Sari direct la conținut

VIDEO CNA a interzis difuzarea clipului publicitar pentru chipsurile Lay's 

HotNews.ro

CNA a interzis, marti, difuzarea spotului publicitar „Fii pe faza – Lay’s” pe televiziuni, pana la refacerea acestuia intr-o formula care sa fie in acord cu legea audiovizualului, potrivit unui comunicat al institutiei. Decizia forului vine ca urmare a mai multor sesizari, potrivit carora clipul ar apela la „stereotipuri sexiste la adresa femeilor”, promovand, in acelasi timp, frumusetea prin chirurgie plastica.

Printre reclamanti se numara deputatul PNL Cristina Ancuta Pocora, presedinta Comisei pentru egalitate de sanse pentru femei si barbati din Parlament, si Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati (ANES).

Daca deputatul PNL reclama faptul ca in reclama la chipsurile Lay’s femeia este definita „exclusiv prin atributele sale fizice”, ANES atentioneaza asupra faptului ca spotul „infantilizeaza si deresponsabilizeaza barbatii in ceea ce priveste relatiile cu femeile”.

Spotul Lay’s – varianta interzisa de CNA:

„Este unul dintre cele mai urate lucruri pe care le-am vazut”, a spus Cristina Trepcea, membru CNA, citata de Mediafax. „Ce stimuleaza la nivelul comportamentului adolescentilor genul asta de comunicare pe mine ma sperie”, a adaugat ea.

Potrivit Mediafax, Gabriel Cosoreanu, de la Star Foods, a precizat in sedinta publica a CNA ca reclama se vrea o poveste si nu incalca legislatia audiovizuala:

  • „Reclama noastra se vrea a fi o poveste ce vrea sa comunice un mesaj, ce face parte dintr-o campanie (…) Povestea in sine are un rol amuzant, acesta fiind si motivul pentru care s-a mers pe ideea din spot. Subiectul este temerea tinerilor cum ca atentia lor poate fi acaparata de altcineva”.

Membrii Consiliului au decis ca spotul incalca normele in vigoare care spun ca:

  • „Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa nu provoace nicio dauna morala, fizica sau mentala minorilor si, in special, sa nu instige in mod direct minorii sa cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienta ori a credulitatii acestora”.
  • „Publicitatea si teleshoppingul trebuie sa serveasca interesul public prin respectarea regulilor informarii si ale unei competitii corecte”.
  • „Orice informatie sau avertizare difuzata sub forma de videotext va fi prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, astfel incat sa fie clar perceputa de telespectatori”.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro