Business Report: Unde sa te muti in Bucuresti. Zona de Est; Cat mai valoreaza imobilele ipotecate la banci? Mai bine sa nu stim!; Start la „Rabla 3”
Cat mai valoreaza imobilele ipotecate la banci? Mai bine sa nu stim! Bancile nu mai vor sa reevalueze periodic imobilele aduse ca garantii pentru credite, ci doar la acordarea imprumuturilor sau la executarea proprietatilor in cazul rau-platnicilor. Reflectarea noii valori diminuate in fiecare an da peste cap bilantul bancilor care au acceptat astfel de garantii supraevaluate. Creditele respective trebuie trecute intr-o categorie superioara de risc, iar bancile trebuie sa blocheze sume suplimentare pentru provizioane. Specialisti ai Bancii Nationale analizeaza acum varianta evaluarii acestor garantii doar la acordarea creditului si la executare, eliminand evaluarile periodice facute la fata locului, scrie Capital.
Unde sa te muti in Bucuresti. Zona de Est. Cu cele 3.057 locuinte livrate in 2009, zona de Est a Capitalei, in special cartierul Titan, conduce piata rezidentiala in ceea ce priveste oferta de apartamente noi. In Titan si imprejurimi, pretul minim pe mp este de circa 770 euro, cel maxim fiind de 2.000 de euro, dar tendinta e clara de scadere si daca dezvoltatorii nu au avant la a mai taia acolo cativa euro, vara si lentoarea obisnuita a perioadei, adaugata la efectele crizei, vor fi probabil suficiente ca la toamna sa vedem un pret mediu de maximum 1.000 de euro, de la circa 1.120 cat este acum, scrie Business Cover.
Cele mai importante probleme de vanzari ale start-up-urilor. Start-up-urile conduse de antreprenori specialisti dar fara cunostinte de marketing si vanzari sau care stapanesc putin aceste notiuni sunt cel mai predispuse la probleme. De asemenea, lipsa credibilitatii si a agentilor de vanzari pregatiti, precum si dorinta de a vinde mai mult sunt motive care duc la falimentul a noua din zece afaceri in primii cinci ani. La acestea se mai adauga si lipsa unui plan de afaceri initial, faptul ca nu exista suficient capital de start, managementul riscului este defectuos iar concurenta este ridicata si cu un inalt nivel de specializare, scrie Startup.ro.
Impotenta nationala. Bugetul nu se alimenteaza doar cu taxe si impozite. Mai exista ceva: dividendele statului. Statul detine un numar mare de companii nationale si regii autonome (fara sa mai pomenesc ca statul detine pozitii majoritare ori pachete de control in numeroase societati comerciale). In majoritatea lor, sunt afaceri de monopol – de la sare, pana la electricitate, trecand prin transportul public si imbunatatirile funciare. Ei bine, este de neconceput ca o afacere de monopol acoperind teritoriul national sa fie neprofitabila. N-am auzit sindicatele ca ar fi dispuse sa participe la un program de rentabilizare a monopolurilor statului. N-am auzit patronatele ca ar fi dispuse sa faca afaceri furnizand business-planuri si management pentru monopolurile statului, scrie Bursa.
Cum se achizitioneza o masina noua. „Arta” negocierii in showroom. In cele mai multe cazuri, personalul de vanzari aplica doua strategii de baza. Prima – „Va putem oferi un discount special numai daca veti cumpara astazi/saptamana/luna aceasta!” In multe cazuri s-ar putea ca aceasta oferta sa nu fie reala, iar dealerul respectiv doar sa incerce astfel sa-si atinga targetul de vanzari in luna respectiva. Pe de alta parte, oferta poate fi reala, in cazul in care este vorba de o lichidare de stoc, pentru un model care iese din fabricatie. Dar chiar si asa, o reducere poate fi in continuare oferita. A doua strategie incarca sa convinga potentialul client ca agentul de vanzari este de partea lui – „Va putem oferi un discount, dar trebuie sa discut inainte cu directorul”. Este doar o simpla strategie pentru a „calma” dorinta clientului de a cere un discount suplimentar, scrie Ziarul Financiar.
Fidelizarea clientilor & tipuri de loialitate. Castigarea fidelitatii unei persoane, astfel incat aceasta sa mearga cu masina cincisprezece minute in plus pana la magazinul preferat, sa plateasca un pret mai mare pentru marca de produs preferata sau sa treaca cu vederea micile greseli comise de o companie, este un demers lung care presupune multa implicare. Scara fidelitatii este un grafic simplu care evidentiaza nivelul de fidelitate a clientilor, fiecare treapta reflectand un nivel superior al atasamentului si comportamente de cumparare mai profitabile: Cunoastere * Interes * Preferinta * Cumparare * Satisfactie * Pastrare * Afinitate * Sustinere. Aspectele de ordin financiar ce rezulta din atragerea si mentinerea unor clienti fideli sunt si ele extrem de importante, scrie Excellence Club.
Bancherii renunta la BlackBerry. Grupul britanic Standard Chartered inlocuieste smartphone-urile BlackBerry, in prezent platforma preferata de comunicatii mobile a bancii, cu iPhone, decizie care ar putea conduce la trecerea a zeci de mii de clienti de la firma canadiana Research In Motion la Apple. „Este o masura care afecteaza tot grupul, atat bancile wholesale, cat si cele consumer, din intreaga lume”, a declarat un purtator de cuvant din Singapore al Standard Chartered, banca din Marea Britanie si axata in principal pe dezvoltarea pe pietele asiatice, scrie Capital.
Cascade Group, parteneriat cu Avrig 35 pentru un proiect de 750 milioane euro. Cascade Group a anuntat ca in planurile sale de viitor intra o investitie de 750 milioane de euro intr-un proiect mixt, dezvoltat in parteneriat cu Avrig 35, in zona de sud-est a Bucurestiului. Pe site-ul dezvoltatorului este pomenit proiectul despre care vorbea la inceputul anului Alexandru Hergan (Avrig 35), care ar urma sa includa un mall, imobile office si blocuri de locuinte, cu suprafata de teren alocata de 30 de hectare si amplasata in apropierea bulevardului Theodor Pallady, scrie Business Cover.
Start la „Rabla 3”. Programul scoate piata auto din impas. Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a inceput de astazi sa distribuie cea de-a treia serie de tichete din programul de stimulare a innoirii parcului auto national. Astfel, cei care nu au apucat sa-si caseze masina vor mai avea la dispozitie inca 50.000 de vouchere, in valoare de 3.800 de lei fiecare. In plus, alti producatori vor fi invitati sa intre in program, scrie evz.ro.
Mercedes dezvolta noi sisteme automatizate de asistare la condus. Mercedes-Benz lucreaza la dezvltarea unor noi sisteme automatizate de condus pentru a ajuta la crearea unor mecanisme mai bune de asistare a soferilor care aleg sa achizitioneze viitoarele lor masini de serie. ,,Cu ajutorul viitoarelor sisteme de asistare la condus, vom fi capabili sa ne adresam chiar si celor mai complexe situatii de trafic, reducand astfel pericolul producerii de accidente in locurile ‘fierbinti’ precum intersectiile”, spune directorul executiv al departamentului de inginerie de la Daimler, Bharat Balasubramanian, scrie StiriAuto.