UPC Romania a pierdut circa 70.000 de clienti, iar veniturile au crescut usor cu 1% in trimestrul doi din 2010
UPC Romania avea un numar total de peste 1,17 milioane abonati in al doilea trimestru al acestui an, in scadere cu 5,5% (69.700 abonati) fata de acelasi trimestru al anului trecut si cu 3,3% (40.700 abonati) fata de trimestrul precedent al acestui an, arata datele prezentate miercuri de grupul Liberty Gobal. Severina Pascu, director financiar al companiei, sustine ca in trimestrul doi din acest an veniturile totale ale UPC pe piata locala au crescut usor cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda conditiilor economice defavorabile.
„In trimestrul doi 2010, totalul veniturilor UPC Romania au avut o crestere usoara (1%) raportat la aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda conditiilor economice defavorabile insotite de nesiguranta si dezechilibrele survenite ca urmare a masurilor fiscale din ultimele luni. Totusi, putem observa o scadere a bazei RGU (n.r unitati generatoare de venit) cu 3,1% fata de acelasi trimestru din 2009”, a precizat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.
- UPC Romania a ajuns la 258.000 abonati la serviciile de televiziune digitala, la sfarsitul lui iulie 2010
In trimestrul doi al acestui an, numarul total de clienti al UPC a insumat peste 1,17 milioane abonati, in scadere cu 5,5% (69.700 abonati) fata de acelasi trimestru al lui 2009. In trimestrul mentionat, operatorul de comunicatii prin cablu a ajuns la 254.000 abonati la serviciile de televiziune digitala, in crestere fata de 179.600 abonati in trimestrul similar al anului trecut. Numarul abonatilor la serviciile de televiziune analogica insa a scazut de la 912.200 abonati in trimestrul doi al lui 2009 la 737.100 abonati in trimestrul incheiat in iunie 2010.
„In ceea ce priveste serviciul de televiziune analogica se observa o diminuare a bazei de clienti, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acest lucuru se datoreaza si efortului sustinut de migrare la televiziunea digital. Dar in acelasi timp odata cu deprecierea nivelului de trai, s-a putut observa si o modificare a comportamentului romanilor tradusa prin renuntarea la anumite servicii.(…) La nivel local, s-a remarcat de asemenea si migrarea anumitor clienti catre operatori cu preturi mai mici pentru un continut TV mai restrans¬, a mai spus Severina Pascu.
Oficialii UPC Romania spun insa ca la sfarsitul lunii iulie din acest an, compania a mai castigat 4.000 de clienti la televiziunea digitala, atingandu-se astfel cifra de 258.000 abonati, precum si 1.500 de clienti pe segmentul de televizuine High Definition (HD), numarul total al acestor abonati ajungand la 13.500 utilizatori.
Rezultatele se datoreaza, spun reprezentantii UPC, ofertei lansate cu ocazia difuzarii Campionatului Mondial de Fotbal FIFA World Cup 2010, in cadrul careia atat clientii existenti, cat si noii abonati puteau primi o serie de facilitati la plata pachetului achizitionat, dar si un serviciu gratuit la alegere.
In trimestrul doi al lui 2010, numarul de clienti UPC Romania la serviciile de internet a crescut la 263.500 abonati fata de 250.700 abonati in acelasi trimestru al lui 2009. De asemenea, pe segmentul de telefonie fixa numarul total de abonati a crescut la 147.400 clienti in trimestrul doi al lui 2010 fata de 140.500 abonati in acelasi trimestru al anului trecut.