Jaguar si Chevrolet recheama masini in Romania pentru o serie de posibile defecte, de la centuri de siguranta pana la baterie
Jaguar desfasoara prin intermediul importatorului pentru Romania Premium Auto mai multe actiuni de rechemare in service pentru modelul XF pentru cateva posibile probleme, precum ineficienta centurilor de siguranta spate sau oprirea motorului in timpul mersului. Si Chevrolet are in desfasurare actiuni de recall pentru o serie de loturi din modele Captiva, Cruze si Spark la care pot aparea probleme la baterie, dar si la conducta de alimentare de la rezervorul de combustibil.
Jaguar
Posesorii modelului XF au fost chemati in service pentru mai multe actiuni de recall. Astfel, 87 de masini sunt verificate pentru posibile probleme la centurile de siguranta spate, la service ambele sunt verificate daca se rotesc liber, actiunea durand cam 30 de minute.
Alte 19 masini XF sunt verificate intr-o alta campanie de recall unde „defectul se manifesta prin functionarea necorespunzatoare a difuzorului instrumentelor de bord„, remediul fiind /Instalarea unui nou soft la modulul instrumentelor de bord.
Un lot de alte 13 masini vor fi verificate pe motiv ca exista riscul opririi motorului in timpul rularii. Actiunea de corectare consta in instalarea unui nou soft la modulul electric pompa combustibil
Chevrolet
La marca din grupul GM paleta de modele rechemate este mai diversa si numarul de masini afectate este mai mare.
Astfel, 837 de SUV-uri Captiva vandute in ultimii patru ani au fost rechemate deoarece compania a descoperit ca la un anumit numar de autoturisme cuplajul cardanic articulat al coloanei de directie se poate decupla de axul casetei de directie in anumite conditii de trafic.
„Au fost trimise scrisori in legatura cu aceasta campanie tuturor utilizatorilor de autoturisme afectate, pentru a se prezenta la cel mai apropiat Reparator Autorizat Chevrolet in vederea costatarii si remedierii gratuite a acestei probleme. Durata interventiei este de aproximativ 20 minute, se verifica in prealabil daca autoturismul a fost deja reparat, daca a fost reparat nu se verifica pozitionarea cuplajului cardanic in raport cu axul casetei de directie. Nu necesita inlocuiri de piese. Actiunea a inceput in data de 2 aprilie 2010 si nu are termen limita„, precizeaza Chevrolet.
Si 25 de masini Spark, cel mai mic model al marcii, fac obiectul unei rechemari. Compania spune ca exista posibilitatea blocarii partiale a dispozitivului de fixare a centurii de siguranta pentru scaunele din fata. Sunt vizate masini produse in 2009 si 2010, proprietarii au fost chemati pentru o interventie care va dura 20 de minute si in care se inlocuiesc partile fixe ale centurilor de siguranta. Actiunea a inceput toamna trecuta.
Un numar de sub 100 de masini modelul Cruze au facut obiectul a doua actiuni de recall. Astfel, 58 de automobile echipate cu motor pe benzina au fost chemate la verificari din cauza ca bateria poate sa fie defecta si sa prezinte scurgeri de acid. Bateria este afectata din cauza montajului robotizat din fabrica. Producatorul precizeaza ca „durata interventiei este de aproximativ 30 minute, se verifica in prealabil daca autoturismul a fost deja reparat, daca nu, se inlocuieste bateria. Actiunea a inceput in data de 22 martie 2010 si nu are termen limita.
La alte 29 de masini Cruze echipate cu motorul 1.8 DOHC, exista posibilitatea detasarii furtunului conductei de alimentare combustibil de teava rampei de injectie. „Cauza este sertizarea slaba a furtunului de alimentare. Motorul nu porneste si clientul poate simti miros de benzina. Rata de incidenta estimata este de 6 unitati la 1000 ( 0,6 %)„, precizeaza Chevrolet. Remediul se aplica deja si consta in inlocuirea conductei de alimentare de la rezervorul de combustibil pana la rampa de injectie. Actiunea a inceput in data de 15 februarie 2010 si nu are termen limita.
Rechemarea in service, cunoscuta si sub numele de recall, este o operatiune efectuata des pe pietele auto de traditie, fiind o dovada ca producatorii se gandesc la siguranta soferilor. Recall nu inseamna neaparat masini stricate, si nici retragerea de pe piata a unor automobile. Sunt cazuri in care mai putin de 1% dintre masinile chemate au un defect.