Sari direct la conținut

Petre Barbu, jurnalist Forbes, despre piata "mutilata" a publicitatii: publicitarii "dicteaza ceea ce trebuie si ce nu trebuie sa apara despre clientii lor in mass-media"

HotNews.ro

„Puterea oamenilor de publicitate a crescut considerabil in fata presei. Ei dicteaza ceea ce trebuie si ce nu trebuie sa apara despre clientii lor in mass-media”, afirma jurnalistul Petre Barbu, senior editor Forbes, intr-un editorial pe tema situatiei cu care se confrunta piata de publicitate din Romania, dupa doi ani de criza. El descrie aceasta piata drept „mutilata” si afectata de „depresie”. „Pana la balamuc mai sunt cativa pasi. Scapa cine poate!”, sustine in editorialul sauPetre Barbu, veteran al jurnalismului pe teme legate de media si publicitate.

Ce afirma, intre altele, Petre Barbu:

  • „Reducerea drastica a  bugetelor a mutilat nu numai preturile de publicitate ale furnizorilor de audienta (televiziuni, radio, online si presa scrisa) dar si relatiile dintre oameni. Se fac si se desfac aliante intre agentii si grupuri de comunicare.”
  • „Suspiciunea ca o agentie a obtinut un pret bun la o televiziune (adica unul umilitor pentru statie) dezlantuie o furtuna in piata.”
  • „Puterea oamenilor de publicitate a crescut considerabil in fata presei. Ei dicteaza ceea ce trebuie si ce nu trebuie sa apara despre clientii lor in mass-media.
  • „Sefa unei agentii a sunat un publisher online si i-a cerut sa scoata de pe site o stire care anunta ca o companie de retail a concediat peste 100 de angajati. (…) Stirea a fost scoasa. (…) Un sef de agentie a sunat la un sef de ziar sa-l roage sa bage un interviu cu un client de-al sau, producator de salamuri. Publicitarului i s-a parut firesc sa faca asa ceva (…).”
  • „Piata noastra de publicitate s-a mutilat in asa hal, incat orice alocare de bugete este insotita obligatoriu (pe langa discounturi uriase si rebate-uri nesimtite – apropo de rebate-uri, in online s-a ajuns si la 30%, iar la TV la 15%!) de asa-numitele „proiecte speciale” (…) Aceste „proiecte” nu sunt altceva decat niste advertoriale dar fara sa fie incadrate in calupurile TV (oricum CNA-ul doarme si n-are cum sa se prinda!) si fara inscrisul Publicitate, in cazul presei scrise.”
  • „S-a ajuns in situatia in care agentiile nu-si mai bat capul cu creatia, ci transfera sarcinile creative redactiilor.”
  • Se poate ajunge sa se spuna ca sunt gesturi cat se poate de normale, pentru ca agentiile isi apara interesele clientilor… cu orice pret. Cred ca ceea ce au uitat in aceste vremuri oamenii de publicitate este chiar esenta muncii lor: consumatorul. Bietul consumator! (…) Daca vrei sa ai un consumator cu discernamant, lucid si apt sa-ti recepteze reclama (si apoi sa-i aleaga produsul clientului) nu-l transforma intr-un zombi!”

Citeste editorialul integral aici

A semnalat acest material si Paginademedia.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro