Ultimele cifre BRAT: Click, Libertatea si Adevarul au avut cele mai mari vanzari in T4 2009
Click!, Adevarul si Jurnalul National sunt singurele ziare care au inregistrat cresteri ale vanzarilor medii pe zi in ultimul trimestru al anului trecut, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, potrivit ultimelor rezultate BRAT. Sustinut de ample campanii de carte, Adevarul se situeaza pe locul trei in clasamentul tirajelor, dupa Click si Libertatea. Iar ziarele vandute de Ringier lui Bobby Paunescu, Evenimentul Zilei si Capital, au inregistrat in T4 2009, comparativ cu T4 2008, scaderi substantiale din punct de vedere al vanzarilor medii pe zi.
Academia Catavencu, saptamanal de unde saptamana aceasta o buna parte din redactie si-a anuntat plecarea pentru a infiinta o noua publicatie de satira, a avut in ultimul trimestru al anului trecut vanzari medii pe zi de 30.000 de exemplare, comparativ cu o medie de 28.600 in T4 2008.
In luna decembrie 2009, Adevarul a depasit tabloidul Libertatea ca vanzari medii pe aparitie, avand 158.800 exemplare vandute in medie pe zi, comparativ cu 153.800 in cazul ziarului editat de Ringier.
Ziar – Vanzari medii pe editie T4 2009 – Vanzari medii pe editie T4 2008
Click! – 235.000 – 160.100
Libertatea – 164.600 – 235.500
Adevarul – 135.500 – 61.400
Cancan – 77.200 – 109.300
Jurnalul National – 63.000 – 58.600
Gazeta Sporturilor – 52.600 – 81.800
Pro Sport – 45.000 – 52.100
Romania libera – 42.500 – 53.100
EvZ – 32.300 – 43.900
Gandul – 14.400 – 19.800
Academia Catavencu – 30.000 – 28.600
Ziarul Financiar – 15.900 – 17.500
Financiarul – 7.500 – 5.400
Saptamana Financiara – 29.400 – 39.400
Capital – 18.600 – 31.900
Business Magazin – 10.800 – 11.000
Money Express – 4.200 – 5.000
Forbes – 8.900 – n/a