Consiliul Concurentei a autorizat preluarea magazinelor Plus de catre Lidl
Consiliul Concurentei a autorizat preluarea de catre Lidl Germania a retelei de magazine Plus din Romania, apreciind ca operatiunea nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei, potrivit unui comunicat al autoritatii. Tranzactia a fost initial notificata Comisiei Europene, dar aceasta a transferat cazul spre analiza autoritatii de concurenta din Romania.
„Autoritatea de concurenta a evaluat operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice. Analiza Consiliului Concurentei a relevat faptul ca operatiunea de concentrare economica nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei”, se arata in comunicat.
Reprezentantii Consiliului Concurentei precizeaza ca prin preluarea magazinelor Plus, Lidl intra in Romania si pe segmentul discounterilor, pana acum fiind prezent pe piata autohtona doar cu lantul de hipermarketuri Kaufland.
Lidl este o retea germana de magazine tip discounter ce activeaza pe piata comercializarii cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent in 23 de tari din Europa. Grupul din care face parte Lidl este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Kaufland.
La sfarsitul lunii iunie, Comisia Europeana a transmis autoritatilor din Bulgaria si Romania evaluarea propunerii de achizitionare a lanturilor de magazine Plus de catre grupul german Lidl. In urma unei investigari prealabile, Comisia a constatat ca tranzactia propusa ar afecta concurenta de pe pietele locale de bunuri de larg consum din cele doua tari.
Potrivit Comisiei Europene, Plus Romania si Plus Bulgaria comercializeaza cu amanuntul bunuri de larg consum. Lidl le achizitioneaza de la grupul german de comert cu amanuntul Tengelmann, in conditiile in care Lidl este el insusi un lant german de magazine de tip discount care apartine grupului Schwarz, grup german de comert cu amanuntul care detine peste 9.000 de magazine in 23 de tari din Europa, inclusiv in Romania si in Bulgaria.