Romania a iesit din topul primelor zece tari ca volum de vanzari pentru grupul Renault
Anul trecut Romania a fost a 13-a piata ca volum de vanzari pentru grupul Renault (Renault Dacia Samsung), ceea ce reprezinta un declin de cinci locuri fata de 2008, arata datele din raportul comercial al grupului. Franta a fost cea mai mare piata anul trecut, urmata de Germania si Coreea de Sud. Vanzarile mondiale de vehicule construite pe platforma Logan au totalizat 533.000 de unitati pe plan mondial, Germania si Brazilia fiind cele mai importante piete.
Anul trecut, vanzarile cumulate ale Renault Group pe plan mondial au scazut cu 3,1%, spre 2,31 milioane unitati. In cele mai mari 15 piete grupul a realizat 85% din vanzarile totale, iar Franta a fost cea mai mare piata, cu 702.000 automobile vandute, echivalentul unei cote de 26%. Germania a fost a doua piata ca vanzari, cu 240.000 de unitati si o cota de 6%, iar Coreea de Sud a fost locul trei, cu 133.000 de automobile vandute, cota de 9%. In tara asiatica grupul e prezent si prin marca Samsung Motors ale carei modele sunt produse local.
Romania a ocupat locul opt in acest clasament in 2008, cu vanzari cumulate ale Dacia si Renault de 107.000 unitati, insa criza de anul trecut a dus vanzarile cumulate ale celor doua marci la 51.787 automobile, dintre care aproape 42.000 Dacia. Totusi, Romania este tara unde grupul are cea mai mare cota de piata, 35,9%, fiind urmata de Maroc cu 34,1% si Algeria cu 24%. La polul opus se afla Iran, cu o cota de 2,7% si Marea Britanie cu 3,4%.
Anul trecut vanzarile cumulate pe plan mondial ale automobilelor produse pe platforma Logan au totalizat circa 533.000 de unitati. Logan berlina, MCV, Sandero si vehiculele comerciale VAN si Pick-up sunt vandute in 86 de tari, fie sub sigla Renault, fie sub sigla Dacia, si sunt produse in opt tari.
Sandero a fost cel mai vandut model, cu circa 224.000 de unitati, urmat de Logan sedan cu 213.000 si Logan MCV cu 80.000. Germania a fost cea mai importanta piata pentru vehiculele pe platforma Logan, cu circa 85.000 de masini, urmata de Brazilia cu 79.000, Franta cu 65.000 si Rusia cu 54.000.