Ultimele cifre BRAT: Ziarele au continuat sa piarda cumparatori in cel de-al treilea trimestru
Principalele ziare si saptamanale romanesti au continuat sa inregistreze scaderi ale vanzarilor medii pe aparitie in cel de-al treilea trimestru din acest an, potrivit ultimelor date BRAT. Comparativ cu perioada iulie-septembrie 2009, aproape toate pierd cumparatori sau stagneaza, iar fata de trimestrul al doilea din 2010, singurele publicatii care inregistreaza o crestere notabila a vanzarilor sunt Gazeta Sporturilor si Pro Sport.
In cel de-al treilea trimestru, vanzarile medii pe aparitie ale Adevarul au revenit sub pragul de 100.000 de exemplare, Evenimentul Zilei a pierdut 2.500 de cititori comparativ cu trimestrul precedent, pana la 20.000 de exemplare vandute in medie pe aparitie, scaderi notabile inregistrand si liderii pietei – tabloidele Click si Libertatea. Gazeta Sporturilor a crescut de la 42.000 de exemplare vandute in medie pe aparitie in T2 la 44.500, iar Pro Sport – de la 33.200 la 39.000.
Revista Kamikaze, lansata in primavara acestui an, a vandut, in medie pe aparitie, 6.600 de exemplare in cel de-al treilea trimestru (6.900 in trimestrul al doilea).
Publicatie – Vanzari medii pe editie T3 ’10 – Vanzari T2 ’10 – Vanzari T3 ’09
- Click 193.200 – 207.400 – 201.500
- Libertatea 126.500 – 148.400 – 186.700
- Adevarul – 91.000 – 116.700 – 114.200
- Cancan 55.500 – 58.500 – 83.500
- Jurnalul National 46.100 – 66.200 – 56.100
- Gazeta Sporturilor 44.500 – 42.400 – 60.400
- Romania libera 40.300 – 42.400 – 45.100
- Pro Sport 39.000 – 33.200 – 47.300
- Evenimentul Zilei 20.000 – 22.500 – 32.250
- Gandul 12.200 – 13.200 – 13.700
- Ziarul Financiar 12.200 – 12.300 – 15.700
- Financiarul 3.800 – 9.000 – 3.400
- Academia Catavencu 22.100 – 23.900 – 28.200
- Kamikaze 6.600 – 6.900 – n/a
- Saptamana Financiara 17.400 – 18.200 – 25.000
- Capital 12.250 – 12.700 – 19.200
- Business magazin 8.500 – 8.400 – 10.700
- Forbes 6.100 – 8.200 – 6.900