Studiu: Institutiile media din Romania vor sa se dezvolte in online. In medie, numai una din cinci ar plati integral pentru instruirea angajatilor in jurnalism online
Cele mai multe institutii media din Romania au intentia sa se dezvolte in mediul online, unde sunt prezente deja 90% dintre acestea. Totusi, cele mai multe redactii nu au organizat, pana acum, programe de instruire in jurnalism online si, desi managerii sunt interesati de asemenea programe, doar 22% sunt dispusi sa plateasca integral costurile pentru instruirea conducerii redactiilor si doar 17% pentru instruirea jurnalistilor, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent in colaborare cu Clubul Roman de Presa si Asociatia Patronala a Editorilor Locali.
Studiul „Jurnalism non-linear: perceptii asupra nevoilor de instruire in mediul online ale mass media romanesti” este o cercetare cantitativa referitoare la asteptarile jurnalistilor si oportunitatile pe care mediul online le poate oferi presei din Romania. Chestionarul a fost completat de aproape 50 de manageri editoriali sau noneditoriali si de aproape 130 de jurnalisti.
Potrivit studiului:
- in cele mai multe redactii care au raspuns chestionarului exista intentia de dezvoltare in mediul online. 90% dintre redactii sunt prezente in online, jurnalistii si editorii adaugand texte si imagini pe paginile de internet ale institutiilor media respective
- 61% dintre redactiile participante la studiu spun ca publica informatii online si printr-un mediu traditional (TV/radio/print), 29% – doar online, iar 8% – doar printr-un mediu traditional
- Doar 24% au organizat cursuri de jurnalism online in interiorul redactiei si doar 21% au trimis jurnalisti la cursuri specializate
- 63% dintre redactii spun ca sunt interesate in mare sau foarte mare masura sa-si instruiasca managerii in domeniu, dar numai 22% dintre redactii sunt dispuse sa plateasca integral pentru pregatirea managerilor
- 75% spun ca sunt interesate de instruirea jurnalistilor in jurnalism online in mare sau foarte mare masura, dar numai 17% spun ca ar plati integral pentru cursurile de specialitate
- 15% dintre managerii de presa sunt de acord total iar 44% de acord partial cu ideea ca presa tiparita va continua sa fie mai profitabila decat media online in Romania, in viitorul apropiat. 48% sunt de acord total ca editiile print nu vor disparea in viitorul apropiat, iar 33% sunt de acord partial cu aceasta idee
- intrebati daca piata de publicitate ofera sau nu pretul corect pentru audientele online, 53% dintre manageri spun ca pretul ar trebui sa creasca, 9% spun ca pretul este corect, 15% – ca pretul ar trebui sa scada, iar 23% – nu stiu/nu raspund
- 35% dintre respondentii jurnalisti spun ca au urmat cursuri de jurnalism online
- 89% dintre jurnalisti se declara interesati in mare sau foarte mare masura de jurnalismul online
Vezi atasat studiul CJI-CRP-APEL