Jucatori din publicitatea online locala, despre biroul Google in Romania: fie va fi "o amenintare mai directa", fie "va contribui direct la cresterea pietei"
Reprezentantii companiilor active pe piata locala de publicitate online au pareri impartite in privinta anuntului de miercuri referitor la deschiderea unui birou Google in Romania. Evenimentul reprezinta „o amenintare mai directa pentru jucatorii locali”, spune unul dintre reprezentantii industriei locale, contactati de HotNews.ro, in timp ce altii apreciaza ca efectele vor fi „in mod categoric pozitive” si ar urma sa contribuie la cresterea pietei locale.
- Google a anuntat, miercuri, ca din noiembrie va fi prezent oficial si in Romania, printr-un birou deschis la Bucuresti si condus de Dan Bulucea, ex-Microsoft. Pe piata locala nu exista cifre exacte privind bugetele de publicitate online absorbite de Google, reprezentantii pietei avand propriile lor evaluari in acest sens.
Orlando Nicoara (Apropo Media) arata ca, in Romania, Google este astfel „o amenintare mai directa pentru jucatorii locali”, dar atrage atentia ca seful biroului „vine din mediul corporatist (…) Par interesati mai mult de piata IT, de unde provine Dan Bulucea”. Pe de alta parte, Aurora Toma (Logic Search – ARBOinteractive) spune ca deschiderea unui birou local era esentiala pentru Google, iar Alex Visa (HyperActive) apreciaza ca „la modul general, este un lucru pozitiv, ce va contribui direct la cresterea pietei”. In ceea ce-l priveste, Mihai Fanache (Media Cafe, ce reprezinta vanzarile de publicitate Yahoo! in Romania) spune ca intrarea Google „probabil va accelera cresterea industriei (…). Daca piata devine mai competitiva, va fi mai bine.”
Orlando Nicoara, Apropo Media:
- „Este o amenintare mai directa pentru jucatorii locali. Cu sau fara birou local, Google ridica oricum destul de multi bani din piata romaneasca”
- „Ramane de vazut echipa pe care si-o va construi Dan Bulucea, care nu este cunoscut pe piata locala de publicitate. In functie de echipa de vanzari ne vom dea seama de impactul deschiderii acestui birou”
- „Dan Bulucea vine din mediul corporatist, continua linia deschisa de Google in trecut prin Radu Tudorache (fost consultant Google pentru Romania – n.r.). Par interesati mai mult de piata de IT, de unde provine Dan Bulucea, sau de vanzarea altor produse, nepublicitare, ale Google catre clienti din Romania”, spune Nicoara, facand trimitere si la procesul intentat de Google impotriva Guvernului SUA, in legatura cu o licitatie pentru un software de e-mail, in care ar fi fost favorizat rivalul Microsoft.
- Estimarea sa privind bugetele absorbite de Google pe piata romaneasca de publicitate online: „minim 3 milioane de euro, mediu – 4 milioane, o estimare optimista – 5 milioane. (…) Cu deschiderea biroului vor putea targeta mai bine agentiile si clientii locali”
Aurora Toma, manager departament Logic Search – Arbointeractive:
- „Google are deja o cota destul de mare pe piata de publicitate online din Romania, iar deschiderea unui birou local era esentiala, chiar daca utilizarea AdWords a crescut in ultimii ani”
- „Va fi doar un efect pozitiv, categoric. Politica Google e una a folosirii instrumentelor de marketing in mod corect, nu presupune doar sustinerea AdWords, in defavoarea altor instrumente online”
- „In privinta cotei de piata, probabil aceasta va creste, avand in vedere ca va fi mai aproape de consumatori”
- „In 2009, estimez ca piata de publicitate prin Google in Romania s-a ridicat la circa 15 milioane de euro, cam cat toate celelalte bugete de online”
Alex Visa, HyperActive:
- „La modul general, este un lucru pozitiv, ce va contribui direct la cresterea pietei. Vor avea o reprezentare mai buna in piata, vor discuta direct la nivel de top in companii, vor avea reprezentativitate mai mare, chiar daca ei foarte rar administreaza direct campaniile. Pe de alta parte, este o dovada ca pana acum piata romaneasca a crescut suficient de mult incat sa fie interesanta pentru Google, sa-i determine sa-si deschida birou in Romania.”
- Alex Visa prefera sa nu dea cifre exacte in evaluarea sa privind bugetele de publicitate atrase de Google in Romania, dar apreciaza ca este vorba de „milioane. Pana in zece milioane de euro”.
Mihai Fanache, Media Cafe:
- „Cred ca deschiderea biroului Google ar trebui privita mai degraba ca oportunitate decat ca amenintare. Va atrage parteneriate mai solide cu publisherii, cu noi spenderi in online. Probabil va accelera cresterea industriei. Daca noi la nivel local am avea, sa zicem, o crestere de 20%, cu Google am avea probabil o crestere de 30% – e doar o idee, nu o estimare. Daca piata devine mai competitiva, va fi mai bine.”