Sari direct la conținut

Business Report: Ce au in comun Dacia Duster si Ferrari: Acelasi timp de asteptare si sunt mai scumpe second-hand decat noi; Transporturi: doar 1,77% din banii UE absorbiti, spor la leafa de 75%; Ghid pentru escroci: cum sa profiti de pe urma somerilor; Mic.ro-ul lui Patriciu creste mare

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Ce au in comun Dacia Duster si Ferrari: Acelasi timp de asteptare si sunt mai scumpe second-hand decat noi. Pentru a nu mai astepta sapte luni un SUV Dacia Duster, clientii francezi au ajuns sa plateasca sume intre 200 si 3.000 de euro pe unul la mana a doua potrivit siteului caradisiac.com. Aceeasi „strategie” se intalneste si in Germania, unde un Duster cu motor de 1,5 litri dCi 110 CP 4×4 si versiune de echipare Prestige, echivalentul Laureate plus optionale in Romania, se vindea pe site-urile specializate in comertul cu masini la mana a doua cu peste 20.000 de euro. Astfel, in Fransa un Duster 1,5 dCi 110 CP 4×2 este vandut cu 17. 290 de euro, cu aproape 1.100 de euro mai mult decat pretul la dealer. Cea mai mare diferenta se remarca in cazul motorizarii 1,5 dCi 85 CP unde clientii platesc intre 1.800 si 2.800 de euro mai mult cat pretul de nou. In plus, masinile vandute la suprapret nu sunt de „zero kilometri” ci au si 10.000 km. Integral pe ZF.ro.

Paradoxul recalcularii pensiilor speciale: bugetul statului nu castiga, dimpotriva pierde. Ministrul apararii nationale, Gabriel Oprea, a emis ieri un punct de vedere diametral opus celui sustinut in urma cu cateva luni de premierul Emil Boc: prin recalcularea pensiilor speciale putine dintre fostele cadre militare vor pierde din bani, cele mai multe vor castiga. Motivul? Noile norme de recalculare vor include in stabilirea pensiilor nu doar retributia lunara, ci si o serie de sporuri care nu erau luate pana acum in considerare. Daca acest lucru este valabil pentru militari, atunci este valabil pentru toate cele 159. 000 de pensii speciale, platite exclusiv de la bugetul de stat, pentru ca instructiunile de aplicare a Hotararii de Guvern 735/2010 privind recalcularea pensiilor se refera la pensiile militare de stat, pensiile de stat ale politistilor si pensiile functionarilor publici cu statut special. Recalcularea, asa cum a fost gandita initial, ar fi urmat sa se faca ca si cand cei in cauza ar fi contribuit din salariu sau solda la fondul de pensii. Integral pe ZF.ro.

Sase lectii de business despre cum traverseaza criza cafenelele Turabo. Tudor Dragomir Niculescu, proprietarul Turabo, enumera repede cafenelele pe care a fost nevoit sa le inchida: cele mai multe au fost dintre cele cumparate in urma cu trei ani de la Dark Cafe, un lant de cafenele care semnase un contract pentru dezvoltarea de cafenele in fiecare galerie Real. Tranzactia de atunci, estimata la 500.000 de euro, i-a dat ocazia lui Niculescu sa faca un salt de la 15 la peste 24 de cafenele, insa criza a demonstrat ca acesta nu era un model care sa aduca profit in perioadele mai putin faste din punct de vedere economic. La fel, deschiderile din provincie, care in perioada de boom economic au marcat transformarea lantului Turabo intr-unul cu acoperire nationala, s-au aratat destul de putin rentabile in 2009 si 2010. Astfel, 3 cafenele din centrele oraselor de mai sus au fost inchise, fiind deocamdata pastrate cafenelele din aeroporturi (Timisoara si Sibiu), cea din Iasi (aflata insa intr-un centru comercial, Iulius Mall), dar si proiectele pentru o noua deschidere in centrul vechi din Bucuresti si alta la Brasov, in alt spatiu. Integral pe ZF.ro.

Transporturi: doar 1,77% din banii UE absorbiti, spor la leafa de 75%. Proiectele de infrastructura pentru transporturi beneficiaza de cea mai mare suma alocata Romaniei de la bugetul UE, dar are cel mai mic grad de absorbtie. Teoretic, cea mai mare parte a fondurilor, adica 60%, urma sa fi folosita pentru dezvoltarea unui sistem de transport conectat la retelele de drumuri si autostrazi din UE. Totodata, 34% din fonduri erau destinate modernizarii si dezvoltarii infrastructurii nationale. In realitate, situatia este cu totul alta. Din cele 49 de proiecte depuse din 2007 pana la sfarsitul lunii iulie a acestui an au fost aprobate 23 de proiecte. Valoarea totala a acestora este de 1,16 miliarde de euro, din care 390 de milioane de euro reprezinta contributia UE. Insa platile efectuate pana acum totalizeaza doar 37,55 milioane de euro. Gradul de absorbtie: 1,77%, scrie Capital.

Ghid pentru escroci: cum sa profiti de pe urma somerilor. In ultimele luni a explodat numarul anunturilor de tipul „O mie de euro pentru trei ore pe zi”. Care este realitatea din spatele lor si cine poate cadea in capcana falsilor angajatori? Pentru zecile de mii de oameni care au ramas fara loc de munca in ultimele luni, sperantele de a se reangaja se leaga, in mare masura, de anunturile de recrutare din publicatiile de profil. Daca rasfoiesti „Anuntul telefonic”, cel mai popular ziar de acest tip, este imposibil ca privirea sa nu-ti fie atrasa de zecile de oferte de tipul „Activitate colaborare, birou 3 h/zi, activi si pensionari, castig 1.000 euro, progresiv”. Integral in Capital.

Declaratiile online: prost organizate, dar obligatorii. Fiscul obliga firmele mari si mijlocii sa depuna online declaratiile, din octombrie, desi, din cauza proastei organizari, doar 1% din companiile active au ales aceasta metoda in 2009. Cu toate ca firmele se plang de birocratia excesiva, generata de existenta prea multor declaratii fiscale, proceduri complicate si atitudinea neprietenoasa a functionarilor de la ghisee, doar 15.295 dintre acestea au depus online declaratiile in 2009. In acelasi an, potrivit datelor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), erau inregistrate 1,24 milioane de persoane juridice active. Numarul celor care au ales varianta online s-a injumatatit fata de 2008, conform datelor aceleiasi institutii. Integral in Capital

Mic.ro-ul lui Patriciu creste mare. „Toamna se numara bobocii”, spune un proverb patinat. Dinu Patriciu si partenerii sai, Dan Ionescu (fost director de operatiuni la Rompetrol) si Dorin Gherman (fost CEO la Rompetrol), cu toti trei, MONEY EXPRESS a discutat in detaliu acest proiect inca de la inceputul verii, numara magazinele. In prezent, sunt 91 la numar, adica foarte aproape de tinta de 100 de unitati pe care si-o propuneau la inceputul verii. Si foarte departe, ca sa folosim o metafora mai putin patinata, de pista de decolare: e greu sa ajungi din urma un competitor care „zboara” cu 100 de magazine functionale in Capitala. Integral pe money.ro.

Cinteza, supraveghetorul-sef al BNR: Ce e mai rau abia urmeaza sa vina. Ceea ce a fost o scanteie s-a transformat in flacara si risca sa ajunga un adevarat incendiu care ar putea cuprinde tot sistemul bancar romanesc. Intr-un interviu acordat in exclusivitate MONEY EXPRESS, Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din BNR, avertizeaza ca noua legislatie a creditarii persoanelor fizice va avea un efect de bumerang. E adevarat ca bancile au sarit calul in multe cazuri”, admite Nicolae Cinteza, „dar ce se intampla acum ne pune in fata unui risc major”, spune bancherul pe un ton alertat, oarecum impropriu oficialilor Bancii Nationale, care de regula vorbesc ca si cum ar avea calmul si optimismul in fisa postului. Integral pe money.ro.

Doar superluxul ramane pe Calea Victoriei: vin Prada si Armani, pleaca Alb si Negru. Multi dintre comercianti renunta la vitrinele de pe principalele artere comerciale din Bucuresti. Nu toate magazinele vor ramane insa pustii: nume mari din industria modei isi anunta intrarea pe piata. Brandul de lux Prada va deschide in curand primul magazin din Romania, care va fi situat pe Calea Victoriei. „Va ocupa o suprafata de aproximativ 300 de metri patrati, la parterul hotelului Hilton”, au declarat pentru Gandul surse din piata. Un alt retailer de lux, Emporio Armani, va inaugura saptamana aceasta primul magazin din Romania, situat pe aceeasi artera comerciala. Integral in Gandul.

Rusii au lansat un concurent pentru Ferrari si Lamborghini. Compania auto ruseasca Marussia a lansat la Moscova doua modele sport, disponibile la preturi de aproximativ 100.000 de euro. Modelele sunt construite in proportie de 80% in Rusia, cu componente de la mai multe companii din industria de profil. Rusii nu tin cont de traditie si au ambitii mari, spunand ca intentioneaza sa depaseasca in patru ani vanzarile Lamborghini si Ferrari. Cel putin aceasta este viziunea directorului general al producatorului auto rus, Nikolai Fomenko. Fabrica de asamblare, situata in apropiere de Moscova, are o capacitate de 300 de unitati pe an, care poate fi extinsa la doua mii de unitati, potrivit cotidianului Vedomosti, citat de RIA Novosti. Integral in Adevarul.

Romania, in topul statelor cu cele mai mari spatii comerciale noi. Criza i-a facut pe dezvoltatorii imobiliari sa franeze investitiile in spatii comerciale noi, insa Romania ocupa locul sapte in topul statelor cu cel mai puternic avans al cresterii suprafetelor de spatii comerciale. In primele 6 luni ale acestui an, la nivel european au fost inaugurate 64 de centre comerciale. In functie de ritmul de crestere al suprafetelor inchiriabile, pe primele locuri se plaseaza Rusia, Bulgaria si Turcia. Romania s-a clasat pe locul al saptelea, dintr-un numar de 34 de state, cu aproximativ 120.000 de metri patrati de spatii noi, potrivit unui studio realizat de Cushman & Wakefield. Integral pe EvZ.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro