Dacia va lansa la anul un vehicul de familie si o utilitara
Dacia va lansa in 2012 un vehicul de familie si un alt vehicul comercial usor, a anuntat grupul Renault care a prezentat un plan strategic numit 2016 – Drive The Change. Tot ca parte a noului plan va fi lansat in 2012 noul Clio, iar alianta Renault-Nissan va lansa mai multe masini electrice, avand ca obiectiv sa puna pe sosele 1,5 milioane de masini cu emisii zero pana in 2016.
Oficialii Renault declarasera in trecut ca doua noi modele Dacia vor fi construite in Maroc unde Renault va deschide la anul noua uzina de care este nevoie din moment ce la Mioveni s-a ajuns aproape de capacitatea maxima. Presa a scris despre un monovolum si despre un vehicul comercial de dimensiuni apropiate cu Kangoo.
Renault va lansa trei masini electrice in acest an (Fluence ZE, Kangoo ZE, Twizy) si va continua sa mareasca gama, obiectivul fiind ca pana in 2016 alianta sa puna 1,5 milioane de masini electrice pe sosele. Productia de „electrice” va depasi 500.000 unitati/an dupa 2015.
Renault aduce anul acesta un facelift pentru Twingo, iar la anul vine cu noua generatie Clio. Per total obiectivul este ca Renault Group (marcile Renault, Dacia si Samsung) sa aiba in total 44 de modele in 2013 (in comparatie cu 30 in 2005 si 40 anul trecut). Grupul vrea sa ajunga la vanzari anuale de trei milioane de unitati si se bazeaza pe modele precum Fluence, Latitude, SM7 si Duster.
Grupul spune ca va lansa motoare mai eficiente si are ca obiectiv reducerea emisiilor medii de CO2 ale gamei sale in Europa de la 137 g/km in prezent, la sub 100 g/km peste cinci ani cu ajutorul masinilor electrice. Francezii spun ca vor lansa o noua generatie de motoare pe benzina care vor reduce cu 30% emisiile de CO2 si vor scadea in medie consumul cu un litru/100 km pentru modele din clasele A, B si C.
Renualt a anuntat rezultatele financiare pentru 2010 cand veniturile au urcat cu 16%, spre 38,97 miliarde euro, iar grupul a inregistrat profit net de peste trei miliarde euro, dupa ce in 2009 avusese pierderi de peste trei miliarde euro.
Renault spune ca trei piete vor fi prioritare in urmatorii ani: Rusia, India si Brazilia – tara sud-americana urmand sa devina a doua ca marime pentru grup in 2013.
Renault Group a vandut anul trecut 2,62 milioane de automobile, iar cele mai mari piete au fost Franta cu peste 740.000 de unitati, Germania cu peste 170.000, Brazilia si Coreea de Sud cu peste 150.000. In alte patru tari s-a depasit pragul de 100.000 de unitati: Italia, Spania, Turcia si Marea Britanie.