Când va fi inaugurat kilometrul 1.000 de autostradă în România? Turcii sunt în cărți să atingă borna simbolică cu un tronson din Autostrada Transilvania
Compania turcă Nurol lucrează pe un tronson din Autostrada Transilvania și are toate șansele să îl termine în curând, astfel încât odată cu deschiderea traficului România ar depăși practic borna de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză – autostrăzi și drumuri expres.
„Nurol pe Autostrada A3 este în continuare în cărți pentru borna de 1000 km”, anunță Asociația Pro Infrastructura care a filmat din dronă toți cei 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.
Contractul de 80 de milioane de euro cu turcii de la Nurol a fost semnat în septembrie 2020, iar ordinul de începere a fost semnat în februarie 2021 cu termene de 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Astfel, termenul oficial de finalizare a fost februarie 2023, dar e clar că lucrările au întârziat, iar CNAIR nu a anunțat oficial dacă au acordat sau nu extensii de timp constructorului.
- „Ceea ce interesează în ultimă instanță pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.
- „Inaugurarea acestui scurt tronson va coincide cu atingerea bornei simbolice de 1000 kilometri de autostradă și drum expres veritabil, în condițiile în care „competitorii” pentru „trofeu”, turcii de la Alsim Alarko, se mișcă foarte greu pe lotul 2 al A0 Sud, existând riscul să se lungească spre finalul verii sau chiar până în toamnă”, mai adaugă asociația.
„România are nevoie de 3.000 de km de autostradă”
România are nevoie de aproximativ 3000 kilometri de autostradă și drum expres pentru o rețea decentă, apreciază Pro Infrastructura.
În momentul de față țara noastră are în folosință 995km de autostradă și drum expres.
„Avem contracte de lucrări semnate pe 669 km cu o valoare totală de peste 8,6 miliarde euro și licitații de lucrări în derulare pe alți aproape 272 km cu un cost estimat total de peste 4,5 miliarde euro”, notează Asociația.
A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău
Lungime: 13,55 km
Constructor: NUROL INSAAT VE TICARET S.A
Valoare: 384.14 MIL. LEI FARA TVA
Contract semnat: Septembrie 2020
Lucrări începute: august 2021
Termen de finalizare: Q2-Q3 2023
Stadiu fizic (martie 2023): 71%
Pe acest lot turcii de la Nurol realizează un nod rutier la Nușfalău, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată. Pentru deschiderea traficului e nevoie, însă, de o descărcare provizorie la capătul dinspre Suplacul de Barcău (la Porț).
CITEȘTE ȘI:
- VIDEO Tronsonul de autostradă de lângă București unde românii de la UMB au luat viteză: Deja e asfalt pe mare parte din lot
- VIDEO Primul drum construit de chinezi în România, un eșec. Trebuia inaugurat acum, dar lucrările nu au ajuns nici măcar la jumătate
- VIDEO Primii kilometri de drum expres din Ardeal: Cum arată acum șoseaua care ar putea fi gata anul acesta și de ce s-au blocat lucrările parțial
- Veriga lipsă din Autostrada Transilvania: Vom avea o surpriză să fie gata în 2023? „Foarte dificil, dar nu imposibil” / Cum arată acum – VIDEO