Sari direct la conținut

Explicatiile esecului Logan in India

HotNews.ro

Vanzarile de masini pe platforma Logan au crescut in ultimii ani in aproape toate regiunile, insa India a fost o exceptie, iar Logan berlina este un esec pe acea piata, vanzarile scazand masiv. Un produs care clientului european i s-a parut interesant nu s-a bucurat de aceleasi aprecieri in India unde masina este mai scumpa decat in Romania, e taxata suplimentar fiindca nu este de clasa mica si nici designul nu a mai fost improspatat. Intra in articol pentru a afla de ce Logan-ul merge tot mai rau in India.

Vineri Renault a anuntat ca iese din compania mixta pe care a fondat-o cu producatorul indian Mahindra pentru a produce Logan in tara asiatica. Cele doua companii au batut palma in 2005 cand criza era departe iar sperantele erau mari: sa se vanda 50.000 de masini Logan pe an in India. Totusi, in cel mai bun an vanzarile au fost sub 30.000, apoi au scazut la 13.000, ca acum sa fie in jurul a 5.000 de unitati anual.

O masina care in Europa a atras multi clienti nu a fost la fel de bine privita pe piata indiana. In primul rand Logan a fost dezavantajata de taxele aplicate de guvernul indian incepand cu 2006. Astfel, masinilor mai mici de patru metri lungime li se aplica o taxa de 10% din valoare, insa la modele precum Logan, care are 4,23 metri lungime, taxa care se aplica la iesirea din fabrica era de 22% din valoare. Pretul masinii a fost tinut sus si de faptul ca o serie de componente cheie sunt importate. Consecinta a fost ca Logan berlina costa in showroom-urile indiene peste 7.500 de euro si asta intr-o tara unde cel mai ieftin model Ford nou costa sub 6.000 de euro si unde exista mai multe modele la preturi asemanatoare.

Logan nu a fost perceputa ca o masina low-cost in India iar acesta nu a fost singurul dezavantaj. Desi Mahindra detinea 51% din compania mixta cu Renault, indienii nu au putut aduce modificari design-ului, astfel ca modelul a devenit neatractiv pentru clientii care si-l permiteau. In plus, masinii nu i s-a facut reclama la fel ca in pietele unde Logan mergea bine: s-a insistat prea putin pe faptul ca Logan este masina redusa la esenta, este strict ce iti trebuie, portbgaj mare, fiabilitate, raport calitate pret extrem de bun.

Mahindra a tot insistat sa fie lansata pe aceeasi platforma o masina mai mica de patru metri, astfel incat dezavantajul legat de taxele mari sa dispara. Insa nu s-a ajuns la nicio intelegere, iar rezultatul este ca Renault iese din compania mixta. Insa Mahindra va continua sa produca Logan, componentele care acum sunt aduse din afara vor ajunge sa fie furnizate pe plan local, iar un avantaj tine si de faptul ca Mahindra va avea acum libertatea sa scoata un model mai mic si sa lucreze si la partea de design.

Renault – Nissan nu iese de pe piata indiana, ci isi consolideaza pozitia fiindca a inaugurat o uzina care incepe curand productia modelului Micra, iar pana in 2012 alte patru modele vor urma.

Piata auto indiana merge tare, in anul fiscal aprilie 2009 – martie 2010 vanzarile urcand cu 26%, spre doua milioane de unitati. Incluzand si vanzarile de motociclete, scutere si vehicule comerciale, in aceeasi perioada in India s-au comercializat peste 12 milioane de unitati.

Surse: India Today, Business Standard India, Financial Times

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro