Sari direct la conținut

Ce masini scot romanii la vanzare – Topuri in functie de marci, modele, vechime si pret

HotNews.ro
Top 10 modele prezente in anunturile Autovit.ro, Foto: autovit.ro
Top 10 modele prezente in anunturile Autovit.ro, Foto: autovit.ro

​Dintre cele 412.000 de anunturi pentru vanzari auto postate anul acesta pe site-ul Autovit.ro, jumatate se refera la marcile germane care ocupa primele patru locuri in topul condus de Volkswagen. Opel Astra si Volkwagen Golf sunt modelele cel mai des listate, iar cele mai multe anunturi postate anul acesta se refera la modele din 2007 si 2006, arata datele prezentate de reprezentantii Autovit. Pe site exista zilnic in jur de 22.000 de anunturi auto, recent s-a lansat versiunea pentru mobil, iar in primul trimestru al lui 2011 se va lansa si o rubrica dedicata masinilor noi, a spus Attila Okanyi, director general Autovit.

Conform datelor prezentate, in 2010 au fost postate in total 412.000 de anunturi de vanzari auto, iar primele patru locuri in topul marcilor sunt ocupate de marcile germane Volkswagen, Opel, BMW si Audi care impreuna detin peste jumatate dintre anunturi. Ford ocupa locul cinci, Renault locul sapte, iar Dacia, locul opt. In topul modelelor conduc Opel Astra si Volkswagen Golf si Passat urmate de Audi A4 si Dacia Logan.

In ceea ce priveste pretul de vanzare afisat in anunt, cele mai multe masini (44%) au fost puse la sub 5.000 de euro, 32% in intervalul 5-10.000 euro si doar 3% la peste 30.000 de euro, cu mentiunea ca si in prezent pe Autovit sunt postate anunturi pentru masini super-scumpe precum Ferrari si Lamborghini.

Intrebat cu cat ajunge sa scada pretul masinii la vanzarea propriu-zisa in comparatie cu pretul din anunt, Okanyi a precizat ca desi Autovit nu se ocupa de intermedierea tranzactiilor, estimarile sale arata ca la masinile ieftine palierul de negociere e mai mic, cam de 5%, in timp ce la masinile mai scumpe, cele de peste 20.000 de euro, palierul e mai mare, de circa 10%.

Din cele 412.000 de anunturi postate pe Autovit in primele zece luni ale anului, 12% se refera la masini produse in 2007, iar 11% la masini din 2006. Procentul scade o data cu anul de fabricatie, astfel ca, spre exemplu, 4% din totalul anunturilor se refera la masini din 1996.

La statistica in functie de norma de poluare, peste jumatate din anunturi s-au referit la masini Euro 4, o cincime au fost pentru masini Euro 3 si numai 1% pentru masini non-euro. Seful Autovit spune ca exista deja destule masini SH in tara astfel incat sa nu mai depindem de cele aduse „din afara”, iar acest lucru se vede si din ponderea anunturilor cu masini aduse din afara. Astfel, daca in 2007 peste jumatate din anunturi se refereau la masini din import, acum s-a ajuns la numai 30%.

Reprezentantii Autovit spun ca site-ul are cam un milion de vizitatori unici lunar si precizeaza ca numarul de afisari a scazut usor dupa ce site-ul si-a schimbat aspectul in primavara acestui an, dupa preluarea lui de catre grupul Naspers. Ei sustin ca scaderea este „de bine”, motivand ca navigarea pe site a devenit mai eficienta si poti gasi ce te intereseaza cu mai putine click-uri.

Autovit.ro a lansat si un blog unde sunt stiri despre piata second-hand, a lansat recent o versiune a site-ului pentru telefoanele mobile si o aplicatie pentru iPhone, urmand ca la anul sa existe si o aplicatie pentru Android. Tot in 2011 site-ul va avea si o rubrica pentru masini noi unde dealerii interesati pot posta anunturi pentru masini neruate.

O persoana fizica trebuie sa plateasca 1,5 euro+TVA pentru a-si pune anuntul pe site timp de doua saptamani. Pentru dealeri (companii auto care vand volume mai mari) tarifele sunt mai mici, mai ales daca numarul de anunturi postate e mai mare.

Autovit.ro e gestionat de firma Visual Soft SRL, in timp ce targul Autovit din Vitan e gestionat de o alta companie. In targ pot fi expuse circa 2.000 de masini, astfel ca doar o mica parte dintre anunturile de pe Autovit.ro se refera la automobile expuse la targ.

Grupul Naspers care a cumparat Autovit.ro e listat la bursa din Johannesburg si Londra si a obtinut venituri de aproape 1,5 miliarde euro anul trecut. Subsidiara sa est-europeana, grupul Allegro are activitati in peste 10 tari din regiune si detine mai multe tipuri de platforme online de tranzactii pe diverse domenii, de la auto si imobiliare, la calatorii si plati online.

Grupul Allegro detine mai multe site-uri de vanzari auto in regiune iar cel mai mare este otomoto.pl din Polonia care e vizitat lunar de 8 milioane de „unici” si contine aproape 400.000 de anunturi.

Cele mai listate marci in anunturile Autovit din primele zece luni:

1. Volkswagen 67.064

2. Opel 53.343

3. BMW 47.531

4. Audi 32.394

5. Ford 28.761

6. Mercedes 26.117

7. Renault 20.061

8. Dacia 19.989

9. Skoda 15.078

10. Peugeot 14.293

Cele mai listate 10 modele in cele 412.000 de anunturi din primele zece luni:

1. Opel Astra 25.621

2 Volkswagen Golf 24.284

3. Volkswagen Passat 19.864

4. Audi A4 13.069

5. Dacia Logan 12.885

6. Opel Vectra 11.186

7 BMW 320 11.094

8. Audi A6 9.950

9. Skoda Octavia 9.069

10. Ford Focus 8.811

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro