Lucrări de 82 milioane de lei pentru creșterea vitezei trenurilor între București și Pitești
CFR SA a semnat contractul în valoare de 82 milioane lei, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe 21 de km de pe linia CF București – Pitești. Între cele două orașe trenurile fac cam o oră și 45 de minute, media de viteză fiind de 62 km/h și viteza maximă, 100 km/h.
Sunt 13 perechi de trenuri pe zi pe sens între cele două orașe, iar cele mai rapide fac o oră și 35 de minute. Pe cei 21 km unde se vor face lucrări de reînnoire viteza maximă va urca la 120 km/h.
Linia este parte a magistralei 101, București – Pitești – Slatina – Piatra Olt pe care vitezele medii nu au fost cu mult mai mari nici în perioadele faste ale căii ferate.
Este primul dintre cele trei contracte pentru lucrări de reînnoire finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ce spune CFR SA
Sucursala Regională CF Craiova și Asocierea Strabag – Metabet CF SA au semnat astăzi contractul pentru execuția lucrărilor de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești, intervalul Călinești – Golești – Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.
Valoarea contractului, cu o durată de implementare de 18 luni, este de 82.131.439,74 lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe cei 21 km CF, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.
Lucrări de înlocuire
- șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale,
- cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri)
- contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri
- traverse de beton complet echipate
- dale elastice pentru treceri la nivel
- material mărunt, piatră spartă
- realizarea căii fără joante
Scopul lucrărilor de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 21 km CF este aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.
Lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe un alt tronson, Chitila – Golești, pe o lungime totală de 196 km CF, vor fi executate în cadrul celor două loturi licitate de SRCF București, cu o valoare totală estimată de 663 milioane lei și care în prezent se află în etapa de evaluare a celor 4 oferte depuse.