care dispune de o autonomie de 160 km si va fi produs intr-o serie limitata de 1.000 de unitati care vor fi date spre testare.

Chevrolet Cruze hatchback si noul Aveo sedan

Chevrolet aduce la salonul din Elvetia noua generatie a Aveo sedan, unul dintre cel mai bine vandute modele compacte din Europa. Masina de 4,39 metri lungime e disponibila cu patru versiuni de motorizare pe benzina (iontre 70 si 115 CP) si doua diesel-uri (75 CP si 95 CP). Marca din grupul General Motors va prezenta si versiunea hatchback a lui Cruze, cel mai bine vandut model al marcii in Europa. Chevrolet a vandut circa jumatate de milion de masini in Europa si vrea ca in patru ani sa ajunga sa vanda un milion.

Ferrari FF

Italienii aduc in premiera modelul FF (Ferrari Four), supercar de 660 CP care va inlocui modelul 612 Scaglietti si este primul Ferrari cu tractiune integrala. In plus, Ferrari FF are loc suficient pentru patru adulti si bagajele lor, iar viteza maxima ce poate fi atinsa este de 335 km/h. Masina are 1.790 kg greutate si un consum mediu mixt anuntat de 15,4 litri/100 km. FF va fi primul Ferrari care dispune de tractiune integrala, avand sistemul patentat de Ferrari – 4RM despre care compania spune ca e cu 50% mai usor decat sisteme similare intalnite la masini de top. Ferrari Four va avea neobisnuit de mult spatiu pentru pasageri, avand loc pentru patru adulti si bagajele lor (capacitate de 450 de litri). Italienii spera ca aceasta masina sa ii plaseze cat mai bine in lupta cu modele precum Bentley Continental GTC, Aston Martin Rapide si cele mai scumpe coupe-uri ale marcilor germane premium.

Fiat Freemont

Fiat va avea la stand monovolumul de sapte locuri Freemont, model dezvoltat pe baza lui Dodge Journey, masina urmand a fi produsa in Mexic si lansata in a doua parte din 2011 pe plan european. Freemont este primul produs pe care Fiat l-a dezvoltat in parteneriat cu Chrysler, masina urmand sa fie construita la o uzina a americanilor. Freemont este un MPV de sapte locuri, are 4,89 metri lungine iar pentru inceput va fi disponibil cu doua propulsoare turbodiesel de 140 CP, respectiv 170 CP dezvoltate de Fiat. Va exista

Ford B-Max

Desi Ford nu a confirmat oficial, e foarte posibil ca la Geneva sa vedem MPV-ul B-Max, concept din care va deriva modelul ce urmeaza a fi construit de la finalul lui 2011 la Craiova. Ford va produce anual circa 150.000 de unitati B-Max la Craiova si se estimeaza ca cel putin 80% vor merge la export. B-Max va fi construit pe platforma utilizata incepand cu 2008 pentru Fiesta. Ford mai are in gama doua minivan-uri mai mari: C-Max si S-Max. B-Max va inlocui modelul Fusion care s-a lansat in 2002 si isi arata varsta, vanzarile scazand de la maximul din 2007 (peste 82.000 de unitati), la circa 30.000 in primele zece luni din 2010 (scadere de 36% fata de anul trecut). Masina va concura cu modele precum Opel Meriva, Citroen C3 Picasso si Renault Modus.

Honda Jazz electric

Honda va prezenta la salonul de la Geneva o versiune 100% electrica a masinii de clasa mica Jazz care va fi lansata la anul in SUA si Japonia. Niponii vor aduce insa si o platforma ce va fi utilizata pentru hibride incarcabile la priza, urmand sa fie intalnita pentru inceput la un sedan de clasa medie. Acum doi-trei ani Honda se arata foarte sceptica in ceea ce priveste viitorul masinilor electrice si nu parea, cel putin la nivel declarativ, sa aiba intentia de a scoate un astfel de model. Totusi, toamna trecuta a prezentat o versiune hibrida a lui Jazz, iar la Geneva aduce un automobil 100% electric de dimensiuni similare si o autonomie de circa 160 km. Mai multe informatii vor fi furnizate pe 1 martie.

Hyundai i40

Coreenii aduc break-ul i40, model de clasa D care va inlocui Sonata in gama producatorului. Constructorul spune ca modelul gandit special pentru Europa devine cel mai avansat tehnologic din gama si va ajuta Hyundai sa se apropie de marcile premium. Masina va avea spre finalul anului si o versiune sedan. Masina va fi lansata in toamna si in Romania in ambele tipuri de caroserie. Hyundai spune ca i40, proiectat la centrul de cercetare din Germania se doreste a fi premium si va beneficia de dotari precum scaune si volan cu incalzire, faruri bi-xenon si sistem automat de dezaburire a parbrizului. Constructorul mai spune ca in versiunea cu motor diesel de 1,7 litri emisiile de CO2 sunt cele mai mici din clasa D:113 g/km. Masina are 4,7 metri lungime si vor fi disponibile patru versiuni de motorizare: doua pe benzina (1,6 litri 135 CP si 2 litri 177 CP) si doua diesel (1,7 litri cu variantele 115 CP si 136 CP).

Infiniti Etherea

Infiniti – marca de lux a Nissan – aduce la Geneva un concept care da primele indicii despre compacta care va deveni cel mai mic model al gamei si va concura cu Audi A3 si BMW seria 1. Hatchback-ul cu aspect de coupe va concura mai ales cu Lexus CT, masina lansata anul trecut, mezinul gamei marcii de lux a Toyota. Infiniti are vanzari slabe nu doar din cauza ca este putin cunoscuta, ci si fiindca masinile sunt mari, scumpe si au motoare de peste 235 CP, astfel ca din start se adreseaza doar unei clientele instarite. In Romania, masinile Infiniti sunt aduse oficial de importatorul Autoitalia care a inceput vanzarile anul trecut. Pana in acel moment mai bine de 600 de masini fusesera aduse de diverse companii independente.

Jaguar B-99 Concept by Bertone

Casa de design Bertone a creat pentru Jaguar un concept de sedan care peste cativa ani ar putea ajunge in showroom-uri si va deveni cel mai mic model al marcii britanice. B 99 are 4,5 metri lungime, cam cat un Mercedes C Klasse, si ar putea da indicii despre noul X Type. Jaguar a incetat in 2009 productia acestui model care un timp s-a vandut foarte bine, insa peste doi – trei ani nu ar fi exclus sa revina.

Kia Rio

Kia va prezenta noua generatie a masinii de clasa mica Rio, model care va avea un ampatament marit si spatiu mai mare de bagaje. Noul Rio e construit pe paltforma lui Hyundai i20 si va ajunge in Europa la toamna in variantele trei si cinci usi. Din generatia de Rio lansata acum sase ani s-au vandut peste 800.000 de unitati pe plan mondial. Fata de actualul Rio, noul model prezinta un ampatament marit cu 70 mm (la 2.570 mm) si promite spatiu mai mare si confort mai bun pentru pasageri, dar si un portbagaj marit la 292 l (hatchback) si la 390 l (sedan). Schimbarile dimensiunilor exterioare includ: +55 mm (lungime totala), -15 mm (inaltime) si +25 mm (latime). Noul vehicul de segment B de la Kia va fi propulsat de o gama de motoare cu emisii scazute de CO2: un diesel de 1.1 litri si 70 CP, cu emisii de 85 g/km si un motor turbo pe benzina de 1,2 litri ce va fi lansat la anul.

Lamborghini Aventador

Marca italiana supersport va aduce inlocuitorul lui Murcielago, un model de 370.000 dolari si motor de 700 CP care se pare ca se va numi Aventador. Masina va putea ajunge in 2,8 secunde la 100 km/h si va avea o viteza maxima de 350 km/h. Se pare ca productia pentru primul an este deja comandata in totalitate, iar presa mai scrie ca folosirea tot mai multor componente din fibra de carbon reduce cu 95 kg greutatea masinii si cu 20% consumul, fata de Murcielago.

Lancia – toata gama se innoieste si preia design si motoare de la Chrysler

Lancia va incerca sa faca uitat declinul din ultimii ani si isi va innoi intreaga gama la salonul de la Geneva, preluand pe scara larga elemente de design si tehnologie de la partenerul de alianta Chrysler. Practic va aparea noua generatie a masinii de clasa mica Ypsilon, modelul de varf de gama se va numi Thema, o alta masina va purta numele Grand Voyager, iar versiunea italiana a lui Chrysler 200 se va numi Flavia si va avea varianta sedan si cabrio. Masina de clasa mica Ypsilon ca fi prezentata intr-o noua generatie care va fi lansata in iunie in Europa si va dispune de motoare de 0,9 si 1,2 litri, urmand ca pe o serie de piete sa fie vanduta sub sigla Chrysler, inclusiv Irlanda si Marea Britanie. Lancia va incerca sa faca uitat declinul din ultimii ani si isi va innoi intreaga gama la salonul de la Geneva preluand pe scara larga elemente de design si tehnologie de la partmerul de alianta Chrysler. Practic va aparea noua generatie a masinii de clasa mica Ypsilon, modelul de varf de gama se va numi Thema, o alta masina va purta numele Grand Voyager, iar versiunea italiana a lui Chrysler 200 se va numi Flavia si va avea varianta sedan si cabrio. Masina de clasa mica Ypsilon ca fi prezentata intr-o noua generatie care va fi lansata in iunie in Europa si va dispune de motoare de 0,9 si 1,2 litri, urmand ca pe o serie de piete sa fie vanduta sub sigla Chrysler, inclusiv Irlanda si Marea Britanie.

Maserati GranCabrio Sport

Italienii aduc o versiune mai puternica a decapotabilei GranCabrio pe care au prezentat-o in premiera la salonul auto de la Frankfurt in 2009. GranCabrio Sport are motor V8, 4,7 litri 450 CP si poate atinge 285 km/h. Italienii spun ca masina are un aspect mai dinamic, iar rosul este acelasi intalnit la Maserati-ul cu care argentinianul Fangio a castigat al cincilea sau titlu de Formula 1 acum cinci decenii.

Mazda Minagi

Mazda prezinta la salon conceptul de crossover – SUV numit Minagi care in varianta de serie va deveni CX-5, cel mai mic SUV al marcii nipone. E de asteptat ca versiunea de serie sa fie prezentata in toamna, la salonul de la Frankfurt, Publicatia Autonews scrie ca la exterior Mazda Minagi are ceva trasaturi comune cu noua generatie Hyundai Tucson (ix35) lansata anul trecut, iar versiunea de serie a celui mai mic SUV Mazda va fi prezentata la salonul de la Frankfurt, in toamna. Mazda are un SUV in gama europeana, CX-7, iar in SUA vinde alte doua: CX-9 si Tribute.

Mercedes C Klasse Coupe

Mercedes are ca principala noutate un coupe compact bazat pe clasa C, automobil cu care vrea sa se adreseze unei clientele mai tinere. Livrarile incep in iunie pe plan european si in septembrie in SUA, iar pe continent sunt disponibile cinci versiuni de motorizare, cu puteri intre 156 CP si 306 CP. Masina concureaza cu modele precum seria 3 Coupe si Audi A5. Germanii spun ca la Geneva va fi prezentat cel mai sportiv C Klasse lansat vreodata, model care se adreseaza in special unor clienti cu varste intre 35 si 45 de ani. Mercedes spera sa atraga asadar si clienti mai tineri si estimeaza ca poate vinde anul acesta 25.000 de C Klasse Coupe, iar in total 312.000 masini clasa C. Previziunile pentru la anul sunt 331.000 clasa C, din care 55.000 Coupe. Noul C Klasse coupe va fi disponibil in Europa cu cinci variante de motorizare: doua diesel-uri (2,2 litri 170 CP, 2,5 litri 204 CP) si trei pe benzina: 1,8 litri 156 CP, 2,5 litri 204 CP si 3,5 litri 306 CP.

Mini Rocketman

Marca din grupul BMW aduce un concept cu grila hexagonala si faruri ovale care „imprumuta” elemente de design de la primul Mini creat acum 52 de ani de Alec Issigonis. Desi nu a spus inca daca Rocketman va fi produs in serie, Mini mentioneaza mereu ca elemente din concepte ajung intotdeauna in versiunea de serie. Conceptul e un semn ca Mini vrea sa scoata pe piata automobile de dimensiuni mai mici si da indicii despre cum vor arata modelele lansate dupa 2013.

Nissan Esflow

Nissan prezinta in premiera mondiala conceptul sportiv 100% electric Esflow, masina capabila sa ajunga in cinci secunde la 100 km/h. Esflow are design si coloristica inspirate din ghetari, imprumuta unele elemente intalnite la 370Z, dar nu se stie inca daca va ajunge in productia de serie. Oficialii Nissan declarau in 2010 ca pe viitor piata se va schimba atat de mult incat va exista cerere si pentru masini sport. Esflow dispune de doua motoare electrice montate pe puntea spate, iar bateriile sunt similare cu cele de pe modelul de serie Leaf. Masina poate ajunge in cinci secunde de la 0, la 100 km/h, iar autonomia este de 240 km. Designul si paleta de culori au avut ca sursa de inspiratie ghetarii: Esflow are suprafete ce dau impresia de lichid solidificat pe care se vad mici portiuni de albsatru si diverse umbre. In loc de oglinzi au fost montate camere video, langa faruri sunt mici nise de unde poate fi scos cablul de incarcare iar la interior sunt nuante de albastru, auriu, negru si argintiu.

Opel Zafira concept

Opel va prezenta conceptul Zafira Tourer care da indicii despre a treia generatie a monovolumului compact al marcii germane care ar trebui sa fie lansat si in Romania la final de an. Tot la Geneva ajunge si versiunea de serie a masinii Ampera, vehicul care de la finalul acestui an va patrunde treptat pe mai multe piete europene. Opel descrie noul Zafira ca fiind „un lounge pe roti”, un spatiu luminos si mare in care scaunele pot fi rabatate si aranjate in diverse feluri. Opel spune ca noul Zafira va avea dimensiuni mai mari si suprafata vitrata va creste, iar la exterior apar schimbari la designul farurilor. Zafira e unul dintre cele mai vandute MPV-uri de pe piata, prima generatie a aparut in 1999 iar cea prezentata la Geneva devine a treia.

Pagani Huayra

Constructorul italian de masini ultra-sportive Pagani va prezenta masina cu motor de 700 CP Huayra, model denumit dupa un zeu andin al vantului. Masina dispune de motor Mercedes si poate atinge 350 km/h, constructorul lucrand de sapte ani la acest model care va inlocui Zonda, cea mai cunoscuta masina a companiei. Pagani Huayra are o caroserie de fibra de carbon si cantareste 1.350 kg, urmand sa aiba un propulsor de 6 litri si 700 CP dezvoltat de Mercedes. Nu s-au dat informatii oficiale complete, insa e de asteptat ca supercar-ul sa atinga 350 km/h si sa poata ajunge in sub 3,3 secunde la 100 km/h. Compania spune ca Huayra este extrem de aerodinamica datorita unor mici flapsuri care se pot ridica in timpul mersului pentru ca aerul sa aiba un traseu care sa reduca la minim rezistenta la inaintare.

Porsche Panamera hibrid

Porsche aduce o versiune hibrida a lui Panamera care dispune atat de un propulsor de 333 CP benzina cat si de un motor electric de 47 CP, consumul mediu anuntat de germani fiind de 6,8 litri/100 km. Masina se va lansa in iunie la peste 102.000 euro si poate merge doar doi kilometri exclusiv cu motorul electric. Porsche va pune pe Panamera sistemul hibrid existent si pe SUV-ul Cayenne, astfel ca masina va ajunge sa dezvolte 380 CP in total, viteza maxima va fi de 270 km/h, iar acceleratia de la 0, la 100 km/h se face in sase secunde. Panamera hibrid poate merge exclusiv cu motorul electric 2 km la viteze de cel mult 85 km/h. Marile avantaje tin de consumul mic (sub 7 litri/100 km) dar si de emisiile de CO2 scazute, 159 g/km, mai mici decat la un Logan cu motor de 1,6 litri.

Range Rover Range

Range Rover aduce la salonul central-european cel mai economic model din istoria marcii, un concept hibrid care poate fi incarcat la priza si are o autonomie de 30 km exclusiv cu motorul electric. Marca engleza detinuta de indienii de la Tata Motors a mai prezentat acum trei ani un concept hibrid, insa cel de acum este mult mai economic. Conceptul Ranger Rover Range dispune atat de un diesel V6,3 litri dar si de un motor electric si pachet de baterii. SUV-ul poate fi incarcat la priza si e capabil sa mearga 30 km exclusiv cu motorul electric si peste 1.100 km cu cel diesel. Conceptul are emisii de CO2 de 89 g/km, mai mici decat la o masina de clasa mica stil Citroen C1 sau Chevrolet Spark. Masina poate atinge 190 km/h si vine la aproape trei ani din momentul prezentarii unui alt concept diesel – hibrid al grupului britanic.

Renault Captur

Renault aduce un crossover decapotabil compact cu care vrea sa-si imbunatateasca imaginea la capitolul design. Masina va avea si o varianta de serie, insa ca si concept dispune de un motor diesel de 1,6 litri, 160 CP, ajunge in opt secunde la 100 km/h, iar ca lungime este putin mai scurta decat Duster. Oficialii Renault au admis ca in ultimii ani au ramas in urma la capitolul design, dar acum spera sa recupereze. Captur vrea sa continue noua linie de design deschisa prin prezentarea toamna trecuta a sportivei DeZir, model realizat de noul designer sef Laurens van den Acker. Masina ce urmeaza a fi prezentata la Geneva are 4,22 metri lungime, cantareste 1.300 kg, are un palfon metalic rabatabil, iar usile au deschidere stil Lamborghini. Presa a scris ca acest concept va sta la baza unei versiuni SUV a lui Clio.

Rolls Royce 100% electric

Rolls Royce, marca detinuta de BMW, aduce la Geneva o masina de test 100% electrica derivata din modelul Phantom. Vehiculul experimental 102EX va face demonstratii in cateva tari importante anul acesta, dar pentru moment nu sunt planuri de productie in serie, fiind mai degraba o miscare de imagine. Seful Rolls Royce, Torsten Müller-Ötvös spune ca 102EX e primul vehicul 100% electric din segmentul „ultra-lux” si adauga ca prin el compania vrea sa vada cum pot fi folosite in viitor modurile alternative de propulsie in acest segment. Masina urmeaza a fi prezentata pe 1 martie la Geneva si in 2011 va face un tur al celor mai importante tari din Europa, Orientul Mijlociu, Asia si America.

Saab 9-5 SportCombi

Saab va prezenta noul 9-5 in versiune Combi, masina urmand sa ajunga in showroom-uri sase luni mai tarziu. Suedezii spera ca noul model ii va ajuta sa-si creasca vanzarile cu peste 100% anul acesta cand va fi lansat si crossover-ul 9-4X. Compania spune ca noul model va avea un spatiu important de incarcare, 1.600 de litri si va dispune si de un hayon cu actionare electrica cu telecomanda. Poate fi deschis si inchis complet printr-un buton rotativ montat in usa soferului sau un buton de pe brelocul masinii. O placa tactila de pe exteriorul hayonului, deasupra numarului de inregistrare si un buton din tapiseria interioara declanseaza de asemenea deschiderea si inchiderea actionata electric.

Skoda – noua identitate de marca

Marca ceha Skoda din grupul Volkswagen va prezenta la salon un concept despre care spune ca va deschide un nou limbaj de design si va veni si cu un nou logo care va fi prezent din 2012 pe toate modelele marcii. Skoda vrea sa-si dubleze vanzarile totale pana in 2018 si va lansa o serie de noi modele, inclusiv unul de clasa mini in urmatorii ani. Skoda va prezenta pe 1 martie la Geneva un concept despre care spune ca va deschide o noua directie de design, iar din 2012 toate modele Skoda vor avea un nou logo, acesta urmand a fi prezentat tot la Geneva. Noua identitate de marca va fi adoptata si la nivel de showroom-uri, urmand ca acestea sa fie modernizate masiv, sustine compania. La stand va fi prezenta si o versiune sportiva de Fabia, numita Monte Carlo, masina adusa la aniversarea a 110 ani de prezenta a marcii in sporturile cu motor.

Smart ForSpeed

​Smart – marca din grupul Daimler celebra pentru masinile de mici dimensiuni – va prezenta conceptul Forspeed, o mica decapotabila de doua locuri si autonomie de 135 km. Forspeed dispune de un motor de 30 KW si baterii care fac ca autonomia sa ajunga la 135 km, iar viteza maxima este 120 km/h. Caroseria este din plastic ranforsat cu fibra de sticla, nu exista geamuri laterale si nici manere la usi, acestea putand fi deschise prin mici comutatoare plasate in vehicul. Fiind un automobil usor, Forspeed poate ajunge in 5,5 secunde de la 0, la 100 km/h, dar peste acel prag nu poate accelera foarte mult. Designerii descriu masina ca fiind „un iPhone pe roti”, iar in dreptul pasagerului, pe bord, e montat un smartphone care poate pivota astfel incat si soferul sa poata arunca o privire pe sistemul de navigatie.

Toyota iQ electric

Toyota vine cu o versiune 100% electrica a masinutei iQ, cel mai mic model al marcii, model care e confirmat pentru lansare in SUA si Japonia si ar putea fi adus si in Europa la anul. iQ e prezentat ca fiind cel mai mic model cu patru locuri de pe piata, iar in versiunea electrica autonomia va fi de 100 km. Toyota va aduce un concept al iQ 100% electric care va utiliza sistemul folosit si la hibridele incarcabile la priza lansate de japonezi. Masina va fi adusa pentru teste in Europa anul acesta, iar la anul ar putea fi lansata si vanduta in leasing, daca reactiile sunt pozitive.

Volkswagen Golf cabrio

La salonul elvetian va reveni pe piata Golf-ul decapotabil, model care va dispune de un acoperis din material textil care va putea fi retractat in sub zece secunde. In momentul lansarii vor exista trei motorizari, iar apoi se adauga inca trei si puterile vor fi intre 105 CP si 210 CP. Volkswagen a produs Golf decapotabil intre 1979 si 2002, iar singura cabrioleta din gama marcii este Eos, produsa din 2006 in Portugalia. Golf-ul decapotabil va costa de la circa 23.000 de euro in Germania. Volkswagen este una dintre companiile care a vandut cele mai multe decapotabile, peste 1,2 milioane, insa nu a mai existat o versiune de Golf cabrio de la generatia a patra.

Volvo V60 plug-in hibrid

Producatorul suedez preluat anul trecut de chinezii de la Geely aduce o versiune a lui V60 care poate fi incarcata la priza. Dispune de un motor diesel de 2,4 litri, 215 CP si de un motor electric de 12 kw, cu care poate merge 50 km. Masina va ajunge in 2012 in Europa si in acelasi an se va lansa si versiunea de Toyota Prius ce poate fi incarcata la priza. Hibridele incarcabile la priza au un pachet mai mare si mai greu de baterii, insa au avantajul ca pot merge distante ceva mai mari exclusiv cu motorul electric in comparatie cu hibridele clasice.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro