Subiectele Zilei: Rudele tinerei ucise isi amintesc si azi cuvintele tatalui: Nicusor a omorat-o pe Doinita ca pe un caine; Emanatii Revolutiei: parlamentarii martiri; Premiera la Gara Basarab. Cum a ajuns trollerul de Budapesta sa concureze papornita de Alexandria; De ce s-au mutat fitele de Dorobanti in centrul vechi
Emanatii Revolutiei: parlamentarii martiri. Figuri celebre din politica romaneasca au la mana patalama de revolutionar. Multi au iesit din case dupa fuga lui Ceausescu, din 22 decembrie, iar majoritatea au facut Revolutie in orase de provincie in care nu s-a tras nici macar un singur glont. Vasile Blaga la Stei, Radu Berceanu la Craiova, Toni Grebla la Tg.-Jiu, Petre Movila la Iasi, Vasile Nistor la Bacau, Gheorghe Marcu la Botosani s.a.m.d. au iesit in strada abia dupa ce evenimentele majore se consumasera. Traseul lor este interesant: au intrat imediat in sediile consiliilor populare, au devenit membri CFSN sau chiar lideri locali ai Frontului, dupa care au avansat rapid in politica. Dosarele lor sunt tinute la secret de Secretariatul de Stat pentru Problemele Revolutionarilor, desi ne aflam in plin proces de reevaluare a certificatelor, anunta EVZ.
Aerosmith la Bucuresti: masinaria inepuizabila de Rock. Vineri, la lasatul serii, Zone Arena fremata. Nemtii de la Reamonn isi terminasera recitalul, iar multimea se pregatea pentru „balamucul” de dupa. Putin dupa ora 21, din boxe a inceput sa rasune celebrul indemn al lui Dylan, precedentul „chirias” al locului: „Everybody Must Get Stoned”. Rockerii care umplusera spatiul au stiut ca pentru a se face „praf” n-au nevoie de nicio substanta interzisa, atata vreme cat intra pe mainile lui Steven Tyler si ale gastii lui demente. Si asa a fost. Show-ul Aerosmith din 18 iunie 2010 avea sa scoata din fiecare spectator animalul caruia nu-i prieste nici lumina zilei, nici spatiul anost al biroului. Diabolicul „Living on the Edge” si melancolicul „Falling in Love”; „Crazy”, „Cryin'” si „I Don’t Want to Miss a Thing”, favoritele celor cu naturel simtitor; „Love in an Elevator”, „Pink”, „Sweet Emotion”, „Rag Doll” ori „Jaded”, tocmai bune pentru amatorii de distractie si cei carora nu le e strain termenul „pervers”. Pentru hedonisti si pentru cei care pun pret pe lucruri serioase; pentru superficialii asumati si pentru cei care au vreme sa caute dincolo de suprafata, pentru toti a existat cate ceva de ascultat, cu care sa rezoneze, scrie Gandul.
Spaimele membrilor „second-hand” ai UE. Masurile impotriva crizei economice decise exclusiv de mai marii UE schimba insasi natura Uniunii. Tinute la distanta de schimbare, tarile din afara zonei euro se tem sa nu devina membri de mana a doua. Cand Spania, care prezideaza in prezent Uniunea Europeana, a lansat un apel in ianuarie 2010 pentru consolidarea cooperarii economice in cadrul Uniunii si pentru sanctiuni impotriva statelor prea indatorate, premierul Zapatero a fost luat peste picior. Dar, la scurt timp dupa ce virusul crizei a devenit o amenintare pentru intreaga zona euro, coordonarea a devenit o idee foarte populara la Bruxelles. „Crizele sunt cele mai bune acceleratoare pentru reforme”, spun astazi diplomatii europeni. Singurul dezavantaj este ca reformele viitoare pot sparge UE in cluburi de tari mai mult sau mai putin integrate, iar „noi” tari membre trebuie sa lupte pentru a evita retrogradarea la categoria a doua, informeaza Romania Libera.
„Epopeea” lui Mailat: „Sunt ca un ac in carul cu fan”. Dupa ce instanta suprema italiana a hotarat sa-l tina in puscarie pentru tot restul vietii, romanul isi povesteste – intr-o serie de scrisori trimise pe adresa redactiei – anii nenorociti, dar liberi. „Ergastol inseamna puscarie pentru toata viata, pana la moarte. Numai daca esti foarte bolnav sau norocos vei putea iesi peste 25 de ani. Imi pare rau sa-ti spun asta, dar tu ai fost cel care mi-a cerut sa fiu sincer.” E o scrisoare cu antet, datata 7 septembrie 2009. Sunt cu totul 31 de randuri scrise la calculator, intr-un cabinet de avocatura cu mobila eleganta, la ultimul etaj al unei cladiri din Roma. Avocatul Piero Piccinini ascute cuvantul ca pe bisturiu: taietura rezultata e adanca, dar abia se simte. „Este mai comod pentru ei (judecatorii italieni – n.r.) sa lase lucrurile asa cum sunt”, anunta EVZ.
Premiera la Gara Basarab. Cum a ajuns trollerul de Budapesta sa concureze papornita de Alexandria. Suprematia de zeci de ani a papornitelor de rafie coborate din personalul de Alexandria se simte, in aceste zile, amenintata in Gara Basarab de un intrus: valiza pe roti din rapidul international Pannonia. Multe trenuri personale cu banchete de musama crestata sau inscriptionata cu diverse „mesaje” de navetistii plictisiti si, din cand in cand, cate un accelerat. Acestea sunt garniturile care de zeci de ani vin sau pleaca din Gara Basarab. Nimeni nu-si aminteste sa fi vazut vreodata aici un rapid, daramite un Intercity sau tren international. Integral in Gandul.
Autostrada Bucuresti-Pitesti trece prin Focsani. Noul Plan Urbanistic General (PUG) al Focsaniului, postat pe site-ul Primariei si realizat de firmele Protelco SRL si Altrix Arhitect SRL din Bucuresti, este de fapt un proiect copiat ca la indigo din PUG-ul Pitestiului. De altfel, aceleasi firme au facut ambele documente, la fel ca si PUG-ul Ploiestiului. Asemanarile flagrante dintre cele doua planuri arata ca proiectantul a lucrat dupa un text unic, in care doar a inlocuit „Pitesti” cu „Focsani”. Problema este ca in cele doua localitati exista diferente geografice, culturale si economice mari, iar ideea firmelor bucurestene a dus la o situatie de tot rasul. Astfel, toate plansele postate pe site contin elemente de cartografiere preluate de la Pitesti, iar rezultatul face praf toate notiunile de geografie cunoscute. Un exemplu ar fi aparitia autostrazii Bucuresti-Pitesti, care, potrivit autorilor planului, trece si pe la Focsani! De asemenea, raul Arges isi gaseste corespondent in raul Vrancea, rau de care nu a auzit inca nimeni, pentru simplul fapt ca nu exista! In fine, in toate machetele este prezentat faptul ca Focsaniul se termina la limita administrativa a municipiului Pitesti, informeaza Adevarul.
Dumitru Costin, in primul interviu dat dupa demisie: Razboiul pe 2010 este pierdut! Dumitru Costin ne-a acordat primul interviu dupa ce si-a depus demisia de la conducerea Blocului National Sindical. In mare, el sustine ca mentinerea masurilor privind reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor este si un esec al sau, personal. Da si cateva detalii interesante despre ce a dus la acest esec. Cel mai dramatic detaliu, stiut de toti, este ca anul acesta nu mai exista nici o sansa pentru a recupera taierile de salarii, scrie Puterea.
De ce s-au mutat fitele de Dorobanti in centrul vechi. In miez de criza, fara sa-si mai permita sa arunce bani cu lopata, mondenii Capitalei descopera rafinamentul mostenirii culturale din centrul istoric. Monica Columbeanu, Mugur Mihaescu sau Catalin Botezatu coboara din paginile tabloidelor in praful si aglomeratia centrului vechi. Odata cu ei, o multime de tineri cu bani abandoneaza zonele „de fite” si vin sa se distreze printre boemi. Carciumarii se conformeaza cererii si deschid printre ruine terase pretentioase si scumpe, la fel ca cele care in alte zone trag obloanele, anunta Romania Libera
Rudele tinerei ucise isi amintesc si azi cuvintele tatalui: Nicusor a omorat-o pe Doinita ca pe un caine! Urmand dezvaluirile facute de Erwin Wickert, fost ambasador al Germaniei Federale (1971-1976) in Romania, prezentate ieri, in exclusivitate, de Libertatea, reporterii nostri au luat legatura cu rudele Doinei Hilmu, tanara ucisa pe trecerea de pietoni de Nicu Ceausescu, baiatul scandalagiu al cuplului dictatorial. 4 iunie 1972, ora 13.30, Bucuresti, intersectia strazii Arhitect Ion Mincu cu bulevardul Aviatorilor. Doina Hilmu, o fata de aproape 18 ani, studioasa si singura la parinti, traverseaza regulamentar, cu gandul la ce mai ramasese din acea duminica frumoasa de vara. Din nefericire, soarele si cerul senin au fost ultimele lucruri pe care Doinita a apucat sa le mai vada pe lumea asta. Izbita in plin de o masina care rula cu 140 de kilometri/ora, tanara a murit pe loc, langa Statuia Aviatorilor. La volan, in rolul ucigasului, era Nicusor Ceausescu. Niculina, sotia lui Gheorghe Raschitor, soferul lui Nicu Ceausescu, cel care a fost obligat sa preia vina accidentului, a confirmat ieri dezvaluirile publicate ieri de ziarul nostru: Nicu Ceausescu a facut accidentul, el a omorat-o pe fata. Atunci i-a cerut volanul sotului meu, ce era sa zica barbatul meu, putea sa-l refuze? Gheorghe a facut un an si 3 luni puscarie, desi fusese condamnat la 3 ani si 6 luni la inceput. Nu ne-a ajutat cu nimic Nicu, cu ce sa ne ajute? Aveam un copil de 11 luni, nici nu stiti ce greu mi-a fost sa-l cresc singura, cu sotul la inchisoare. Nicu a facut accidentul, iar sotul meu a platit pentru asta!. Integral in Libertatea.