Sari direct la conținut

UPDATE VIDEO Roxana Dumitru/Leo Burnett: In 2011 "nu vad luminita de la capatul tunelului". Online-ul va bate TV-ul in anumite categorii in mai putin de cinci ani

HotNews.ro
Roxana Dumitru, Foto: HotNews.ro
Roxana Dumitru, Foto: HotNews.ro

In mai putin de cinci ani vor fi categorii de publicitate in care online-ul va bate TV-ul, pe masura ce Romania se va apropia de pietele dezvoltate, a spus vineri Roxana Dumitru, managing director Leo Burnett&Target, in cadrul intalnirii online cu cititorii HotNews.ro. In privinta evolutiei de pe piata de publicitate, ea a spus, intr-un interviu in studioul HotNews.ro, ca anul acesta au existat categorii de clienti unde cheltuielile au scazut si cu 25% si, „ca sa nu fiu foarte pesimista”, scaderea estimata pentru 2011 este de 10-15%. Roxana Dumitru, managing director al agentiei Leo Burnett&Target, a discutat despre tendintele si rezultatele pietei de creatie publicitara anul acesta si despre asteptarile pentru 2011.

Roxana Dumitru in studioul HotNews.ro:

  • 2011 se vede putin mai slab decat 2010, pentru ca efectele masurilor pe care le-a luat guvernul la jumatatea anului acesta se vor resimti foarte puternic la anul. Romanii sunt obisnuiti sa consume, nu stiu daca ati observat, sunt pline hypermarketurile de oameni care cumpara intr-o veselie, ai impresia ca in Romania nu este criza (…) Dar la un moment dat resursele financiare ale multora dintre acestia se vor termina. (…) Foarte multe bugete sunt construite in marketing dupa eficienta in vanzari. Si asta va avea un impact.
  • Noi avem foarte multe branduri mari in portofoliu si aceste branduri mari au planuri pe macar un an de acum inainte. Evident, planurile se regandesc pe la jumatatea anului.
  • Trebuie sa gasim la ce ar reactiona cel mai bine consumatorul, ca sa ajunga sa-ti cumpere brandul tau in loc de brandurile competitiei. Pentru ca de consumat, se consuma. Mai putin decat ne-am dori, dar tot se consuma.
  • Anul acesta sunt  categorii care au scazut si cu 25%. Si atunci, ca sa nu fiu foarte pesimista, „sper” intr-o reducere de 10% (a cheltuielilor de publicitate in 2011 – n.r.), poate anumite categorii sa scada cu 15%. Din punct de vedere economic, nu vad luminita de la capatul tunelului.
  • Din fericire pentru noi (Leo Burnett&Target – n.r), o sa inchidem foarte bine si anul acesta. (…) Anul trecut ne-am dat seama ca noi putem sa avem foarte strict in control cheltuielile, pentru ca pe venituri nu te poti baza. La sfarsitul anului 2010 va fi bine, cu profit. Cu profitul asteptat.
  • Exista foarte multe branduri in portofoliul grupului. Fiecare brand are anumite necesitati online. E imposibil pentru o simpla firma de interactive sa faca fata provocarilor atator branduri, cu varii nevoi. Cele trei firme (agentiile interactive din grupul Leo Burnett – n.r.) au puncte comune, sunt foarte bune pe segmentul online, dar au si veleitati diferite, specifice. Fiecare se dezvolta intr-o arie diferita. (…) Noi ne-am schimbat foarte mult in interior pentru ca pentru a putea lucra cu o agentie de online, in primul rand noi trebuie sa intelegem foarte bine online-ul. Toata echipa de brand a ajuns sa aiba know-how si pe aceasta parte, pentru ca in momentul in care se lucreaza pe un proiect, se lucreaza in echipa, nu conteaza daca esti de la Leo, sau iLeo, sau Geeks.
  • [Toamna aceasta] au fost foarte multe pitch-uri pe piata, mai multe decat ne-am asteptat. Noi am participat la cateva pitch-uri foarte mari, unele le-am castigat, unele le-am pierdut. (…) La momentul acest avem cel putin doua noi branduri in portofoliu, dar informatia este confidentiala inca.

Roxana Dumitru este managing director al agentiei Leo Burnett&Target din 2006, dupa ce, in prealabil, a lucrat ca new business director si brand communication director (din 2001) si account manager (din 1999) la aceeasi agentie.

  • Anul acesta, Leo Burnett a inregistrat doua premii la Effie Romania si a obtinut titlul de agentia anului la festivalul de creatie Ad’Or, cu o campanie pentru Bergenbier. Ambele festivaluri au avut un numar extrem de mic de lucrari inregistrate si premii, reflectand situatia dificila cu care se confrunta, de anul trecut, creatia publicitara romaneasca.

Leo Burnett&Target face parte din grupul de comunicare Leo Burnett, alaturi de agentiile Starcom MediaVest Group, The Practice, iLeo, 23 Communication Ideas, TruMedia. De anul acesta, grupul include doua noi agentii interactive – Digital Star si The Geeks. Printre clientii Leo Burnett&Target se numara Doncafe, Bergenbier, Petrom, Groupama, produse Procter&Gamble.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro